Beantwoorden
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Wifi powerlines niet meer online na stroomuitval

Hallo, gisteren zijn ze bij mij thuis zonnepanelen komen installeren, waarvoor ze +/- 45 min de stroom hebben moeten uitschakelen. Kort nadien merkte ik dat het groene wifi ledje op de wifi powerlines continue bleef knipperen. Het witte ledje (4 puntjes) brandt wel normaal en de sync pijltjes doven na een succesvolle sync. Dus ik kan de powerlines wel sync'en, maar toch werken ze niet en zijn ze ook niet meer zichtbaar in mijn wifi netwerk.  🙄 Ik heb ze ook al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd volgens de aanwijzingen, maar dat helpt ook niet. Zou het kunnen dat ze door een stroompiek (na de heropstart) naar de Filistijnen zijn? 🤔

0 Likes
4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wifi powerlines niet meer online na stroomuitval

Het is een gekend fenomeen dat sommige omvormers de werking van Powerlines (negatief) beïnvloeden...

Schakel de omvormer eens uit, en controleer of het probleem aanhoudt.

0 Likes
Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Wifi powerlines niet meer online na stroomuitval

Heb je deze opnieuw geinstalleerd door ze bij elkaar te zetten en dan de security knop induwen (niet langer dan 10seconden) tot alles knippert bij beide? Dan zouden ze moeten met elkaar moeten verbinden heb hetzelfde probleem gehad.

0 Likes
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Wifi powerlines niet meer online na stroomuitval

Had ik al een paar keer geprobeerd, zonder succes. Ik heb ze nu één voor één met LAN kabel aan de modem gehangen en ik heb er eentje "gereanimeerd". De andere blijft jammer genoeg flikkeren. Zal eens naar een Telenet punt moeten gaan om die te laten testen en vervangen.

0 Likes
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Wifi powerlines niet meer online na stroomuitval

UPDATE: vandaag de "defecte" powerline gaan omruilen en terug uitgeprobeerd. Zelfde resultaat, groene wifi led bleef knipperen. Dus het ligt/lag niet aan de powerline zelf. Dan maar uitgeprobeerd wat Telenet eigenlijk zelf afraadt, nl. de powerline in een stekkerblok steken ipv rechtstreeks in het stopcontact. Probleem opgelost! Blijkbaar heeft de ZP installatie dan toch impact op het wifi signaal via de stopcontacten en wordt dat op één of andere manier "verzwakt" door de stekkerdoos.