Beantwoorden
roboke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi netwerk niet zichtbaar

Hallo, onlangs heb ik een uitbreiding van wifi geïnstalleerd (TP-link) om boven ook een redelijk signaal te hebben. Maar nu rijst het probleem dat ik geen verbinding meer kan maken met de oorspronkelijke wifi (Telenet). Hierbij komt de melding verificatiefout. Dit is op alle toestellen die gebruikt worden. Al deze toestellen schakelen over op het wifi-signaal (boven) van TP-link.

Wat kan hiervan de reden zijn en wat kan er aan gedaan worden?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes

Roboke

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi netwerk niet zichtbaar

TP-Link heeft 4 soorten toestellen onder de verzamelnaam 'netwerkuitbreiding': Range extenders, Powerline adaptors, Access Points en SOHO switches.

 

Kan je eerst melde over wat het gaat? Geef eventueel het model zodat er een goed antwoord kan gegeven worden.

0 Likes
roboke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi netwerk niet zichtbaar

Beste,

Het betreft hier een TP-link AV 1200 Gigabit Powerline AC Wi-Fi kit.

Heb je hier genoeg aan?

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi netwerk niet zichtbaar

Ik veronderstel dat je de handleiding gevolgd hebt en dat je daarbij de instellingen van Telenet hebt overgenomen. Dus uw powerline boven heeft hetzelfde ssid en wachtwoord als de Telenet router. Dat is prima.  

Heb je de netwerkkabal al gecontroleerd tussen de Telenet router en de powerline (zonder wifi) beneden? Kijk de verbinding na langs de twee kanten.

 

Wat ik wel eigenaardig vind is dat de toestellen van beneden ook hun aansluiting zoeken boven. Herstart eens de router van Telenet (stekker uittrekken en terug insteken). Als je het compleet wil doen: NUI uit, router Telenet uit en powerlines uit. NUI aan daarna router aan en daarna powerlines aan.

0 Likes
roboke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi netwerk niet zichtbaar

Het ssid op het gelijkvloers heeft een andere naam en wachtwoord dan het ssid van boven. Doch kan geen enkel van de apparaten in huis verbinding maken met de wifi beneden en zoekt het signaal van boven (wat in sommige gevallen dan van mindere kwaliteit is).

Op de wps-knop op de router heb ik ook al een keertje gedrukt. Morgen zal ik een keertje alle stekkers uittrekken.

0 Likes