Beantwoorden
Koen1303
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Wifi Powerline PG 9072 - connecteren toestellen 2.4 GHz

Ik wil toestellen (die enkel 2.4 Ghz aankunnen) connecteren met de WIFI powerline PG 9072, maar dit lukt niet.
Rechtstreeks met de modem lukt wel aangezien ik die gesplitst heb in 2.4 en 5; maar enkele van die toestellen staan te ver van de modem om te connecteren (maar wel in het bereik van de powerline)
Op de powerline branden de lampjes van zowel de 2.4 en 5
Ik neem aan dat 't toch wel mogelijk moet zijn om de 2.4 Ghz toestellen met de powerline te verbinden.

Alvast bedankt


 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: WIFI powerline PG 9072 - connecteren toestellen 2.4 Ghz

4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerline PG 9072 - connecteren toestellen 2.4 GHz

@Koen1303 

Inderdaad, dat klopt, en dat is ook mogelijk.

Het enige dat je moet doen is via "mijn telenet" naar de settings van de powerlines te gaan. Dat zijn dus niet dezelfde settings als deze van uw HGW zelf, de powerlines worden dus apart beheerd.

En in dat apart beheer kun je dus ook de powerlines opsplitsen en 2,4 en 5 GHz en één of allebei (moest je dat willen 😁) uitschakelen. En daar kun je dus ook het SSID aanpassen naar uw smaak, voor beiden gelijk of elke een eigen SSID, wat je maar wil.

Ik zou wel een screenshot willen plaatsen om het u te tonen, maar ik heb geen HGW, wel een eMTA modem. Sedert de nieuwe versie van "Mijn Telenet" kan ik helaas  mijn powerlines niet meer beheren (ze werken wel nog gewoon, dat wel) en kan ik u dus ook niets tonen. 😢


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Koen1303
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Wifi Powerline PG 9072 - connecteren toestellen 2.4 GHz

@StefaanH 
Bedankt alvast!, maar in beheer vind ik niet dat ik de powerlines kan opsplitsen en 2,4 en 5 GHz .. maar waarschijnlijk kijk ik er naast of op de verkeerde plaats?
PG9072.PNG

Koen1303
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Wifi Powerline PG 9072 - connecteren toestellen 2.4 GHz

@StefaanH 
Mijn excuses, zit dus onder de tab netwerkveiligheid.
Heb 'm opgesplitst, straks eens uitproberen.
Bedankt!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerline PG 9072 - connecteren toestellen 2.4 GHz

@Koen1303 

Geen probleem hoor, het voornaamste is dat je uiteindelijk bekomen hebt wat je graag wilde / nodig had 😉

Wat hier gebeurd is, dat is de hoofdreden van het bestaan van dit forum. Iemand heeft een probleem, hoe klein of onbeduidend het ook moge zijn, dit wordt gemeld op de Netweters en de aanwezige forumleden die het probleem onderkennen geven uitleg en hulp om het probleem op te lossen. Niemand die hier hulp zoekt zal uitgelachen worden wegens een gebrek aan kennis. En niemand weet alles.

Mooi toch 😎


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.