"no internet, secured” en dan weer “connected, secured”
Hallo,
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat internet uitvalt als ik verbonden ben met mijn access point.
Met uitvallen bedoel ik dat de netwerk status constant wisselt tussen “no internet, secured” en “connected, secured”
Om de fout te onderzoeken heb ik een aantal testen gedaan.
Dit is mijn netwerk:
telenet modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)---20 meter cat 7----unmanaged switch (TL-SG116E )---1 meter cat 7 ---- telenet access point (AP7465CE-TN)
Op de switch en/of op mijn wifi hangen ook nog google nest mini, een RF accespoint, philips bridge en Philips hue sync box, de TV, digicorder, X-box, GSM’s,…
Ik kan op 6 manieren mijn laptop verbinden met het internet
- Bedraad naar switch (via 10 meter cat 7 vanaf de switch en nico socket): 96Mbps download (basic abonnement): internet werkt altijd
- Via 5 GHz naar modem: geen verbinding, wellicht te ver weg
- Via 2,4GHz naar modem: 81 Mbps download, internet lijkt altijd te werken, maar tijdens video chat valt het geluid toch soms even weg.
- Via 5 GHz naar accesspoint: 95 Mbps download, onvoldoende getest
- Via 2.4 GHz naar accesspoint: 70 Mbps, nooit problemen gemerkt tot gisteren het internet dus constant weg valt.
- Via mobile hotspot van mijn GSM: internet werkt altijd.
Het uitvallen van internet lijkt ook op mijn GSM te gebeuren, maar dat is ook nog onvoldoende getest.
Ik zit nu met een aantal vragen:
Is het de moeite om dit bij telenet te melden voor een modem test. Zouden ze dit soort gedrag kunnen detecteren want eigenlijk moet je toch een 5 tal minuten alles monitoren en dan nog het geluk hebben dat het gebeurt.
Is er een tool die ik kan downloaden die me wat gedetailleerde info over de interne werking van mijn accesspoint geeft?
Herkent iemand het probleem?
Als het bovenstaande nog weken blijft aanhouden, is dat dan voldoende om een nieuw accesspoint te vragen?
- Labels:
-
access point