Beantwoorden
BennyTodts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

dns_probe_finished_nxdomain

Hoi aan allen,

 

Mijn vader heeft een internet probleem, waar ik hem al een tijdje mee probeer te helpen, maar waar blijkbaar geen eind aan komt.

Bij het consulteren van sommige sites krijgt hij de error message "dns_probe_finished_nxdomain". (bv. http://www.jigsawplanet.com/), maar bv. een google/youtube is wel beschikbaar.

Hij gebruikt Google Chrome, laatste versie, maar het probleem is ook bij andere browsers het geval.

Eveneens vreemd is dat dit voor de eerste tien minuten niet goed loopt en dan "plots" alles weer in orde is.

 Nu ben ik zelf geen leek op PC gebied dus heb ik alles zowat geprobeerd dat ik kan verzinnen.

Stappen al ondernomen :

* DNS servers zijn al op automatisch en op de Google DNS instellingen gezet voor IPv4

* Proxy instellingen zijn ook al op automatisch aan/af gezet

* DNS flush uitgevoerd

* Malwarebytes runt dagelijks, dus ik denk niet aan malware.

 

Het probleem blijft zich manifesteren. Iemand nog verdere suggesties?

Hetzelfde probleem heeft zich een tijd geleden bij mijzelf voorgedaan en is ook "vanzelf" terug weggegaan...

 

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

dns_probe_finished_nxdomain

Even zoeken op dns_probe_finished_nxdomain doet vermoeden dat het enkel/vooral een Google Chrome probleem is. Andere browsers, zeg je, welke (versie?) ? Onder welk OS? Doet het probleem zich ook voor op andere toestellen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BennyTodts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

dns_probe_finished_nxdomain

Ik kan het niet testen op andere toestellen, mijn vader gebruikt enkel een desktop.

Op andere browsers gaat de site gewoon in timeout.

OS is Windows 10.

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

dns_probe_finished_nxdomain

Staat er een antivirusprogramma op ?

Zo ja, schakel de firewall van dat antivirusprogramma eens tijdelijk uit en kijk of het dan wel werkt.

0 Likes
BennyTodts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

dns_probe_finished_nxdomain

Neen, geen antivirus software meer. Was Avast, is ondertussen verwijderd - met enig risico natuurlijk.

0 Likes