Beantwoorden
weke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Wifi werkt soms wel en soms niet

Hallo,

 

Ik heb al een tijdje last van onregelmatige internet snelheid. Ik heb ook 1 UTP kabel gelegd naar de PC en die heeft ook hetzelfde probleem. De PC is bijna altijd traag, de tablets/gsm soms wel, soms niet.

Ik doe regelmatig een speedtest en de ene keer haal ik 55 MB download en 5 min erna slechts 1-2 MB. 

 

Telenet gecontacteerd en die hebben al eens iemand langsgestuurd en die hadden geen probleem.

 

De laatste week ook regelmatig zo dat ik verbonden ben met een netwerk maar dat geen enkele website wil laden.

 

Heb de standard (zwarte modem). Er zijn geen werken en mijn data is nog voldoende beschikbaar.

 

Op telenet app probeer ik ook de test te doen en als ik op 3m vd modem zit zegt die dat ik een booster nodig heb. De tablet zit constant te switchen tussen mijn Devolo en het Wifi netwerk.

 

De Devolo eens een paar dagen uitgetrokken en dat betert niet. De Devolo nu terug ingestoken en nu geraak ik niet eens meer geconnecteerd.

 

Iemand idee wat ik nog kan checken?

0 Likes
3 reacties
Lego
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Wifi werkt soms wel en soms niet

Idem dito hier. Nochtans zegt bij ons de snelheidstest:

- ping: 11 ms

- download: 175.5 Mbps

- Upload: 19.0 Mbps

- jitter: 2 ms

 

Toppunt: ik kan sommige website probleemloos openen, er op surfen en andere openen, maar verder niks en dan weer andere sites kan ik totaal niet openen. Heel selectief.

Idem gsm.

 

Ik volg graag de antwoorden en tips hier op.

0 Likes
DirkG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi werkt soms wel en soms niet

Beste, ik heb al enkele weken hetzelfde probleem en eerlijk gezegd begint mijn geduld op te geraken.  Eerst was het omdat ik verschillende standaard powerlines combineerde met wifi-PL. (Volgens mij mag dit geen enkel probleem geven. ) Dus via telenet klantendienst PL gewisseld, alles opnieuw geïnstalleerd .... na een dag opnieuw dezelfde probleem !! WIFI werkt enkele tijd om dan weer uit te vallen etc .... . Vroeger werkte ik met DEVOLO PL zonder probleem, sedert enkele maanden allen met telenet PL. Alles opnieuw resteren lukt efkes maar dan terug hetzelfde probleem.

Speedtest gaf vandaag slecht 24 Mb/s !!!!

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wifi werkt soms wel en soms niet

@weke @DirkG @Lego ik deel alvast graag enkele interessante artikels met jullie.

 

 

Daarnaast worden er hier op De Netweters regelmatig tips gegeven rond WiFi. Enkele van deze tips zijn:

 

  • Zijn de WiFi boosters goed geïnstalleerd?
  • Heb je al eens gecontroleerd op welk kanaal je het netwerk in je omgeving best plaatst?
  • Heb je het netwerk al eens opgesplitst in een apart 2.4 en 5 GHz netwerk? 
  • Reset van toestellen (opnieuw opstarten van de toestellen starten bij de modem)

Misschien dat er nog wel Netweters enkele specifieke tips hebben voor jullie situaties. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes