24776
netweters
|
152626
antwoorden
|
20723
vragen
|
Heb een Wigo met 5 simkaarten. Een van die kaarten was om in de auto te gebruiken via Wifi Dongle. Blijkt nu dat ik er niet mee op internet geraak. Via de soft bij de dongle kan ik - indien aangesloten op de PC - wel SMSjes versturen en ontvangen, dus de kaart/het GSM-nummer werkt. Maar geen toegang tot het netwerk. (Heb APN telenetwap.be opgegeven). Iemand enig idee ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik veronderstel dat u via PC/laptop met betrokken 3G-dongle wel op het internet geraakt (www.xyz....)
Vraag:
Op wat/hoe wordt de betrokken dongle aangesloten in uw auto?
Kan het dat de dongle- app enkel werkt op met Windows/MacOS?
In een smartphone steken, de pincode uitzetten en opnieuw proberen ?
Toch niet. Als ik de sim in de dongle steek en de dongle in de laptop dan geraak ik ook niet op het internet. (de PC zegt dat hij wel verbonden is met "het netwerk" van de Dongle, maar geeft ook aan 'internet niet beschikbaar') . Als ik de sim rechtstreeks in een smartphone steek dan geraak ik echter wel op het internet via mobiele data.
Dongle wil ik gewoon aansluiten op een usb-poort (bv via sigarenaansteker), zodat ik connectie kan maken met smartphone, maar ook met het navigatiesysteem en infosysteem van de auto. Volgens de verpakking zowel bruikbaar voor Windows, Mac als Android ... en was 't maar een kwestie van plug & play.
Andere info was :
Als ik dus de SIM in een smartphone steek geraak ik wel op het internet. Geen idee hoe ik de pin-code moet "uitzetten", maar aangezien ik die toch ken zou dat toch geen probleem mogen zijn ? Maar die PIN wordt me niet gevraagd als ik de dongle wil gebruiken (via USB of zelfs powerbank) , enkel een paswoord (dat ik ken en dus wat niet het probleem zou mogen zijn ? ) ...
@Ex-Netweter@ schreef:Maar die PIN wordt me niet gevraagd als ik de dongle wil gebruiken (via USB of zelfs powerbank) , enkel een paswoord (dat ik ken en dus wat niet het probleem zou mogen zijn ? ) ...
Zou dat dan het probleem niet zijn? De PIN wordt wel gevraagd in je gsm maar niet in je dongle dus je dongle krijgt geen toegang tot de SIM?
Hier zie je hoe je de pincode van de simkaart kan uitzetten.
héhé, grandioos !! Voel me toch wat dom ... 🙂
't Werkt en van harte bedankt !!
Gaat het om een specifiek audiosysteem of sluit je hem gewoon aan op een standaard USB aansluiting voor de voeding?
@MrWheelson@ schreef:Gaat het om een specifiek audiosysteem of sluit je hem gewoon aan op een standaard USB aansluiting voor de voeding?
Je reageert op een oud bericht en bovendien is het al opgelost! 😉