24829
netweters
|
153044
antwoorden
|
20765
vragen
|
Heeft ert hier soms iemand enig idee wat de oorza
Heeft er hier soms iemand enig idee wat de oorzaal zou kunnen zijn van volgend probleem. Men zoon heeft een TN internet abonnement wel nog met een oudere model van het type Eurodocsis 2.0. nog. Maar die werkt zonder problemen en ook zijn Wifi werkt prima, en dit met verschillende type toestellen (iPhone, Samsung smartphone, Asus notebook en zo). Nu heeft men zoon eergisteren een Asus Zenpad tablet aangekocht en hij kan met die tablet niet op zijn Wifi netwerk geraken, ondanks dat allles (denken we toch) goed ingesteld is. Echter kan hij zonder problemen met die tablet op verscillende anders Wifi netwerken (waar onder ook een Telenet abonnement) zonder probleem direct inloggen. Nu hebben we deze avond, bij wijze van test, een Linksys Access point aan zijn netwerk gehangen met een totaal ander netwerk naam en passwoord dan zijn bestaande netwerk. En ook daarop kunnen verschillende toestellen, (smartsphones, notebook) inloggen zonder problemen, echter weer die Zempad tablet niet. Kan er me soms iemand hier een tip geven waaraan dit zou te wijten zijn.
Dank bij voorbaat.
Mvg, Vic
Vreemd. Kan je wat meer uitleg geven? Komt er een foutmelding bv authenticatieprobleem of probeert hij even verbinding te maken maar valt het direct weg? Of iets anders?
Kan je eens proberen om handmatig een ip adres in te voeren? (Ik vermoed dat je lan in 191.168.0.x zit.?)
Dit staat onder "geavanceerde opties weergeven" -> IP-instellingen (statisch)
Thx voor deze reactie.
Hoe ongeloofwaardig het ook moge zijn, maar op advies van de Telenet helpdesk, en omdat ze toch nog een oude abonnement formule hadden, ben ik gisteren een nieuwe modem gaan halen. En nadat die vervangen was konden we direct (zonder ook maar iets te wijzigen) verbinden. De mensen in de Telenet shop konden men verhaal ook niet geloven, maar het is nu eenmaal zo. En dus is het probleem opgelost.
Mvg, VIc