Beantwoorden
Kain_R
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi Powerline gaat na paar minuten stand-by

Beste

Wij hebben thuis een wifi powerline set PG-9073-LG-TN van Telenet en zitten met volgend probleem: Na de wifi powerline aan de modem en de powerline die boven staat, te hebben gekoppeld, gaat de powerline na een tijdje in stand-by modus (enkel power licht knippert groen) waardoor deze geen wifi meer uitzendt. De enige manier om deze wifi powerline te gebruiken is om een UTP kabel te verbinden met de powerline en een toestel (laptop, computer,...) zodat de powerline aanblijft en het internet dus via kabel wordt overgedragen van de powerline naar het toestel. Dit wil dus zeggen dat wanneer het toestel wordt uitgeschakeld, de powerline in stand-by modus gaat en er geen wifi meer wordt uitgezonden. Dit is zeer vervelend aangezien andere personen daardoor terug op een slechte rechtstreekse verbinding met de modem komen te zitten.

Je bent dus verplicht om een computer of laptop de hele dag aan te laten staan en verbonden te houden via een UTP-kabel aan je powerline om ervoor te zorgen dat die een sterk wifi signaal blijft uitzenden voor andere apparaten en andere personen die nog aan het werken zijn op een locatie waar er een slecht wifi signaal is. Eens de computer uitgaat, gaat de powerline in stand-by modus en zendt deze geen sterk wifi signaal meer uit. Mijn vraag is hoe kan de powerline blijven aanstaan zonder dat je die moet connecteren via een UTP-kabel aan een toestel? Het principe van een powerline is toch dat het internet via de stroom naar een locatie met een zwak signaal gaat zodat er op die locatie een sterk signaal wordt uitgezonden ongeacht of je nu al dan niet een toestel rechtstreekst via een UTP-kabel op je powerline aansluit?

Ik zou het enorm appreciëren, moest iemand hier een oplossing voor hebben want we zitten al een tijdje met dit probleem. Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groeten

0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerline gaat na paar minuten stand-by

@Kain_R 

Dat is heel vreemd. Ik heb dezelfde powerlines van Telenet. Aan de slave zit weliswaar effectief een UTP kabel naar mijn PC, maar die draait zeker niet permanent. Voor zover ik het tot nu toe al gezien heb is de WiFi wel permanent. Ik zal er straks, wanneer de PC uitstaat, eens heel goed op letten.

 

EDIT: bij het herlezen van uw post viel mij op dat je schrijft dat de WiFi powerline (die eigenlijk de slave is) bij u aan de HGW hangt en de powerline zonder WiFi (die eigenlijk de master is) boven staat. De bedoeling is dus dat de master (zonder WiFi) aan de HGW hangt en de slave (met WiFi) ergens op een andere locatie staat. Heb je dat al eens zo opgesteld?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wifi Powerline gaat na paar minuten stand-by

@Kain_R 

Zoals @StefaanH zegt de powerlines van plaats wisselen!

Kain_R
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi Powerline gaat na paar minuten stand-by

Heel erg bedankt! Ik had mij ongelooflijk hard verdiept in dit probleem en heb het stappenplan talloze keren doorlopen zonder dat er mij iets verkeerd opviel. Inderdaad de wifi powerline en de powerline stonden omgewisseld. Om één of andere reden ging ik er altijd van uit dat het grootste van de twee toestellen aan de modem moest. Nu ik het door heb is het inderdaad wel logisch dat de grootste powerline en diegene die ook meerdere symbolen heeft om het uitgezonden wifi signaal aan te tonen ook gewoon de wifi powerline is.

Ongelooflijk dom van mij, alsinds heel erg bedankt! Dit heeft dus uiteraard ook het probleem opgelost. 

Kain_R
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi Powerline gaat na paar minuten stand-by

Inderdaad bedankt! 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerline gaat na paar minuten stand-by

@Kain_R 

Weet je, je hebt hiermee aangetoond dat je een mens bent: errare humanum est !! 😁

En fijn dat het op deze eenvoudige manier opgelost is, er scheelt dus verder niks aan uw apparatuur, dat is ook een geruststelling 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.