Beantwoorden
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Wifi op GSM Samsung A52 forceren op 2,4Ghz

Hallo, 

 

ik heb een topic gelezen over een stofzuiger en wifi 2,4Ghz

 

ik heb ongeveer hetzelfde probleem, 

 

ik heb een tuya gateway en gebruik daar ook de app, nu om daar een Wifi Device te willen toevoegen moet de app op 2,4Ghz werken, dus tijdelijk gsm forceren naar 2,4Ghz zou handig zijn, 

ik heb al wel wat instellingen gevonden op internet maar vind deze niet terug op mijn GSM A52, iemand een idee, in de ontwikkelaarsoptie heb ik daar ook niets van terug gevonden,

 

mvg

PeElAnKa

0 Likes
3 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wifi op GSM Samsung A52 forceren op 2,4Ghz

Je kan, omgekeerd, misschien tijdelijk 5Ghz op je Access Point(s) uitschakelen en dan het device toevoegen? Voor een aantal WiFi IoT toestellen (die enkel op 2.4Ghz werken) is dat hoe ik telkens eenmalig te werk ga. Nadat het device is toegevoegd kan je 5Ghz op je Access Point(s) terug inschakelen. Je smartphone met app moet dan nadien werken ook als die op 5Ghz WiFi connecteert. Een andere manier is wellicht om je 2.4Ghz en 5Ghz  frequenties verschillende SSIDs te geven (pakweg AP-2.4 en AP-5) en met het 2.4Ghz SSID (AP-2.4) te connecteren voor de setup.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Wifi op GSM Samsung A52 forceren op 2,4Ghz

Hallo,

 

ik heb de modem eens op 2,4Ghz gezet maar ik krijg de accespoints niet op 2,4Ghz alleen, 

als ik deze op 2,4Ghz zet en bewaar doe, ik ga terug naar die pagina, omdat ik 2 accespoints heb, staat die terug op 2,4Ghz en 5Ghz en gsm blijft geconnecteerd op 5Ghz

 

mvg,

PeElAnKa

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wifi op GSM Samsung A52 forceren op 2,4Ghz

@PeElAnKa : ik weet niet of je met verschillende SSIDs werkt of niet en ik weet niet hoeveel Access Points je hebt, maar, als je tuya gateway qua functionaliteit en bereik dicht bij een Access Point mag blijven staan dat je wel tijdelijk op 2.4Ghz kan zetten (je modem, als ik goed begrijp) dan kan je proberen daar vlakbij je device toe te voegen (en je smartphone met dat Access Point te connecteren). Desnoods zet je andere Access Points even uit. Over welk ander type(s) Access Points beschik je? Gek dat je daarop 5Ghz niet tijdelijk kan uitschakelen (moest je qua plaats de tuya gateway daarmee willen of moeten connecteren). Een andere optie is misschien om (ook tijdelijk) een MAC adres filter enkel op het 5Ghz deel van zo'n Access Point te implementeren, een filter die je smartphone en tuya gateway blokkeert. Maar die mogelijkheid is misschien niet apart per frequentie aanwezig op bepaalde Access Points. Sommige Android devices laten toe een WiFi frequentie prioriteit te kiezen (pakweg : verkies 2.4Ghz) maar dat hangt wellicht af van het type WiFi hardware en ook: als de tuya gateway enkel 2.4GHz connecteert en het Access Point met zelfde SSID beide frequenties aanbiedt, dan kan het nog zijn dat het misloopt. Tenslotte is er de mogelijkheid om de SSID broadcast voor 5Ghz tijdelijk af te zetten. Als de smartphone dan naar een Access Point zoekt ziet hij enkel de broadcasted 2.4Ghz. Hoe de tuya gateway kiest weet ik niet. Verschillende IoT toestellen hebben zo hun verschillende setups.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes