Beantwoorden
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Ik heb al jaren een eigen router achter de telenet modem staan en hiervan werkt de Wifi perfect.

De telenet modem heeft echter ook zelf Wifi want ik zie immers die SSID op mijn smartphone.

Het probleem is nu dat ik daar helemaal geen verbinding mee krijg.

Ik heb al verschillende zaken geprobeerd bij de netwerkinstellingen maar ik krijg altijd een verificatie error. Ik heb de naam van de SSID al aangepast, alle beveilingsprotocols geprobeerd en het wifi wachtwoord al een paar keer aangepast, maar niks helpt (en ook al de modem herstart via mijn telenet).

Ik denk zelfs dat dit nog nooit gewerkt heeft omdat we normaal niet via die modem connecteren.

Maar omdat ik ook een access point heb op de bovenverdieping (met hetzelfde SSID) zou ik daar nu toch mee willen verbinden zodat ik een betere Wifi dekking heb over het ganse huis.

Het access point wordt nu enkel gebruikt als switch (4 extra netwerkaansluitingen) op de kamer van de zoon.

0 Likes
22 reacties
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Ik heb de aanpassingen voor de 2 verschillende frequenties nog eens aangepast :

2.4Ghz:

- SSID = TELENET_2.4G

- beveilingsprotocol = WPA2PSK

- WPA encryptie = AES

5Ghz:

- SSID = TELENET_5G

- beveilingsprotocol = WPA2PSK

- WPA encryptie = AES

Aanpassingen opgeslagen en modem herstart via mijn telenet.

 

Ik zie deze 2 SSID's nu wel in de beschikbare netwerken van mijn smartphone.

De beveiliging van de TELENET_2.4G staat op WPA2 PSK en wachtwoord heb ik opnieuw ingevoerd. Bij geavanceerd staat de IP-instellingen op DHCP, de Proxy op Geen en de Gemeten netwerk op Autmatisch detecteren.

Als ik dan verbinding maak krijg ik "Verificatiefout opgetreden".

Idem voor TELENET_5G.

PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Extra update:

Ik heb de beveiliging even uitgezet voor beide frequenties en ik krijg nog steeds"verificatiefout opgetreden".

Probleem moet dus eigenlijk van de smartphone afkomstig zijn.

Even een aanpassing gedaan in de geavanceerde wifi settings : hotspot 2.0 uitgezet.

En rara daarna lukte de connectie wel, ook na opnieuw toevoegen van een paswoord.

Dan toch maar eens gecheckt of die hotspot 2.0 de dader was, maar toen ik die weer had aangezet, werkten de connecties nog steeds.

 

Ik begrijp het even allemaal niet, maar uiteindelijk na X aantal uren prutsen is het mij toch zelf gelukt om dit op te lossen. Heb nu eindelijk 2 extra wifi verbindingen erbij op de plaats waar de modem hangt met zeer goede sterkte.

Volgende stap is om via de access point een wifi verbinding te maken !

Waarschijnlijk moet ik daarvoor toch even contact opnemen met de klantenservice omdat ik de access point niet in mijn telenet (mijn thuisnetwerk) zie staan.
Er staan wel 2 powerlines terwijl ik die nog niet eens aangesloten heb (zitten nog in de doos).

De access point staat wel bij de gehuurde wifi-boosters.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA 

Je ziet de pwlines wel in mijn telenet staan, maar met een rood bolletje. Telenet heeft deze geactiveerd maar er is dus nog geen contact.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

je hebt toevallig geen apple device?

kom dit geregeld tegen: wifi ok, correct passwoord maar je krijgt verificatie fout

> 2.4ghz proberen of WPAWPA2_PSK 

0 Likes
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Powerlines zijn zichtbaar in mijn telenet (mijn thuisnetwerk) en hebben beide een groen bolletje.

En voor 1 van de 2 krijg ik detail gegevens.

Nochtans zit de bestelde powerline nog steeds in de doos (omdat ik deze wil terugsturen).

 

En ik heb geen apple smartphone maar een android.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA 

De problemen met je pwl en AP komen die niet voort uit een omwisseling, door telenet, van deze twee toestellen? Kan je niet eens proberen met omwisselen van beveiligingsgegevens van deze twee?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Spijtig genoeg heeft het geen effect om de settings van de powerline aan te passen.

Ik kan daar 2 SSID's invullen met paswoord maar na het bewaren, zie ik ze niet in de netwerk lijst op mijn smartphone.

 

Die powerlines blijven nog steeds vreemd voor mij.

Ze steken nog steeds in de doos (mag ze terugsturen) maar volgens mijn telenet zijn er zelfs verbonden gebruikers. 
De "Wifi powerline" (PG9082L-TN) heeft een mac adres en 1 verbonden gebruiker (mac adres ingevuld maar geen ip).
De "Powerline" (PG9083L-TN) heeft ook een mac adres en 9 verbonden gebruikers (mac adres ingevuld maar geen ip).
Daar snap ik nu niks van ?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA 

Die powerlines zijn toch gehuurde exemplaren?

Die mogen toch uitgepakt worden zonder dat je daardoor beperkingen krijgt voor het terug binnenbrengen. (In het andere geval zou dat een eeuwige, verplichte huur zijn, wat wel onmogelijk is.) Je kan die dan toch uitpakken en eens aansluiten. Dan kan je ook de echte reactie op je netwerk zien.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes