Beantwoorden
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

"no internet, secured” en dan weer “connected, secured”

Hallo,

 

Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat internet uitvalt als ik verbonden ben met mijn access point.

Met uitvallen bedoel ik dat de netwerk status constant wisselt tussen “no internet, secured” en “connected, secured”

Om de fout te onderzoeken heb ik een aantal testen gedaan.

Dit is mijn netwerk:

telenet modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)---20 meter cat 7----unmanaged switch (TL-SG116E )---1 meter cat 7 ---- telenet access point (AP7465CE-TN)

Op de switch en/of op mijn wifi hangen ook nog google nest mini, een RF accespoint, philips bridge en Philips hue sync box, de TV, digicorder, X-box, GSM’s,…

 

Ik kan op 6 manieren mijn laptop verbinden met het internet

  1. Bedraad naar switch (via 10 meter cat 7 vanaf de switch en nico socket): 96Mbps download (basic abonnement):  internet werkt altijd
  2. Via 5 GHz naar modem: geen verbinding, wellicht te ver weg
  3. Via 2,4GHz naar modem: 81 Mbps download, internet lijkt altijd te werken, maar tijdens video chat valt het geluid toch soms even weg.
  4. Via 5 GHz naar accesspoint: 95 Mbps download, onvoldoende getest
  5. Via 2.4 GHz naar accesspoint: 70 Mbps, nooit problemen gemerkt tot gisteren het internet dus constant weg valt.
  6. Via mobile hotspot van mijn GSM: internet werkt altijd.

Het uitvallen van internet lijkt ook op mijn GSM te gebeuren, maar dat is ook nog onvoldoende getest.

Ik zit nu met een aantal vragen:

Is het de moeite om dit bij telenet te melden voor een modem test. Zouden ze dit soort gedrag kunnen detecteren want eigenlijk moet je toch een 5 tal minuten alles monitoren en dan nog het geluk hebben dat het gebeurt.

Is er een tool die ik kan downloaden die me wat gedetailleerde info over de interne werking van mijn accesspoint geeft?

Herkent iemand het probleem?

Als het bovenstaande nog weken blijft aanhouden, is dat dan voldoende om een nieuw accesspoint te vragen?

0 Likes
4 reacties
Angelita
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf!

"no internet, secured” en dan weer “connected, secured”

Ik heb net hetzelfde probleem... gisteren al een ganse dag verloren. Volgens een Telenetmedewerker staat alles ok. Reset helpt blijkbaar ook niet. 😕

0 Likes
Angelita
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf!

"no internet, secured” en dan weer “connected, secured”

Na de reset en de reconnecting in het begin, heb ik het tot nu toe niet meer voor gehad... hopelijk blijft het zo! (30 min) mss toch ook eens proberen? Grtj en succes

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

"no internet, secured” en dan weer “connected, secured”

Welk type internet-abonnement heb je? Ik vind het over het algemeen langzaam, als je nergens boven 100 Mbps komt.Dit zou kunnen duiden op een 100 Mbps verbinding ergens in het traject, ipv 1Gpbs.

 

Kun je bij wijze van test direct aan het modem connecteren (bijvoorbeeld met een laptop en korte kabel)?

De switch TP-link switch zou geen probleem mogen vormen. Kun je eens op deze swtich kijken; tonen alle poorten een groene led status (1Gpbs), of zijn er poorten die een gele led status hebben (10/100Mbps). Misschien is dit het geval voor de aansluiting die naar je modem gaat?

We hebben hier al gezien dat de modem poort bij sommige mensen soms enkel maar op 100Mbps synchoniseert. Probeer anders eens één van de andere poorten.

 

Beste advies; stap voor stap je verbinding uittesten, te beginnen met een directe kabel verbinding naar het modem, en dan steeds een stukje verder het traject volgen tot naar je werkplek, om zo te zoeken waar zich een probleem bevindt.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

"no internet, secured” en dan weer “connected, secured”

Ik heb helemaal geen probleem met mijn snelheden. 97 Mb/s is normaal voor mijn basic abonnement en dat wifi wat lager zit, vind ik niet erg, Dat "wifi internet" wegvalt wel.

0 Likes