ik heb een dir 810L gekocht om op mijn modem met wifi onboard van telenet aan te sluiten voor versterking van mijn internet op mijn bovenverdieping; Bij mijn vorige telenet opstelling was de modem en de router apart. Nu is dit een en hetzelfde toestel.
Echter ik krijg het ding niet aan de praat, er zit een cat5 kabal in mijn muur van die modem naar waar ik de router opgesteld heb en heb al enkele keren de connectoren vervangen omdat ik dacht dat het daaraan lag. Ik heb enkele keren gewisseld tussen crossover configuratie en straight lan kabelconfiguratie. Normaal toch een crossover of niet?
Echter beide confuraties geven me telkens hetzelfde probleem; Het toestel initialiseren gaat niet.
Op het internet is een kindvriendelijke stapsgewijze procedure te vinden van het merk zelf die je moet begeleiden of je kunt de smartphone app gebruiken die het volledig automatisch moet maken. Maar natuurlijk leven we niet in een ideale wereld...
Nu heb ik die mensen gecontacteerd en hun vraag uiteindelijk is of het de modem zou kunnen zijn die confict geeft aan dit soort extra's zoals een tweede of derde router. Men vroeg ook of de modem gebridgd kan worden. Dit soort wijsheden gaat m'n pet te boven.