Beantwoorden
Viper
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WiFree op PC werkt niet, wel op tablet

Hallo iedereen!

Ik probeer in te loggen op de WiFree op PC maar dit lijkt niet te lukken.

Op mijn Ipad lukt dit wel. Ik log in op dezelfde locatie die niet mijn thuisnetwerk is.

Er is trouwens maar 1 gebruiker die aangemeld is op WiFree, terwijl het maximum 4 is.

Bij het selecteren van het netwerk vraagt windows 11 me niet om login gegevens (email-paswoord).

De login mislukt dus ook.

Eén keer ben ik er in geslaagd te verbinden (met login en passwoord), maar connectie verbrak na een tijdje.

Als ik het netwerk wil "vergeten" in de gekende netwerken staat WiFree niet vermeld.

Ik heb vervolgens NetSetMan gedownload. Het netwerk is beschikbaar als WPA2-802.1X-AES  met signaalsterkte van 95%.

Doch probeer ik hier in te loggen, vraagt deze app voor een security key.

Ik ben een ten einde raad nu, op de Ipad lukt het dus wel met stabiele verbinding. 

Aangezien ik online cursus moet volgen zou het wel leuk zijn moest ik de WiFree in orde krijgen...

 

Bedankt voor tips/hulp!

0 Likes
4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

WiFree op PC werkt niet, wel op tablet

Zoals je via jouw NetSertMan App hebt vastgesteld is het WiFree versleuteld volgens de "WPA2-Enterprise" standaard (EAP).

Jouw Android Tablet of i-Pad heeft dit standard ingebouwd, en ook juist herkend.

Jouw Windows PC blijkbaar niet, en vraagt een netwerksleutel (volgens de "WPA2-Personal" standaard).

Probeer het WiFree netwerk manueel toe te voegen, en kies voor WPA2-Enterprise als standaard?

 

EDIT

Ik heb het nog eens opgezocht op mijn Windows PC:

Ga naar WiFi > Bekende netwerken beheren

Druk op "Nieuw Netwerk toevoegen"

Vul manueel alle gegevens aan:

  • SSSID = TelenetWiFree
  • Beveiligingstype = WPA-Enterprise AES
  • EAP-methode =  EAP-AKA
  • En Opslaan.

Nu zou de PC bij het verbinden met TelenetWiFree jouw Telenet user-id (emailadres) en paswoord vragen.

WiFree WPA2 Enterprise.png

 

Viper
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WiFree op PC werkt niet, wel op tablet

Bedankt voor de reactie!

Ik heb het netwerk toegevoegd. Windows vroeg nog niet om username/password.

Netwerk terug vergeten, opnieuw opgestart. Dan kreeg ik inderdaad de vraag om in te loggen.

Met iets te snel te zijn een fout in het paswoord..bijgevolg geen verbinding haha

Als ik dan netwerk terug verwijder/vergeet en opnieuw opstart vraagt hij niet meer om opnieuw wachtwoord in te geven na manueel toevoegen...

Heb het weer verprutst met andere woorden 🙂

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFree op PC werkt niet, wel op tablet

Dat wachtwoord staat allicht in je browser. Contrleer dat en naar keuze: verbeter het of wis het.

0 Likes
Viper
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WiFree op PC werkt niet, wel op tablet

Het wachtwoord in de browser was correct.

Via advanced network settings, network adapter settings te openen en opnieuw te verbinden kon ik terug het correcte paswoord ingeven.

Verbinding is nu gelukt!

Bedankt voor de hulp!

0 Likes