Beantwoorden
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

wifi Powerline

Vandaag de powerline set geinstalleerd, alle lampjes branden zoals ze moeten maar heb buiten (3 meter) maar een goede 20% wifi signaal, nu lees ik ergens dat de set op één dezelfde lijn moet zitten, tegenwoordig is dat niet meer omdat in huis alle stopcontacten afzonderlijk naar het de kast gaan.

In de installatie op telenet lees ik het volgenden

 

beide Wifi-Powerline-adapters op hetzelfde elektriciteitsnet zitten. Is dat niet het geval, ga dan na of je een van beide adapters van stopcontact kan veranderen.

Als je de eerste aan de modem plaatst en de andere in de hof zit je altijd op een andere lijn in huis, nu weet ik niet of dit hiermee te maken heeft, ik heb wel niet genoeg signaal buiten dan.

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifi Powerline

Als je een gewoon 2 fasig electriciteits netwerk hebt is er meestal geen probleem. Dat is in de meest huizen zo. Heb je een 3-fasig netwerk dan kom je voor de volgende situatie te staan: 230V op fase 1 en 2 (situatie 1)of op fase 1 en 3 (sit.2) of op fase 2 en 3 (sit.3). Als je dan toevallig een powerline hebt op sit.1 en eentje op sit. 2 of 3 dan kan je problemen hebben.

Je kan ook het volgende hebben: 230V op 1 (N) en fase 1 , of 1 (N) en fase 2 of 1 (N) en fase 3.

Wil je dit oplossen voor jouw Powerlines dan zal je er een electricien moeten bijhalen. In jouw geval kan het de afstand zijn of dat er nog een extra zekeringenkastje staat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wifi Powerline

Als het wifi signaal te zwak is, lijkt me dit eerder een zendprobleem van de wfi powerline.

Test eens door de wifi powerline kort bij de andere powerline te plaatsen door bijvoorbeeld een verlengsnoer met stopcontacten te gebruiken en beide powerlines daar in te pluggen. Heb je nu nog een zwak wifi signaal, dan is er een probleem met je powerline. 

De huidige powerlines van telenet gebruiken de verschillende draden voor het doorsturen van het signaal. In principe zelfs met een 400 V installatie, waarbij je 3 fases hebt, moet dit werken vermits de N-draad gemeenschappelijk is. 

Enkel in het geval je met een pseudo 3 fasige aansluiting hebt door 3 x 230  v te krijgen, kan ik me inbeelden dat het minder goed gaat.  

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

wifi Powerline

Het is alleszins geen 3 fasig, maar een electricien laten komen is tegenwoordig zottewerk, ze vragen al 75 euro om in hun auto te stappen en voor pietlullige zaken krijg je nog niemand thuis.

Dus voor mij is het iets beter buiten dan ervoren maar niet ideaal, plan trekken.

0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

wifi Powerline

janne_man schreef: Enkel in het geval je met een pseudo 3 fasige aansluiting hebt door 3 x 230  v te krijgen, kan ik me inbeelden dat het minder goed gaat. 

Heel juist, maar volgens mij alleen nog in binnenstad Antwerpen en 2 oude steden in Nederland.

 

Vroeger werkte ik ook met die powerlines  en dat ging prima maar ze hebben een broertje dood aan verlengkabels en zeker aan stekkerblokken. De langwerpige verbindingslaatjes die dan nog naast elkaar lopen veroorzaken storingen (soort staande golven).

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

wifi Powerline

Geen stekkerdozen, gebruik ik niet, het is zelfs dat de modem aangesloten is IN de powerline zodat zeker verbonden zijn op hetzelfde stopcontact , maar de lichtjes zijn geel en niet groen zoals het zou moeten zijn, weet ook niet hoe het komt, gewoonlijk lukt me zoiets altijd direct maar nu niet dus.

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

wifi Powerline

Awel ik heb tig mogelijkheden geprobeerd maar krijg totaal geen groene lichtjes in de powerlineset, alle stopcontacten uitgeprobeerd, zelfs de powerline andersom in gestoken, alles blijft hetzelfde, GEEN groene lichtjes, ze blijven geel/orange, dus bij mij lukt het niet.

Voor ene keer eens iets van telenet dat bij mij niet werkt, voor de rest alles in orde.

0 Likes
BenjaminJ
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af! A born reader!

wifi Powerline

Gele/oranje lichtjes=verminderde snelheid door kwaliteit van elektriciteitsleidingen.. 

0 Likes
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

wifi Powerline

@francis50 heb je deze flow al eens gevolgd?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/betekenis-gekleurde-lampjes-op-powerline-adapter/

 

Veel succes ermee. Normaal  gezien zou je er dan wel uit moeten komen. Lukt het nog steeds niet raad ik je aan om even beide powerlines in een stekkerblok te steken en  te kijken welk kleurtje het geeft. Oranje of rood? Dan klopt er iets niet...

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

wifi Powerline

Benjamin, het zijn nieuwe leidingen, krijg zelfs de powerline alleen de lichtjes niet op groen en die is aangesloten op dezelfde lijn, dus zeker niet van een slechte leiding.

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

wifi Powerline

cde, krijg zelfs  "lan" verbinding van de ethernetkabel met ethernetpoort niet groen, en dat zou toch zeker moeten, dat de verbinding naar de tuin geen groen krijg neem ik nog aan als het niet goed werkt, maar aan de beginadapter zou dat toch moeten groen zijn als je de kabel verbind met je modem.

0 Likes
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

wifi Powerline

@francis50 Normaal  kan lan enkel groen kleuren, knipperen of niet branden.  Wat zie je? Maak anders even een foto...

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

wifi Powerline

cedric, de lichtjes die groen zouden moeten zijn zijn geel/orange

0 Likes