Veroudert appartement zonder internet
Sinds een paar dagen heb ik mijn eigen appartement en overweeg ik om het YUGO pakket te nemen.
Het appartement is echter zeer oud, van voor de tijd dat wireless normaal was en volgens mij is het appartement nooit vernieuwd op dit vlak (er hingen nog stickers van de vorige bewoner van 'Wandelvierdaagse 1985').
In de plaatsbeschrijving staat dat er een TV/Internet aansluiting aanwezig is in de woonkamer. Maar ik twijfel hier toch lichtjes aan.
In de woonkamer heb ik een TV coax en aan de andere kant van de kamer een 5-polige telefoonaansluiting. Er zijn 0 UTP aansluiting in het appartement en ook geen modem.
Aan de buitenkant van het gebouw komt er een kabel naar buiten (volgens mij de coax) die de grond in gaat.
Waar kan ik het beste naar toe om te kijken wat de mogelijkheden zijn en wat er precies nodig is om werkend draadloos internet in mijn appartement te krijgen? Want ik meen mij te herinneren dat Telenet enkel adviseert in hun eigen techniek aansluiten en niet zo zeer in het geheel plaatje. En dat zal toch eerst moeten gebeuren voor aleer ik mij aansluit bij Telenet...
- Labels:
-
modem