Beantwoorden
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Wifi repeater instellen na installatie nieuwe modem

Beste Netweters,

Ik heb een wifi repeater (premier WR02). Werkte met mijn oude modem maar niet meer met mijn nieuwe. Telenet heeft een aantal maanden geleden een nieuwe geleverd met nieuw SSID en paswoord. Het resetten (10 sec op knopje duwen) lijkt maar niet te lukken en ik kan ook niet naar het adres surfen om de repeater aan te passen ( 192.168.10.1 - ik krijg steeds "De wachttijd voor de verbinding is verstreken", zowel op pc als op smartphone). Ik zie wel de repeater als xxx-ext (xxx is mijn oude SSID) als "beschikbare netwerken" maar kan geen verbinding maken, want (waarschijnlijk) enkel werkend met oude modem/paswoord...

Heeft iemand hier een oplossing voor?

mvg

Jos De Winter

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

Wifi repeater instellen na installatie nieuwe modem

Check dit eens, gevonden in een pdf-handleiding:

Connect the Wifi repeater to your Internet modem via WPS (go to point 2 if your internet modem does not have WPS)
There are 2 WPS modes on the Wifi Repeater.
a.
To connect your repeater by WPS to your modem, insert the repeater in the power socket, wait 30 seconds, press the WPS button of the repeater for 3 seconds and press the WPS button of your modem for 3 seconds. In about a minute, the repeater should be setup, will restart and become active.
b.
When there is no wifi power indication after 2 minutes, the WPS connection has failed. Press the Reset button for 3 seconds to switch the repeater into WPS mode 2. The repeater will restart in about 30 seconds. Now press the WPS button on the repeater for 3 seconds and press the WPS button on your modem for 3 seconds. The repeater and modem should connect in 1-2 minutes. If the WPS connection still fails, it means that your modems WPS is not compatible with the WPS of the Wifi Repeater. Reset the repeater by pressing the reset button for 7 seconds, wait 30 seconds and use an internet cable to setup the repeater.

 

Link vd handleiding: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjx74q1lfPj...

 

 

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi repeater instellen na installatie nieuwe modem

Kan je de PC eens loskoppelen van de modem en dan de repeater rechtstreeks aansluiten op de PC? Mogelijk het IP-adres van de PC vast instellen binnen de 192.168.10.x range.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi repeater instellen na installatie nieuwe modem

 

De oplossing van @sb is zeker noodzakelijk. Je kan dit met eender welke laptop doen maar zoals gezegd moet je de PC/laptop een IP adres geven binnen de range 192.168.10.99 bijvoorbeeld dan zal je via uw browser naar het IPadres van de repeater kunnen surfen en de nodige instellingen doen.

Succes ermee.

Vergeet niet uit de laptop/PC het IP adres te verwijderen achteraf zodat die terug een adres kan nemen binnen uw netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Wifi repeater instellen na installatie nieuwe modem

Beste CoFeDe,

Dank voor advies.Ik had al geprobeerd om via WPS de repeater aan te passen. Heb nogmaals verschillende keren geprobeerd en nu heb ik tenminste de oude SSID al kunnen vervangen door de nieuwe SSID (telenet...-ext).

Ik ben via 192.168.10.1 naar de repeater kunnen gaan en dus één en ander aanpassen. Helaas geraak ik nog steeds niet op het internet...

Zal dus nog eens goed moeten lezen en proberen te begrijpen wat sb en iqvfer hieronder hebben voorgesteld!

mvg

Jos De Winter

 

josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Wifi repeater instellen na installatie nieuwe modem

Beste sb en ifvfer,


Dank voor jullie reactie. Zie mijn antwoord hierboven aan CoFeDe - ben er bijna maar nog niet helemaal... 😉

Nog eens proberen om in de repeater te geraken en instellingen aan te passen.

mvg

Jos De Winter