24757
netweters
|
152420
antwoorden
|
20701
vragen
|
Beste,
na goed probeerde poging heb ik ontdekt dat mijn laptop werkt met snelheid of max 50Mbps on WIFI.
Dus heb ik geprobeerd met hogere snelheid ik heb gekozen voor 300Mbps.
Bij mijn laptop werkte dat niet, want ik haal allen 50Mbps op wifi en ook met kabel.
Ik heb gebeld naar Telenet instalator hij komt en voor hem was snelheid bijna 300Mbps. op WIFI en ook op Kabel.
Dus dat blijkt dat iets met mijn laptop is. (asus K75VM)
Ik heb gecheckt en mijn is WIFI 4 (802.11n) 2.4 GHz
Mijn router CH7465LG-TN
Kan wij iets doen met mijn laptop of is dat niet mogelijk.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: wifi snelheid op asus laptop K75VM
Opgelost! Ga naar oplossing.
ja die adapter moet niet Wifi 6 zijn want modem dat ik heb is Wifi 5 dus dat heeft geen zin denk ik om 6 kopen.....
je moet toch de adaptor niet aanpassen aan je huidige modem, als er een modem swap komt heb je Wi-Fi6 en dan loop je ineens achter.
Dus vandaag iets kopen = Wi-Fi6 lijkt me, anyway, uw keuze natuurlijk
ja dat klopt, jij hebt gelijk,
welke Wifi adaptor moet ik kiezen… iemand met meer ervaring kan mij helpen…
zou dat goed zijn = wifi 6e…
opt eerste zicht wel ok, 6E is niet echt nodig, is maar soort van wifi7 light, maar kan geen kwaad natuurlijk. vraag is altijd of de drivers etc correct werken op je systeem, maar daar kan ik natuurlijk geen antwoord op geven, want ken de dongle niet
en ik laas niet zou goede opinies over... 🙄
ik kan wel veel meer betalen dan 25euro om mijn probleem op te lossen... welke moet ik kiezen... wat is top merk ? 😎
voor netwerk/wifikaartjes, is het altijd fijn om te weten welke chip er ingebouwd is, kan je daar even over zoeken met het internet en zo kijken of er veel gebruikers problemen mee hebben of niet. ook of die door uw windows ofzo ondersteund is zonder veel extra moeite of je altijd de software nodig hebt voor installatiee. de redenering koop de snelste zou ik niet altijd volgen, want als je later nog van laptop zou wisselen zal daar al wel een goede insteken, dan is de extra niet meer supernodig.
Ik heb bekijken op bol.com en amazon zonder succes...
Voor een amateur als ik zal het moeilijk zijn om iets te vinden..... 😥
ik gaan kampieren met snelheid van 50 Mbps to einde van mijn leven...
Ik gaan deze nemen , kan iemand checken voor ik dat definitief besteld.
Bedankt.
een tip, koop er een usb verlengkabeltje voor ( usb3 als de wifi ook usb3 is) dan breekt het zo makkelijk niet af en leg je het stickje ineens op de beste plaats om signaal te ontvangen
als ik zet laptop naast router dan haal ik dezelfde snelheid zoals ze in living kamer staan.
dus in mijn geval in living of naast router maakt niet uit...
mss Wifi adapter zou goed werken , maar ik weet niet welke moet ik bestelen.
Goedeavond nog,
neem een wifi ac kaart deze zijn echt al snel genoeg. antennes op de behuizing zijn soms wat fake, dus beter een usb verlengkabel. op een goede plaats leggen, en klaar; er is wel beter dan realtek, bijvoorbeeld asix of intel . maar ikzelf gebruik zelf niet echt wifi, dit is voor bekabelde kaarten. stabiliteit is vooral van tel voor mij dit hoeft niet altijd duurder te zijn. als het de snelheid ineens ook kan des te beter.verder, u stelde dat u bekabeld ook maar 50 megabit haalt, gebruikt u een recente netwerkkabel en switch? de oude hebben minder aangesloten draden binnenin en deze zijn dus trager. usb netwerkkaarten bestaan in beide wifi, en utpkabel versies. maar de utp kabelversie zal u niet nodig hebben misschien enkel een nieuwere utp draad naar de laptop. voor draadloos een kaart met ac en usb verlengkabel eventueel. kan op ali al voor 15 € op amazon of bol voor 20 schat ik. lokaal ietsje meer waarschijnlijk. kans is dan wel groter dat het betrouwbaarder materiaal is dat langer meegaat. en let op bij ali alles boven 22 euro kan nog douane van de post bovenop krijgen u betaalt enkel btw aan hen rechstreeks maar geen import tenzij ze uit een europees magazijn verstuurd hebben. zonder reclame te maken om te vergelijken kijk eens hier https://www.alternate.be/listing.xhtml?q=wifi+ac&s=price_asc bij twijfel verifieer ik daar. conclusie daar 30 euro usb , 15 euro interne kaart voor de laptop. als je de internee kaartvervangt zorg wel dat het de juiste interne bus/connector aansluiting is. even opzoeken eerst, of eens openvijzen dan
Best iets met een houder en verlengkabel bij
Rolio WiFi adapter USB - 1800Mbps - WiFi 6 - Dual Antenne
Ik heb geprobiert met bovenste model of WIFI adapter en dat lukt niet hij werkt gewoon niet.
ik moet zoeken voor andere oplossing, andere laptop.