Beantwoorden
CoKa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

netwerk via WiFi maar in één richting

Korte situatie schets: USB-printer staat in andere ruimte en is via een laptop die op Windows 7 Home draait verbonden met het WiFi netwerk. Dit werkt al jaren perfect, maar vorige week is de laptop niet meer bereikbaar vanaf de andere PC's in het netwerk.

De laptop zelf is wel verbonden met het netwerk, ik kan erop surfen op internet en ook de andere PC's via het netwerk benaderen.

 

De laptop is op de andere PC's ook zichtbaar in het netwerk via de Windows Verkenner, maar als ik deze wil openen krijg ik naar een paar seconden de melding 'geen toegang tot ...' en 'kan het netwerkpad niet vinden'.

 

Netwerk is ingesteld via automatische DHCP, laptop krijgt zowel een ipv4 als ipv6 adres en heeft via beide internettoegang.

 

Als ik de laptop via UTP-kabel op mijn switch aansluit werkt het WEL.

Via WiFi lijkt er een filter of zo op te zitten. Firewall heb ik ook al uitgeschakeld, maar geen verschil.

 

Iemand een idee?

0 Likes
5 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

netwerk via WiFi maar in één richting

@CoKa 

Heb je op de desbetreffende laptop uw draadloze netwerkadapter al eens gereset? Desnoods de adapter verwijderen in apparaatbeheer en laptop opnieuw opstarten. Normaal wordt nieuwe hardware automatisch herkent. Kijk ook eens of de draadloze adapter over de laatste nieuwe stuurprogramma’s beschikt.

Never trust in Dust
0 Likes
CoKa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

netwerk via WiFi maar in één richting

Dag Domi,

Merci voor je antwoord, helaas heeft dit niet geholpen.

Ik had inmiddels ook gevonden dat je in mijn.telenet voor ipv4 en ipv6 de firewall aan & uit kunt zetten. Ik heb die dan uitgeschakeld, maar ook dat had geen effect.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

netwerk via WiFi maar in één richting

Zou het kunnen dat de printer met wifi direct verbonden is met de Windows 7 laptop? 

0 Likes
CoKa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

netwerk via WiFi maar in één richting

De printer is via usb met de laptop verbonden.

De laptop via WiFi met het netwerk.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

netwerk via WiFi maar in één richting

Als je op de Windows 7 laptop de comand line (cmd) oproept en daar de opdracht ipconfig intikt, welk adres krijg je  voor de wireless lan?

0 Likes