Beantwoorden
jelle_vb
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wifi powerline snelheid met oude modem

Hoi iedereen

 

Wij hebben een All in one modem/router in onze garage hangen.

 

In onze woonkamer en op de slaapkamers maken wij gebruik van Wifi powerlines omdat er geen bedrading voorzien is in het huis.

 

Sinds kort hebben wij een Wigo met 300 Mbps aan snelheid, maar nog steeds een oude zwarte docsis 3.0 modem.

 

Met onze huidige wifi powerlines komen wij aan +- 100 mb/s downloadspeed.

 

Enkele vragen:

 

Zou een inruiling met de nieuwe witte Telenet modem/router kunnen zorgen voor een snelheidsverhoging?

 

Zou een access point betere speeds kunnen bezorgen als wij deze plaatsen in de woonkamer (door kabel te trekken van modem naar access point).

 

Zijn er eventueel betere wifi powerlines op de markt die voor een verhoging in snelheid kunnen zorgen?

0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi powerline snelheid met oude modem

Het verschil tussen 100 Mb downloadspeed of meer zal je in de meeste gevallen nauwelijks merken behalve bij het downloaden van grote volumes (>200 MB)


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi powerline snelheid met oude modem


@jelle_vb  schreef:

Hoi iedereen

 

Wij hebben een All in one modem/router in onze garage hangen.

 

In onze woonkamer en op de slaapkamers maken wij gebruik van Wifi powerlines omdat er geen bedrading voorzien is in het huis.

 

Sinds kort hebben wij een Wigo met 300 Mbps aan snelheid, maar nog steeds een oude zwarte docsis 3.0 modem.

 

Met onze huidige wifi powerlines komen wij aan +- 100 mb/s downloadspeed.

 

Enkele vragen:

 

Zou een inruiling met de nieuwe witte Telenet modem/router kunnen zorgen voor een snelheidsverhoging?

 

Zou een access point betere speeds kunnen bezorgen als wij deze plaatsen in de woonkamer (door kabel te trekken van modem naar access point).

 

Zijn er eventueel betere wifi powerlines op de markt die voor een verhoging in snelheid kunnen zorgen?


Met welk toestel meet je uw snelheid? Als dat een oudere pc is, is het best mogelijk dat die geen hogere snelheden aankan.

 

Uw snelheid moet je meten als je rechtstreeks verbonden bent met de docsis modem. Haal je daar ook maar 100 dan is het ruilen van de modem aan de orde. Haal je daar een snelheid van 270 Mbps dan is deze modem niet de oorzaak van uw traagheidsprobleem.

 

Je kan ook de snelheid meten met een smartphone of tablet. Dat is dan natuurlijk met wifi. Ga in de nabijheid van de zwarte modem. In de veronderstelling dat je eenzelfde SSID hebt op je powerlines als op je zwarte modem, als je in de nabijheid bent van de zwarte modem,  zet de wifi uit en zet hem daarna terug aan. Doe dan een speedtest. 

 

Het is mogelijk dat je een hogere snelheid kan bekomen met een bedraad access point. 

 

Als uw powerlines de huidige zijn van Telenet die je gratis huurt, dan zijn deze zeer goed. Ik  beweer net dat ze de beste zijn, ik beweer enkel dat de technologie die ze gebruiken beter is (ook in de werkelijkheid) dan de oudere powerlines waarmee ze trouwens niet compatibel zijn. 

 

 

0 Likes
jelle_vb
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wifi powerline snelheid met oude modem

Bedankt!

 

Ik meet mijn snelheid vanuit de woonkamer met een high end gaming pc. Ik gebruik een Asus AC56 wifi adapter, maar wil eventueel een PCIe card aanschaffen

 

Ik zal dan eens kijken met mijn laptop en een utp kabel aan de modem en met wifi nabij de modem.

 

Telenet is 1,5 jaar geleden geïnstalleerd bij ons en dan hebben we direct ook die powerlines erbij genomen.

 

Ik zeg zeker niet dat snelheid slecht is, maar je betaalt natuurlijk wel voor 300 Mbps.

0 Likes
Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

Wifi powerline snelheid met oude modem

De snelheid kan ook perfect gelimiteerd worden door de powerlines omdat ze niet meer snelheid kunnen doorsturen over het elektriciteitsnet.

Dit kan komen door de powerlines zelf, of door slechte of oudere bekabeling bvb.

Je kan de powerlines ook eens dichter bij elkaar plaatsen, of zelfs heel dicht zoals 1m en dan opnieuw testen.

Als je dan hogere snelheden kan halen ligt het aan de verbinding tussen de powerlines.