24775
netweters
|
152610
antwoorden
|
20723
vragen
|
Beste,
ik zoek jullie hulp omdat ik na veel zoeken het antwoord niet kan vinden. het probleem is het volgende:
Het probleem is dat mijn internet snelheid steeds zakt van +- 35mbps naar soms +- 1 mbps.
Ik weet hier echter niet de reden van.
Als ik mijn wifi adapter op mijn laptop uitschakel en weer in en dan de speedtest uitvoer krijg ik +- 35mbps wat de normale snelheid hoort te zijn denk ik of op zijn minst 15 mbps. Na 5-10 min doe ik de speedtest opnieuw en zie ik dat dit niet meer hoger komt dan +- 1mbps tot +- 5 mbps.
Wat is hier een mogelijke oorzaak van?
ik ben verbonden met de telenet modem via WIFI. Als ik via de UTP kabel een speedtest doe krijg ik rond de 95 mbps wat ook normaal zou moeten ( fast ethernet poort).
Kan iemand mij helpen dit te verhelpen zodat ik steeds een constante snelheid heb, momenteel heb ik veel last ervan als ik bv. op youtube iets wil afspelen en heeft deze soms tijd nodig om te bufferen. Wat toch niet normaal zou mogen zijn met een Wigo abonnement denk ik dan ? Ik weet dat ik geen 200 mbps moet verwachten bij een wifi connectie maar dit is toch wel aan de zeer lage kant denk ik?....
Ik heb ook even gechecked en ik surf niet aan verlaagde snelheid ofzo.
Onderaan vindt u de speedtest terug.
wifi adapter van mijn laptop:
Broadcom BCM43142 802.11 bgn Wi-Fi Adapter
alvast bedankt!
Mvg,
Joeri
SPEEDTEST : na het op en af zetten van wifi adapter ( verse connectie met de modem):
Na 10 minuten ofzo is mijn snelheid gezakt:
Inderdaad zeer eigenaardig. Met Wigo zou je normaal toch aan 190Mbps moeten geraken bedraad. Maar dan moet je wel gigabit kaart hebben en gigabit switchen (in geval je ze nodig hebt).
Ik zou eerst eens mijn modem gaan inwisselen. Baat het niet, het schaadt niet. En dan nog eens kijken of het probleem blijft.
Ok Bedankt, ik zal eerst de klantendienst ook nog eens contacteren over het probleem en als zij mij niet kunnen helpen kan ik inderdaad proberen de modem te veranderen.
bedankt!
Wat in veel gevallen vergeten wordt : drivers voor Broadcom updaten.
EN instellingen daarvan nakijken,
verwacht niet dat alle instellingen op "auto" de beste verbinding geeft.
@Ex-Netweter schreef:Ok Bedankt, ik zal eerst de klantendienst ook nog eens contacteren over het probleem en als zij mij niet kunnen helpen kan ik inderdaad proberen de modem te veranderen.
bedankt!
klantendienst contacteren lijkt me inderdaad een goed idee. Zij kunnen vanop afstand nakijken of er iets verkeerd is met je modem/HGW
@Padalby schreef:Wat in veel gevallen vergeten wordt : drivers voor Broadcom updaten.
EN instellingen daarvan nakijken,
verwacht niet dat alle instellingen op "auto" de beste verbinding geeft.
Hey,
de drivers voor mijn broadcom heb ik ook reeds geupdate en heb ook al eens een downgrade gedaan, het probleem blijft echter...
Wat bedoel je juist met de instellingen ? IPV4 & IPV6 staat aan, beide op DHCP & DNS automatisch. Normaal zou dit geen probleem mogen geven.
@sb schreef:Heb je de modem (HGW?) al eens uit- en aangezet?
ja dit heb ik gisteren nog gedaan, dit is meestal mijn eerste reactie wanneer er iets scheelt maar ook hiermee bleef het probleem.
ik bedoel de configuratie van de adapter zelf.
hierbij wel uitkijken wat je verandert : van werkend naar half werkend of helemaal geen verbinding, maw niets zomaar aanpassen