Beantwoorden
Mier
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Wie O wie kan ons helpen.  Ik ben al uren (weken) bezig met het installeren van een dahua WiFi camera. A35  Vrienden van mij hebben deze in hun  vakantie huis in Spanje en hebben ze nu ook voor thuis gekocht. 

Alleen de installatie hier wil niet lukken terwijl dit in Spanje (en normaal gezien) in een minuut moet gebeuren.  Ik heb via mijn Telenet al 5ghz uitgezet (mag alleen 2.4ghz zijn) maar we komen geen stap verder.  Het configureren lukt gewoon weg niet. Bij mij niet en bij m’n vrienden niet (zij zitten overigens bij Belgacom)  De camera vind wel zn WiFi.  Maar verder dan dat met de app kom ik niet.  (Easy4ip)  Telenet heeft ook geen oplossing.   HELP!!!! ;( 

0 Likes
12 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

@Mier ik heb zelf zo geen camera om het uit te proberen maar hier staat een beetje meer info: https://www.ipcam-helpdesk.nl/dahua-support-documenten/camera/wifi-indoor/a15-a35.html


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Ik ga van de veronderstelling uit dat je een een modem/router van Telenet hebt. En ook dat je de camera kunt aansluiten met een UTP kabel.

Dan doe je dit:

Eerst de settings van je PC of laptop aanpassen. Via adapteropties wijzigen en IPV4 instellen stel je een vast IP adres in 192.168.1.99. Subnet 255.255.255.0 de rest is niet belangrijk nu. Opslaan en nu de camera verbinden met een UTP kabel naar uw PC. In uw browser tik je in http://192.168.1.108 wat blijkbaar de standaard instelling is van de camera. Vervolgens kom je in de menu en kan je op zoek gaan naar netwerkinstellingen. Je verandert het IP adres van je camera in 192.168.0.x waarbij x elk getal is tussen 10 en 99. Dit onthou je. Subnet 255.255.255.0 default gateway 192.168.0.1 DNS server (deze van https://dns.watch/index)

Opslaan uiteraard.Misschien kan je daar ook al je draadloze verbinding instellen. Zie pag.72 van je handleiding https://www.ipcam-helpdesk.nl/media/easy4IP/handleidingen/Dahua%20Network%20Camera%20Web%203.0%20Ope...

Loskoppelen van uw PC en niet vergeten je instellingen op je PC terug te zetten naar de vroegere instellingen.

Als je dit allemaal hebt gedaan en de Wifi connectie hebt ingesteld dan zou je nu naar de camera moeten kunnen surfen via zijn IP adres die je hebt toegekend.

Vergeet ook niet uw HTTP poort te veranderen (pag.59) zeker als je meerdere camera's wil plaatsen en van buitenaf bereikbaar maken.

Inloggen doe je dan via 192.168.0.x:poortnummer

 

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
chukky
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Trick or treat? All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Follow the reader, reader!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Tegen wording zijn de camera's plug en play . Gewoon scannen en gaan met die banaan .

ook voor buitenaf ! 

En idd als je zo gene hebt dan moet je eerst met je utp kabel de camera bereiken en dan via,de router van telenet je poortnummer vrij zetten . 

Om van buitenaf te kijken moet je het ip nummer van je modem wan gebruiken. 

Mals,je,het nooit gedaan hebt is het eigenlijk vrij moeilijk

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Dat bewijst nogmaals dat het niet altijd plug en play is maar ook soms Plug en Pray en dan is het wel nuttig dat je wat achtergrond hebt. Gefrustreerde smiley

En ik huiver bij de gedachte dat dit zomaar ingesteld wordt en dat zonder dat ik daar zicht op heb zomaar op mijn camera of wat dan ook geraakt wordt. Ik bepaal liever zelf welke poorten ik openzet en welke niet. Terecht of onterecht? Elk zijn mening daarover.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet


@igvfer schreef:

Dat bewijst nogmaals dat het niet altijd plug en play is maar ook soms Plug en Pray en dan is het wel nuttig dat je wat achtergrond hebt. Gefrustreerde smiley

En ik huiver bij de gedachte dat dit zomaar ingesteld wordt en dat zonder dat ik daar zicht op heb zomaar op mijn camera of wat dan ook geraakt wordt. Ik bepaal liever zelf welke poorten ik openzet en welke niet. Terecht of onterecht? Elk zijn mening daarover.

 


Als je alles standaard laat bij Plug&Play kom je natuurlijk wel hier terecht: http://newsmonkey.be/article/70225

Dan ben je ineens een BV Man Vrolijk


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mier
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Helaas ;( 

0 Likes
Mier
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Djw voor de uitgebreide reactie.  Ik zal dit zeker gaan uitproberen. 

Maar ik vraag ik me toch nog steeds af.  Waarom in Spanje wel een plug And play (lees 2 minuten) en hier moet het helemaal met een ure lange omleiding ?!?!   (Als het gaat lukken)

Ik blijf erbij dat het aan de 5ghz ligt. 

0 Likes
Mier
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Precies.  Die eerste 4 waren scannen en gaan met die banaan.  Niets kabels geen gekke dingen.  Hup klaar.  Terug naar België en via de app je camera beelden hier bekijken.   

Niets moeilijks aan.  

MAAR WAAROM LUKT HET HIER DAN NIET.   PFFF

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Ik vermoed dat de camera een verkeerd IP adres activeert en je daardoor op het verkeerde netwerk zit. Er zit toch geen repeater waarop je inlogt?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mier
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

Nee geen repeater alleen maar het modum van Telenet.   Meer niet ...   Deze zet ik van 5ghz af via instellingen.   Zorg dat camera en iPhone op hetzelfde WiFi netwerk zitten. Dan aanmelden.    Dat lukt allemaal wel, maar bij netwerk configuratie gaat het mis ....      

0 Likes
T737774
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

 
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi configuratie dahua ip camera lukt niet

@T737774

 

Heb je een vraag of iets te melden? Uw bericht is namelijk leeg ...

 

Misschien nog een poging wagen ... Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes