Beantwoorden
kurt75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

kan telenet wifi modem (wit) meshen met unifi ssid?

vraagje,

heb een meshed unifi wifi oplossing, waarbij een Acces Point (met eigen ssid B) wired geconnecteerd is met de telenet modem via een switch. Ter info dezelfde AP is ook unwired gelinkt aan een ander AP (ook ssid B). De telenet modem heeft ook een eigen ssid A. Nu wou ik A & B meshen, dus de telenet wifi modem toevoegen aan ssid B. Kan dat of is dit mogelijk niet aangewezen? De controller van mij APs vindt de telenet modem niet. Iemand een idee?

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

kan telenet wifi modem (wit) meshen met unifi ssid?

Je kan de telenet wifi modem (A) dezelfde SSID & wachtwoord geven. Dan zien je toestellen dit als 1 netwerk. 

 

Je zal wel apart de instellingen moeten aanpassen in Mijn Telenet voor de telenet modem (A), deze zal niet in de control app van je wifi mesh systeem verschijnen. 

 

Nog een andere mogelijkheid; meestal kan je voor mesh systemen uitbreidingen kopen (extra unit). Welk mesh systeem gebruik je precies? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kurt75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

kan telenet wifi modem (wit) meshen met unifi ssid?

Heb unifi. Dezelfde SSID geven aan de modem is inderdaad een optie. Maar dan kan je niet altijd optimaal gebruik maken van de wifi coverage en dat was de bedoeling. Ik begrijp nu dat ik de telenet modem niet kan meshen met mijn unifi. Jammer, zal zien of mijn bestaande unifi setup de boel kan trekken (en de modem wifi afzetten), zoniet moet ik inderdaad een extra device aanschaffen en toevoegen. Unifi is niet goedkoop. Maar tot dusver wel content. Merci voor de reactie.   

0 Likes