24759
netweters
|
152469
antwoorden
|
20712
vragen
|
In de nacht van maandag op dinsdag zag ik plots dit in de weerapp van mijn telefoon: Temperatuur 27°C in Gent en beschrijving in het Turks?
Ik spreek geen Turks en mijn telefoon staat normaalgezien in het Engels. Buitentemperatuur was toen 4°C in Gent.
Toen ik switchte naar een Proximus dataverbinding en de app refreshte werkte die terug normaal maar als ik dan direct erna weer verbinding maakte met mijn eigen Telenet-wifi was de Turkse tekst en temperatuur er terug.
Ik heb er gelukkig een screenshot van genomen want de volgende morgen leek alles terug normaal. Ik heb wel voor de rest van de nacht de stekker van de router uitgetrokken en ondertussen het wachtwoord van mijn Telenet login aangepast.
De volgende dag stuurde ik een vraag naar Telenet (letterlijk de tekst hierboven+de betreffende screenshot) via het contactformulier op de website.
2 dagen later kreeg ik dit als antwoord: "U gaf aan problemen te hebben met What’s App." (euh nee???) "Wij hebben dit voor u nagekeken. Van ons uit is alles in orde. De oorzaak gaat What’s App gericht zijn. Omdat wij niet de rechten hebben van What’ App kunnen wij hier helaas geen ondersteuning op geven. "
Ben dus nog geen stap verder, alles werkt nu weliswaar terug normaal, maar ik maak mij toch zorgen.
Indien iemand iets gelijkaardigs heeft meegemaakt ben ik benieuwd naar uw feedback.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is blijkbaar nogal een normaal antwoord op de telenet helpdesk, ik kreeg ook het antwoord om WhatsApp te gebruiken in het buitenland als ik de vraag stelde als Triiing ook overdag gratis was.
Maar het blijft inderdaad een vreemd probleem
Heb je dat probleem nu nog?
Ik denk of je telefoon is gehackt of je netwerkt is gehackt.
Indien je netwerk dan is het waarschijnlijk opgelost met een nieuw wachtwoord in te stellen.
Bedankt voor de reactie.
Ik denk als mijn telefoon gehackt was, zou het probleem dan niet blijven bestaan als ik overschakelde naar een Proximus dataverbinding? Aangezien het alleen op mijn Telenet-wifi was dacht ik dat het daar aan moest liggen.
Mijn wachtwoord heb ik direct veranderd en het lijkt daarmee opgelost, maar blijf toch bezorgd over dit probleem.
@Ex-Netweter,
Kan je ons de screenshot doorsturen die je hiervan genomen hebt? Is er hier toevallig een locatie pictogram op zichtbaar? Ook mag je ons de naam van de weer app die je gebruikt bezorgen. Dan laten we het eens bekijken.
Dit probleem werd achterliggend nagekeken en blijkbaar ligt het probleem bij AccuWeather.
Ze hebben dit anderhalve week geleden ook gedeeld op hun sociale media:
Er zijn zelfs gelijkaardige meldingen zoals die van jou gedeeld.
Je moet je dus zeker geen zorgen maken over je WiFi-signaal. 😉
Bedankt Suzy
Dit is nu duidelijk