Beantwoorden
Alainb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
O dierbaar België.. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

WiFi niet ok

Heb problemen met WiFi. Soms verdwijnt ssid, soms is de WiFi tergend traag. Heb al van kanaal gewisseld, maar dat helpt niet. Het bereik is ok. 

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi niet ok

Heb je al eens uw Wifi gecheckt met een programma zoals inSSIDer? Misschien is er een stoorzender in de vorm van een buur die op hetzelfde kanaal zit. De ene drukt dan de andere weg.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Alainb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
O dierbaar België.. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

WiFi niet ok

Met inssider heb ik nog niets gecontroleerd. Heb wel al andere programma s geprobeerd. Heb ook al de kanalen veranderd. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi niet ok

Heb je al eens geprobeerd  om 2.4GHz en 5GHz op te splitsen? Dus een afzonderlijke netwerknaam (SSID) voor elk. Je kan dat instellen via Mijn Telenet (of in je eigen router).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rimson
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

WiFi niet ok

Ik had net hetzelfde probleem, trage wifi, soms na identificeren geen internet wel verbinding.

Jitter van 134, download snelheid van 0.7mb/s, beperkte verbindingen op alle smartphone/tablet devices.
Na contact met telenet support center (is een bussiness account) wouden ze betalend iemand langssturen om na te kijken of het niet aan onze bekabeling lag. (Er is geen bekabeling, alles loopt via wifi ..., wat ik hun ook vertelde)
Ik heb hun niet toegelaten om te komen kijken of er iets mis was, maar heb via coolblue een simpel netgear acces point gekocht.
Problemen opgelost, ik kan zelf nu achter in mijn tuin op mijn wifi.

Ik begrijp niet waarom telenet blijft zweren bij die eurodocsis toestellen terwijl de hele wereld al weet dat het rommel is...
Ondertussen laten ze wel hun prijzen stijgen...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi niet ok

Dikke pech gehad. Ik vermoed dat er ergens een paar honderdduizend HGW opgesteld staan. Er kan er altijd eentje defect gaan of zijn. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad ook niet met de Wifi. Ik snap niet dat er bij problemen niet direct een omruiling van de HGW gedaan wordt. Is in een paar uur op te lossen. HGW afkoppelen, naar Center rijden, omruilen, naar huis rijden en opnieuw aankoppelen. Niet nodig om daar dagen over te leuteren. Is het dan nog niet opgelost dan kan je nog altijd verder kijken.

Dan blijft dan nog de vraag waar je het AP geplaatst hebt. Plaatsing kan heel verschil uitmaken. In een electriciteitskast is nu ook niet echt de ideale plaats. Hoe centraler je dit kan plaatsen hoe idealer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rimson
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

WiFi niet ok

Heb hun dat ook gevraagd voor omruiling, maar volgens hun was er niets mis met de router.
De netgear AP staat op dezelfde plaats als de telenet router 🙂

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi niet ok

@Rimson

 

Waarom zijn die EuroDOCSIS toestellen rommel?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

WiFi niet ok

Kan heel goed een hardware probleempje zijn met de modem.. Er zijn er een paar honderd duizenden in de omloop, dus als er eentje er de brui aan geeft, dan is dat niet vreemd.

Volgende keer ook eens bekabeld een testje doen, met de laptop ofzo, om te zien of je wired geen problemen hebt e.d.

 

Hoe vreemd ik je opmerking over "eurodocsis toestellen zijn rommel" ook vind, je mag blij zijn nu... met je aankoop van 50-150 euro 😉 Telenet vervangt niet snel, dat klopt, misschien mag dat idd beter, maar als je wat aandringt doen ze het heus wel, geloof ik.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi niet ok


@Rimson@  schreef:

Heb hun dat ook gevraagd voor omruiling, maar volgens hun was er niets mis met de router.
De netgear AP staat op dezelfde plaats als de telenet router 🙂


Nooit in discussie gaan met de klantendienst daarover. Voor mij altijd de beste oplossing gebleken: Afhalen die modem/router en gaan inruilen in een Center. Die maken daar meestal geen probleem over, tenzij er eentje slecht geslapen heeft natuurlijk...Smiley LOL

Even terloops: Eurodocsis is een protocol op kabelverbindingen, net zoals ADSL, VDSL enz. dit is op koperdraadverbindingen. Toestellen (modems) worden gemaakt door Motorola en andere merken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Alainb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
O dierbaar België.. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

WiFi niet ok

Ben naar Duitsland geweest. Op hotel was het voor mij een echte verademing: zowel mijn IPhone als Ipad werkten fantastisch. Terug in Belgie: opnieuw dezelfde miserie. 

 

Begin mij stilaan af te vragen waarom ik nog zo n duur abonnement moet betalen!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi niet ok


@Alainb@  schreef:

Ben naar Duitsland geweest. Op hotel was het voor mij een echte verademing: zowel mijn IPhone als Ipad werkten fantastisch. Terug in Belgie: opnieuw dezelfde miserie. 

 

Begin mij stilaan af te vragen waarom ik nog zo n duur abonnement moet betalen!


Spreek je nu over je internetabonnement of je mobiel abonnement? Je internetabonnement heeft niets te maken met je Wifiproblemen. Eer dat dit nu goedkoop of duur is. Heb je nu al de modem gaan omruilen? Ik zou begot niet weten hoe de klantendienst uw Wifiverbinding kan testen en oordelen of die al dan niet goed is. Zij kunnen enkel zien of de modem wel correct zijn werk doet qua up- en downstream maar niet de Wifi. Wifi problemen zijn altijd plaatselijke problemen. Heb je buren of familie, probeer daar eens hun WiFi verbinding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes