Beantwoorden
ikke1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

apps werken niet via telenet wifi

Sinds gisteren werkt youtube (op tv) en aps niet via het wifi netwerk van telenet. (via modem telenet)

In het andere deel van ons huis heb ik wifi via een gewone router en dit werkt wel.

Via google site proberen te openen geeft :

 

deze site is niet bereikbaar

 

err_address_unreachable

 

Via mijn niet telene

 

Zelf geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn. 

Kan iemand helpen of zeggen welke bijkomende info nodig is.

0 Likes
3 reacties
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

apps werken niet via telenet wifi

Soms werken in de straat. As hier ook. Ergens kabellos fleviusvis komen maken. Telenet binnen dag laten regelzn. Dank topbedrijf

0 Likes
ikke1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

apps werken niet via telenet wifi

nog eens verduidelijken.

 

draadloos internet via belkin router werkt perfect in rechterdeel van het huis.

 

In linkerzijde is bijbouw (belkin router niet sterk genoeg daar) maar daar hangt mijn telenet modem dus daar gebruikte ik de wifi van telenet.

 

Dit werkt al meer dan 1 jaar prima maar sinds vorige week werkt youtube op tv niet meer (in bijbouw met telenet wifi) en ook bepaalde sites zijn daar niet te bereiken of apps werken niet via wifi (op smartphone, tables). Deze werken wel aan de andere kant met de belkin router.

 

Kan iemand hier een oorzaak  + eventuele oplossing voor geven 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

apps werken niet via telenet wifi

Je zal toch wel wat meer info moeten geven. Wifi of 1,5 of 5 GHz? Welk kanaal? Wat is  er veranderd sinds het niet meer gaat? ...

 

Ben je zeker dat je in het linker deel wel draadloos verbonden bent met de Telenet Wifi?

Zijn er daar geen andere Wifi bronnen die het signaal van Telenet verstoren?

Heb je de toestellen (router, smartphones, tablets, pc's) waarmee er problemen zijn, al eens uitgezet en terug aangezet?

 

0 Likes