Beantwoorden
Mico
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-over-power

Ik heb onlangs een PowerGrid 9072LG-TN aangekocht om WiFi boven te hebben. Is het mogelijk om zonder een kabel in te steken, en deze enkel via het stopcontact te verbinden WiFi uit te sturen.

 

Ik heb de instructies uitgevoerd (Security knop op beide apparaten) maar krijg het bericht: 'Verbonden, geen internet'

 

Aan de router heb ik een PowerGrid 9073 hangen, die verbonden is met een UTP-kabel. Beide AP's zijn op het zelfde stroomnet.

 

Heb ik iets tijdens de instalatie fout gedaan of is dit niet mogelijk met dit product?, enige oplossingen?

 

0 Likes
2 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-over-power

Volgens de specs zijn deze beide toestellen compatibel, dus het zou moeten kunnen werken.

 

Het gebruiken van de security knop is maar één faze. Heb je de volledige installatie uitgevoerd zoals voorgeschreven? Desnoods volledig opnieuw beginnen, maar dan eerst de "factory-reset" uitvoeren. Daarmee zijn de toestellen opnieuw in fabriekstoestand en is eventueel geklooi helemaal gewist.

 

Mer info over het installeren:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/wifi-powerline-installeren/


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi-over-power

Als je een Telenet Home Gateway (modem/router) hebt zou je bij een juiste verbinding exact hetzelfde SSID en paswoord moeten kunnen gebruiken zoals op je HGW.

Er moeten op je PG9073 (deze aan de modem) 3 lampjes branden (huisje, Lan, power). Op de PG9072 minstens de power, de wifi, en het huisje. LAN gaat maar branden als je er een werkend toestel op aansluit maar is dus niet nodig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes