|
25.787
netweters
|
159.848
antwoorden
|
|
21.536
vragen
|
Ik heb bovenstaand accesspoint hangen in mijn tuinhuis. Telkens als ik deze verbind met mijn netwerk krijg ik op bepaalde toestellen problemen. Zo werkt Netflix niet meer op mijn Smartv van Lg en gaat de connectie met mijn zonnepanelen verloren. Kan iemand mee helpen. Ik ben hier een leek in.
Alvast bedankt.
mvg,
pieter
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Linkseys Wap300N
@Pieter68Je kan het volgende doen. Je verbindt uw AP NIET met uw netwerk. Je sluit op uw AP een laptop of PC aan. En je kijkt welk IP adres je laptop krijgt. Is dit bijvoorbeeld 192.168.1.100 dan kan je eens proberen om het adres 192.168.1.1 te bereiken via uw browser. Lukt dit en kom je op het instelmenu van je AP dan wijst dit erop dat je AP in DHCP modus staat. Dan is het aan jou om dit uit te schakelen. Eens je dit gedaan hebt dan pas je AP aansluiten op het netwerk en dan zal je zien dat uw laptop een IPadres krijgt in jou netwerk range. Je kan en mag uw AP ook een eigen IP adres geven maar vermijd dat het 192.168.x.1 is want dat is (bijna) altijd us Default Gateway van uw netwerk.
De WAP300N is een echt access-point (geen router), en beschikt niet over een DHCP server functie. De door @igvfer voorgestelde test heeft dus geen zin.
Het default IP adres van het AP is 10.100.1.1, welke zal worden overschreven met een adres welke via DHCP verkregen wordt.
Heb je misschien iets in de configuratie veranderd? Wellicht een vast IP adres toegkend, welke een conflict veroorzaakt (wanneer je bijvoorbeeld het ip adres 192.168.0.1 hebt geconfigureerd).
Doe anders een eerst een factory-reset.
PS. De handleiding is hier te vinden.
@Pieter68 schreef:Ik heb bovenstaand accesspoint hangen in mijn tuinhuis. Telkens als ik deze verbind met mijn netwerk krijg ik op bepaalde toestellen problemen. Zo werkt Netflix niet meer op mijn Smartv van Lg en gaat de connectie met mijn zonnepanelen verloren.
Op welke manier is de WAP300N verbonden met je netwerk? Via een UTP kabel?
Heb je dan de "Operating mode" op "Access Point" gezet?
De WAP300N heeft 4 mogelijke operating modes:
En zoals de vorige poster opmerkt: om IP conflicten te vermijden, kan het AP best in DHCP staan (= DHCP Client), of beter nog een lokaal IP geven in de range van jouw netwerk.
@igvfer schreef:Je verbindt uw AP NIET met uw netwerk. Je sluit op uw AP een laptop of PC aan. En je kijkt welk IP adres je laptop krijgt. Is dit bijvoorbeeld 192.168.1.100 dan kan je eens proberen om het adres 192.168.1.1 te bereiken via uw browser. Lukt dit en kom je op het instelmenu van je AP dan wijst dit erop dat je AP in DHCP modus staat.
Volgens mij heeft de WAP300N geen DHCP server (gezien deze niet als router kan gebruikt worden). Het default IP is 10.100.1.1.