Beantwoorden
Jarni98
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Wifi onderbrekingen van ongeveer 10-20 seconden

Ik deel een Telenet Fiber verbinding met ongeveer 13 personen, helaas valt deze wifi connectie vaak uit voor ongeveer 10-20sec. Ik heb een TP Link Archer C50 router gekocht, maar de wifi onderbrekingen blijven gebeuren. Iemand een oplossing?

0 Likes
2 reacties
T_Bandana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Wifi onderbrekingen van ongeveer 10-20 seconden

Er zijn 3 grote factoren die hierin een rol spelen.

 

1) De hoeveelheid verbonden toestellen: Dit kan ervoor zorgen dat je wifi overbelast geraakt. Hierdoor krijg je problemen met bandbreedte met als gevolg wegvallende wifi verbindingen of trage tot niet ladende sites.

 

2) Storingen van andere apparaten: Er zijn veel toestellen dat een negatieve invoed hebben op wifi. Bluetooth apparaten, babyfoon en zelfs een microgolfoven kunnen bijvoorbeekd een wifi netwerk negatief beinvloeden... maar ook signalen afkomstig van apparaten bij de buren kunnen hierop een negatieve impact hebben.

 

3) Onvoldoende wifi bereik of uitzendvermogen: spreekt voor zich.

 

Er zijn nog andere factoren maar dit zijn de 3 grootste naar mijn mening.

 

Een krachtigere antenne, beginnen denken aan bijkomende toegangspunten via bijvoorbeeld wifi powerlines of toevlucht zoeken tot een mesh netwerk lijken mij zowat de enige oplossingen. Je AP kan uiteraard ook op een niet optimale plaats staan waardoor je niet optimaal gebruik kan maken ervan en dan zijn 13 toestellen wat veel van het goede.

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi onderbrekingen van ongeveer 10-20 seconden

Hoi,

 

Het is altijd een beetje puzzelen om zo'n zaken uit te vinden. Een andere reden die ik eventueel nog kan toevoegen is dat het eventueel ook de wifi hardware van het toestel zelf kan zijn. 

 

Sommige wifi kaartjes in laptops, etc kunnen ook voor problemen zorgen. 

 

Ik zou ook proberen om bv de laptop/smartphone van een andere persoon te proberen en kijken of het probleem zich ook bij hem voordoet. Indien dit probleem zich hiermee ook voordoet dan kan je bv je laptop al van de lijst schrappen. 

 

Mvg,

/Tom

0 Likes