Beantwoorden
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Ik heb al jaren een eigen router achter de telenet modem staan en hiervan werkt de Wifi perfect.

De telenet modem heeft echter ook zelf Wifi want ik zie immers die SSID op mijn smartphone.

Het probleem is nu dat ik daar helemaal geen verbinding mee krijg.

Ik heb al verschillende zaken geprobeerd bij de netwerkinstellingen maar ik krijg altijd een verificatie error. Ik heb de naam van de SSID al aangepast, alle beveilingsprotocols geprobeerd en het wifi wachtwoord al een paar keer aangepast, maar niks helpt (en ook al de modem herstart via mijn telenet).

Ik denk zelfs dat dit nog nooit gewerkt heeft omdat we normaal niet via die modem connecteren.

Maar omdat ik ook een access point heb op de bovenverdieping (met hetzelfde SSID) zou ik daar nu toch mee willen verbinden zodat ik een betere Wifi dekking heb over het ganse huis.

Het access point wordt nu enkel gebruikt als switch (4 extra netwerkaansluitingen) op de kamer van de zoon.

0 Likes
22 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA 

Als je het SSID op je smartphone ziet betekent het toch dat het werkt.

Als alles geprobeerd is kan je best toch eens de klantendienst (technische problemen) aan het werk zetten. Geef hen ook eens de kans om zich ermee te amuseren.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA 

Probeer eerst met een ander SSID dan boven. Dan weet je tenminste waar je op aangesloten bent.

Heeft je modem/router van Telenet een wifi signaal op zowel 2,4 GHz als op 5 GHz, geef ze dan een verschillend SSID. ook hiermee weet je op at je aangesloten bent.

Als draadloos beveiligingsprotocol gebruik je bij bij voorkeur WPA2-PSK.

Als WPA encryptie gebruik je best AES.

Smartphones zijn dikwijls strenger op wachtwoorden dan Telenet. Gebruik een wachtwoord dat langer is dan acht tekens.

Als het hiermee lukt, kan je nakijken of je dezelfde beveiligingen kan gebruiken boven. Indien niet laat dan maar andere SSID's voor beneden dan boven. Ik veronderstel dat je tocht niet voortduren van beneden naar boven of omgekeerd wandelt met je smartphone. De hinder die he hebt is minimaal en mogelijk zelfs geen.

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA Na de instellingen zou je je modem kunnen herstarten door de stekker uit de modem te trekken ipv via mijn telenet te gaan. Dit wil soms eens falen.Als je zeker bent dat alle instellingen juist staan en je hebt op save gedrukt in mijn Telenet, kan je de modem manueel herstarten. Nadien een 10 tal minuten wachten en nog eens proberen.Doe hetzelfde voor de access point.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Ik heb ondertussen contact opgenomen met de klantendienst via whatsapp. Ben benieuwd of die mij gaan kunnen helpen.

0 Likes
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Ik heb de SSID aangepast (nu even als test naar telenet-ABCD) en ik zie die ook mooi verschijnen in de beschikbare netwerken op mijn smartphone. De oude SSID (denk ik toch, ben niet 100% zeker) staat ook nog in de lijst, ik vermoed dat deze afkomstig is van de access point.
Echter op geen van beide kan ik connecteren omdat het wachtwoord niet correct zou zijn.
Ik zie in mijn telenet dat de modem zowel een 2.4 als een 5Ghz configuratie heeft, maar er is geen mogelijkheid om een vesrchillende SSID in te stellen. Nu ik er over nadenk vind ik het ook vreemd dat ik maar 1 SSID zie in mijn lijst van netwerken op mijn smartphone. Zouden er geen 2 moeten zijn (met dan bv. 2.4G en 5G als extensie) ? Voor mijn eigen router heb ik wel 2 verschillende SSID's voor die 2.4G en 5G.
Beveiligingsprotocol staat op WPA2-PSK en wachtwoord is 12 karakters lang.
Ik zie ook geen mogelijkheid om de access point een andere SSID te geven ? Ik dacht dat deze altijd automatisch de settings (SSID + paswoord) overnam van de modem.

0 Likes
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Ik kan de modem enkel herstarten via mijn telenet. De modem heeft immers een eigen voeding waardoor het uittrekken van de stekker geen effect heeft. Er is ook geen aan/uit knop of een reset knop aanwezig.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

dus als je de stekker van de modem uittrekt blijft ie werken? lijkt me heel bizar.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA 

Ben je zeker dat je de juiste stekker uittrekt en niet die van iets anders dat daar in de buurt staat?

Nog een vraag is dan: waarom is er een stekker aangezet?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA  lijkt me toch raar dat jij je modem niet kan uitzetten door de stekker eruit te trekken. Bij iedereen zit een aan en uit knop op en een stekker waarmee je de modem zonder stroom zet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet-modem werkt niet

@PeterDA 

Juist onder de kop Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord heb je de optie Eén wifi netwerk. Zet deze optie op uitgeschakeld. Je zal wel eerst op het hangslot rechts moeten klikken en in het venstertje dat dan verschijnt 'ik begrijp het' aanvinken. Dan kan je een verschillend SSID ingeven.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet-modem werkt niet


@kve2002  schreef:

dus als je de stekker van de modem uittrekt blijft ie werken? lijkt me heel bizar.


Ik kan me vergissen, maar heeft @PeterDA  niet een modem met BU batterij (ook wel UPS genaamd) omwille van een alarm dat niet zonder verbinding mag vallen? In dat geval helpt de stekker uittrekken inderdaad niet ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Klop, wou dat net antwoorden. Dus speciale modem omwille van alarm die dus niet uit kan.

PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Ik heb de optie "Een wifi-netwerk" uitgeschakeld.
Als ik de 2 SSID's aanpas dan zie ik in de netwerk lijst slechts 1 aanpassing.

Duidelijk dat die configuratie toch niet degelijk werkt.

Zal dadelijk nog eens de modem herstarten via mijn telenet.

Krijg nog steeds geen verbinding (verificatie probleem).

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet-modem werkt niet

Als je SSID's verandert van naam, doe je best een netwerk vergeten op de oude namen.

Heb je nu twee verschillende namen, zal je toestel deze twee verschillende namen tonen voor zover uw toestel beide frequenties aankan.

 

Verificatie probleem: protocol ingesteld op uw toestel niet in overeenstemming met protocol om mijn Telenet of wachtwoord niet correct.

0 Likes