Beantwoorden
belgiantrotter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

netgear ORBI in mijn situatie will it work?

 Beste,

ik hoop hier wat meer feedback te krijgen. ik heb al paar maanden slechte wifi in huis. dat is plots gekomen en weet niet waarom. Speedtests geven nog steeds hogen snelheden aan (150+ Mbps) maar toch is surfen geen feest. mijn skype calls worden onderbroken etc...

heb al via telenet accesspoint gaan halen... helpt niet... echt vreemd.

 

ik heb in impulsieve bui een Netgear Orbi systeem gekocht voor een scherpe prijs. (is nog niet eens geleverd :)) maar nu bedacht ik me gisteren dat ik in problemen ga geraken met mijn digicorder en interactieve diensten.

 

ik leg mijn situatie uit:

- Modem/Router Telent komt staat in Garage

- UTP kabel gaat van Garage naar Living

- in Living heb ik een switch om te verdelen naar Digicorder, tv, versterker

(in garage heb ik ook nog een NAS staan)

 

ik zou nu de nieuwe ORBI router, in de garage willen zetten. probleem is dat die UTP van garage naar Living dan aan de ORBI gaat hangen... dan krijg ik problemen met digicorder...

optie 1. zet ik in garage ook nog een switchke erbij,  dan zitten alle toestellen wired in living aan telenet router. en dus niet in zelfde netwerk als ORBI WIFI

optie 2: de orbi heeft een IPTV functie... werkt dit als de kabel die daarin steekt vanuit de living komt waar er meerdere toestellen aan hangen? of moet die IPTV UTP poort rechtstreeks aan digicorder hangen?

 

en dan laatste vraag: moet ik voor IPTV te gebruiken op de ORBI zo is zo voor een modem only toestel gaan bij telenet?

 
 
 
 
Tags (1)
0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

netgear ORBI in mijn situatie will it work?

@belgiantrotter

 

Ik vind het toch vreemd dat je een UTP kabel hebt lopen naar uw living en als je daar een AP op aansluit dat je dan geen goede WiFi hebt ....

 

Daar klopt iets niet. Heb je de UTP kabel al eens doorgemeten? Heb je het AP al eens bij iemand anders getest? Heb je al eens andere WiFi kanalen uitgeprobeerd? Heb je al eens de 2,4 GHz en de 5 GHz band van elkaar gescheiden? Hebben andere personen die bij u te gast zijn dezelfde problemen als ze bij u zijn?

 

Totaal los daarvan: als je met een eigen router werkt is een modem-only geen echte must maar wel eenvoudiger. Tenzij je geen dingen doet waarbij dubbele NAT een probleem zou vormen, dan is er geen enkel probleem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

netgear ORBI in mijn situatie will it work?

Ik heb thuis ook een Orbi systeem geïnstalleerd achter de telenet-modem en dit werkt perfect. De Orbi wordt enkel en alleen gebruikt voor internet zodat er volledige scheiding is tussen het internet en rest van telenet. En wat het signaal betreft, dat is werkelijk de top.

0 Likes
belgiantrotter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

netgear ORBI in mijn situatie will it work?

thanks voor de reacties! 

scheiding 2,4Ghz en 5 Ghz heb ik op router niveau zal ik nog eens in detail bekijken. terechte opmerking. signaal is goed maar surfen op iOS devices is geen feest... soms heb ik gevoel dat die devices niet goede AP of router kiezen... iets dat met Orbi misschien ook niet echt gaat verbeteren heb ik al gelezen op de netgear fora... 

 

dat ik achter de telenet modem hang maakt mij niet echt veel uit zolang dat 

- ik interactiviteit digicorder kan oplossen

- ik nog extern aan mijn NAS kan... 

 

de ORBi's als AP laten functioneren is ook optie maar dan is het veel geld voor enkel AP functionaliteit...

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

netgear ORBI in mijn situatie will it work?

@belgiantrotter

 

Als je in de garage een switch zet of je gebruikt de IPTV poort van je Orbi, dat komt op hetzelfde neer. Uw bekabelde toestellen en de living gaan allemaal in het Telenet netwerk zitten, beheerd door de HGW.  Uw digicorder gaat normaal werken. Uw WiFi toestellen die met de Orbi gaan verbinden zullen dus inderdaad in een ander netwerk zitten.

Is dat een probleem? Heb je in de living een vast bekabelde verbinding naar PC of laptop? Dan heb je inderdaad een probleem (niet onoverkomelijk maar wel oplosbaar met portforwarding). Indien je voor het surfen enkel draadloos werkt heb je daar geen last van. TV en digicorder mogen op een ander netwerk zitten, maar dan wel op de IPTV poort of rechtstreeks op de HGW.

Uw NAS van buitenaf benaderen werkt ook, weliswaar ook met dubbele portforwarding als je hem op de Orbi bekabeld aansluit.

 

BTW, heb je al eens getest of je dezelfde problemen ervaart met Android toestellen? Indien niet kan de Orbi hier wel degelijk soelaas verschaffen. Ken je niet iemand met een Orbi om dit uit te testen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes