24767
netweters
|
152539
antwoorden
|
20718
vragen
|
Heb problemen met WiFi. Soms verdwijnt ssid, soms is de WiFi tergend traag. Heb al van kanaal gewisseld, maar dat helpt niet. Het bereik is ok.
Heb je al eens uw Wifi gecheckt met een programma zoals inSSIDer? Misschien is er een stoorzender in de vorm van een buur die op hetzelfde kanaal zit. De ene drukt dan de andere weg.
Met inssider heb ik nog niets gecontroleerd. Heb wel al andere programma s geprobeerd. Heb ook al de kanalen veranderd.
Heb je al eens geprobeerd om 2.4GHz en 5GHz op te splitsen? Dus een afzonderlijke netwerknaam (SSID) voor elk. Je kan dat instellen via Mijn Telenet (of in je eigen router).
Ik had net hetzelfde probleem, trage wifi, soms na identificeren geen internet wel verbinding.
Jitter van 134, download snelheid van 0.7mb/s, beperkte verbindingen op alle smartphone/tablet devices.
Na contact met telenet support center (is een bussiness account) wouden ze betalend iemand langssturen om na te kijken of het niet aan onze bekabeling lag. (Er is geen bekabeling, alles loopt via wifi ..., wat ik hun ook vertelde)
Ik heb hun niet toegelaten om te komen kijken of er iets mis was, maar heb via coolblue een simpel netgear acces point gekocht.
Problemen opgelost, ik kan zelf nu achter in mijn tuin op mijn wifi.
Ik begrijp niet waarom telenet blijft zweren bij die eurodocsis toestellen terwijl de hele wereld al weet dat het rommel is...
Ondertussen laten ze wel hun prijzen stijgen...
Dikke pech gehad. Ik vermoed dat er ergens een paar honderdduizend HGW opgesteld staan. Er kan er altijd eentje defect gaan of zijn. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad ook niet met de Wifi. Ik snap niet dat er bij problemen niet direct een omruiling van de HGW gedaan wordt. Is in een paar uur op te lossen. HGW afkoppelen, naar Center rijden, omruilen, naar huis rijden en opnieuw aankoppelen. Niet nodig om daar dagen over te leuteren. Is het dan nog niet opgelost dan kan je nog altijd verder kijken.
Dan blijft dan nog de vraag waar je het AP geplaatst hebt. Plaatsing kan heel verschil uitmaken. In een electriciteitskast is nu ook niet echt de ideale plaats. Hoe centraler je dit kan plaatsen hoe idealer.
Heb hun dat ook gevraagd voor omruiling, maar volgens hun was er niets mis met de router.
De netgear AP staat op dezelfde plaats als de telenet router 🙂
Kan heel goed een hardware probleempje zijn met de modem.. Er zijn er een paar honderd duizenden in de omloop, dus als er eentje er de brui aan geeft, dan is dat niet vreemd.
Volgende keer ook eens bekabeld een testje doen, met de laptop ofzo, om te zien of je wired geen problemen hebt e.d.
Hoe vreemd ik je opmerking over "eurodocsis toestellen zijn rommel" ook vind, je mag blij zijn nu... met je aankoop van 50-150 euro 😉 Telenet vervangt niet snel, dat klopt, misschien mag dat idd beter, maar als je wat aandringt doen ze het heus wel, geloof ik.
@Ex-Netweter@ schreef:Heb hun dat ook gevraagd voor omruiling, maar volgens hun was er niets mis met de router.
De netgear AP staat op dezelfde plaats als de telenet router 🙂
Nooit in discussie gaan met de klantendienst daarover. Voor mij altijd de beste oplossing gebleken: Afhalen die modem/router en gaan inruilen in een Center. Die maken daar meestal geen probleem over, tenzij er eentje slecht geslapen heeft natuurlijk...
Even terloops: Eurodocsis is een protocol op kabelverbindingen, net zoals ADSL, VDSL enz. dit is op koperdraadverbindingen. Toestellen (modems) worden gemaakt door Motorola en andere merken.
Ben naar Duitsland geweest. Op hotel was het voor mij een echte verademing: zowel mijn IPhone als Ipad werkten fantastisch. Terug in Belgie: opnieuw dezelfde miserie.
Begin mij stilaan af te vragen waarom ik nog zo n duur abonnement moet betalen!
@Alainb@ schreef:Ben naar Duitsland geweest. Op hotel was het voor mij een echte verademing: zowel mijn IPhone als Ipad werkten fantastisch. Terug in Belgie: opnieuw dezelfde miserie.
Begin mij stilaan af te vragen waarom ik nog zo n duur abonnement moet betalen!
Spreek je nu over je internetabonnement of je mobiel abonnement? Je internetabonnement heeft niets te maken met je Wifiproblemen. Eer dat dit nu goedkoop of duur is. Heb je nu al de modem gaan omruilen? Ik zou begot niet weten hoe de klantendienst uw Wifiverbinding kan testen en oordelen of die al dan niet goed is. Zij kunnen enkel zien of de modem wel correct zijn werk doet qua up- en downstream maar niet de Wifi. Wifi problemen zijn altijd plaatselijke problemen. Heb je buren of familie, probeer daar eens hun WiFi verbinding.