24769
netweters
|
152550
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hey wie weet nog wat ik kan doen?
Wifi signiaal is aan het flippen , valt regelmatig uit en gaat ook niet zo ver meer.
Via programma gekeken naar wifi signiaal van de buren en deze in mijn modem aangepast.
ALS het werkt werkt het het best rond mijn modem, ga ik naar een andere kamer is het op af op af ....
Weet iemand wat ik nog kan testen of aanpassen ??
jongen ga vlig naar wififiks van telenet of filmkes 444 haal accespoint van telenet bij en een telenet mobile 4g wifi en laat je modem moderniseren alles verry easy to installe en zeer goede topklasse produkten van telenet. breidt ook uit met hun switchen en powerlienes en alles opgelost. hier mijn 19 kamers kelders en garage voorzien van internet en wifi. dank telenet topservice
Stoorzenders voor WiFi bestaan er in alle uitvoeringen. Van microgolfovens tot TV's. Google is your friend.
En muren, kasten en alles wat in de weg staat.
De kans is groot dat je je probleem kan oplossen door de locatie en/of omgeving van de modem/router aan te passen.
Altijd eerst aanpakken. Zonder 4G en andere rare bokkesprongen zoals aangegeven.
hey
de 2.4 ghz staat op kanaal 10
de 5 ghz staat op kanaal 36
Buren hun kanaal weet ik zo niet direct, vrouw met ipad weg en programma staat daar op.
Isolatie en beton verzwakken ook het signaal en soms kan het zijn dat een bepaald kanaal in de buurt dubbel gebruikt word door de zelfde provider en dan storingen geven.
1) Eerst en vooral moet je zeker zijn dat het aan je WiFi router ligt, en niet aan je toestel. Test dus voor de zekerheid eens met een andere laptop, tablet of smartphone of je daar hetzelfde probleem mee hebt.
2) Ging je WiFi vroeger, met dezelfde modem, verder? Of verwacht je gewoon dat je WiFi signaal verder raakt? Als het plots minder ver raakt kan je inderdaad best eens op zoek gaan naar stoorzenders. Recent een nieuw toestel bijgeplaatst? Een automatische poort met afstandsbediening in de garage?
3) Als je met gewapende muren zit, is het niet zo abnormaal dat je WiFi signaal maar 1, max 2 muren door raakt. Wil je WiFi over andere delen van je huis is het redelijk gangbaar dat je accesspoints moet bijplaatsen. Dit kan ook zeer goedkoop en snel over je stroomnet, als je geen netwerkbekabeling in huis zou hebben.
Zal mijn2.4 eens naar kanaal 6 zetten om te testen 😉
Bedankt alvast