24755
netweters
|
152388
antwoorden
|
20698
vragen
|
Ik kan niet inloggen op telenet wi-free. Wifree en EAP staan aan in mijn instellingen, maar mijn login en paswoord worden niet aanvaard als ik probeer aan te loggen op wi-free. Ik heb zowat de hele site van telenet afgezocht maar vind geen oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik gebruik meestal mijn e-mail adres, maar ook mijn telenet login, geen van beide werkt.
Ja, dat heb ik ook al gedaan, afgelopen zaterdag. Ik zou binnen de 4 dagen een oplossing (of op z'n minst een antwoord) krijgen. Als we zondag niet meetellen dan is vandaag dus D-day.
terugbellen was niet nodig, het wordt goed opgevolgd. Maar nog steeds geen witte rook.
Volgens mij is er iets mis met mijn paswoord. Ik verwacht vandaag opnieuwe een telefoontje van de technische dienst van telenet.
Geen oplossing gevonden, geen wifree voor mij dus. Jammer maar helaas.
@Ex-Netweter schreef:Geen oplossing gevonden, geen wifree voor mij dus. Jammer maar helaas.
Misschien moeten we het toch proberen op te lossen?
Kan je wel inloggen op de gewone homespot?
Probeer ook eens om je wachtwoord te veranderen?
Is dat via een smartphone? Ik heb hier onder Android de Telenet Mobile app geïnstalleerd; die regelt namelijk het automatisch verbinden met Telenet WiFree en andere netwerken zoals bijvoorbeeld Ziggo.
Homespot lukt, paswoord al meerdere keren gewijzigd. probleem stelt zich zowel op Iphone, I-pad, Macbook als laptop.
Paswoord werkt wel wanneer de persoon van de helpdesk het probeert.
Helpdesk wist het niet meer, ik weet het ook niet meer.
Gebruik je de TelenetMobile app om verbinding te maken? Onder Android werkt dat namelijk.
TelenetMobile (iOS)
https://itunes.apple.com/be/app/telenetmobile/id538791263?mt=8
Ik ondervond even hetzelfde probleem met TelenetWiFree.
Vooreerst, de TelenetWiFree-instellingen zoals ze er op een laptop van mij met Linux Mint Rosa uitzien:
Het uitblijven van de WiFree-verbinding, t.t.z. het niet aanvaarden van mijn oude paswoord, kon ook met een netwerkvertraging te maken hebben, maar nadat ik het volgende deed kwam het één en ander inorde:
1) Met gebruikelijke login+pw inloggen op Mijn Telenet.
2) Ga naar: Internet/Gebruikers/Beheren en selecteer je TelenetWiFree gebruikersnaam.
3) Onderaan je TelenetWiFree staat er een vraagteken naast het in te vullen wachtwoord met ong. de tekst: "Minstens 8 karakters, minstens 1 cijfer, minstens 1 letter, minstens 1 hoofdletter, speciale karakters toegelaten - ook spaties (dit laatste ongebruikelijk en af te raden nvdr)".
Mijn wachtwoord voldeed niet aan alle voorwaarden.
Nieuw wachtwoord aangemaakt onder de correcte voorwaarden.
Laptop herstart.
Na enige tijd was TelenetWiFree terug 'Alive & Kicking'.
Groetjes 😉
beste, dat lukt inderdaad, poepsimpel, gewoon via telenet Mobile, bedankt
@sb@ schreef:Is dat via een smartphone? Ik heb hier onder Android de Telenet Mobile app geïnstalleerd; die regelt namelijk het automatisch verbinden met Telenet WiFree en andere netwerken zoals bijvoorbeeld Ziggo.