Beantwoorden
Gundran
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

probleem extender met 5Ghz netwerk router

Hallo , 

mijn probleem is het volgende : ik werk momenteel met een extender (Netgear EX7300 ) op de 2de verdieping die ik kan verbinden via het 2.4 Ghz netwerk en met het 5 Ghz netwerk. Ik verbind deze met het netwerk van de router beneden ingesteld op 1 wifinetwerk. Dit werkt doorgaans goed echter verliest de extender regelmatig de verbinding met het 5 Ghz netwerk wat een gigantisch verschil maakt in downloadsnelheid , normaal zit ik boven aan 180 Mbs downloadsnelheid en met de 2.4 Ghz slechts aan 30 Mbs . Dit is helaas te weinig voor de zoon op zijn PS te spelen en ook voor Zoom meetings .

De afstand is zeker het probleem niet want als het 5Ghz netwerk eruitvalt kan hij ook niet meer verbinden al zet ik de extender naast de router . Het ligt blijkbaar ook niet aan de extender want als ik mijn oude Tlink erop aansluit verliest hij ook de verbinding.

Wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn ? Is het misschien beter dat ik van de netwerken op de Telenet router 2 netwerken maak ( 2.4 en 5 Ghz ) en deze dan zo verbindt met de extender ? 

Moet ik misschien een ander kanaal kiezen op het 2.4 Ghz netwerk ? 

Ik kan ook niet via de stopcontacten werken want de elektriciteit boven is een aparte kring . 

Alvast bedankt voor de tips !

0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

probleem extender met 5Ghz netwerk router

@Gundran 

Je kan misschien eens de stuurprogramma's op je laptop opnieuw instellen.

Kijk eens naar: instellingen/ netwerk en internet/ status/ netwerk opnieuw instellen.

 

Mocht je het niet helemaal vertrouwen kijk dan eerst eens naar

stuurprogramma netwerkadapter windows 10 - Bing

Ter info: het is niet omdat het een nieuwe laptop is dat er geen probleem kan zijn met de stuurprogramma's.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gundran
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

probleem extender met 5Ghz netwerk router

Ik heb onze 3 laptops getest en geen enkele heeft een hogere downloadsnelheid als 20 Mbs, ik snap er even niks meer van, ik heb de instellingen terug allemaal gezet  zoals voor de splitsing van de netwerken maar haalt niks uit.

Op de iPad en iPhone heb ik snel draadloos internet.

Kan dit dan liggen aan de Telenet dienst ( router) 

 

0 Likes
Gundran
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

probleem extender met 5Ghz netwerk router

Ja ok , ik zal dit eens opzoeken want ik krijg het niet opgelost , anders moet ik dan toch een nieuwe kabel trekken. Ik heb de wifi booster van Telenet alleszins geprobeerd maar dat gaat dus niet . 

Ik zal dan eerst eens zoeken naar een powerline die via de aarding werkt , heb ik dan wel dezelfde snelheid als beneden?

Ondertussen is de wifi beneden terug in orde , het lijkt wel alsof wanneer men aanpassingen doet het enkele uren duurt eer alles weer stabiel is . Ik ga er dan ook voorlopig afblijven.