Beantwoorden
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

wifi-problemen via vaste desktop-pc

ik gebruik thuis zowel een vaste desktop-pc(draadloos met een draadloze internetstick),een laptop en een tablet.

de vaste pc is normaal draadloos verbonden via een stick van het merk d-link,

want een ethernetkabel is bij mij thuis wat moeilijk.de laptop werkt draadloos op de wifi.

enkele dagen geleden viel de wifi uit op mijn vaste desktop-pc.digitale tv werkt wel nog prefect momenteel.de wifi op de tablet en laptop werkt wel nog prefect.

omdat de vaste pc een toestel is uit 2014,dacht ik dat de frequentie van de zwarte modem(uit 2015) van 1800ghz naar 900ghz(of omgekeerd) was gegaan,

wat al eens gebeurde op mijn desktop-pc.dus zette ik de modem 20 seconden zonder stroom,zonder resultaat.

ik belde de telenet klantendienst,en legde het probleem uit.ze zeiden dat het kon liggen aan die stick van d-link,daarop geven ze geen ondersteuning zeiden ze.

maar op die stick van d-link flikkert er nog een oranje lichtje.normaal zou er toch geen lichtje mogen branden op die stick,als die defect zou zijn?

 

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifi-problemen via vaste desktop-pc

Als je met je andere toestellen nog Wifi verbinding hebt dan lijkt het me logisch dat het aan je PC ligt en meer bepaald aan die stick.

Zet eens je PC af, maar dan volledig en niet in slaapstand, haal de stick eruit. Zet de PC terug aan zodat die van voor af aan opstart. Eens opgestart steek dan de stick er terug in. Normaal krijg je dan een melding. Ga rechts onderaan naar je netwerk icoontje en kijk of je uw Wifi netwerk ziet verschijnen en maak opnieuw verbinding. Is dit niet zo dan zal je hoogswaarschijnlijk een nieuwe stick moeten aanschaffen of een netwerkkaart erin steken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

wifi-problemen via vaste desktop-pc

Lees de handleiding van die D-Link stick eens.
Wifi werkt trouwens op 2,4 GHz en 5 GHz.

Mogelijks werkt de D-Link stick alleen op 2,4 GHz. Dan moet je de Telenet-modem via Mijn Telenet ook zo instellen dat die zeker ook op 2,4 GHz werkt.

0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

wifi-problemen via vaste desktop-pc

Van die ghz zal ik in mijn bericht de verkeerde getallen gebruikt hebben.ik weet van deze community dat er 2 soorten ghz bestaan.maar de laptop is een toestel die nog ouder is dan de vaste desktop pc,en daar werkt de wifi nog.maar zal de pc eens volledig afsluiten,stick eruit en terug volledig opstarten.

0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

wifi-problemen via vaste desktop-pc

Heb de pc eens volledig afgesloten,stick eruit,pc opnieuw opgestart,stick erin.

Hij vind de gewenste wifi-verbinding,maar geeft aan "beperkt".

Ik probeerde naar een website te surfen,maar dit lukte niet.

 

0 Likes

wifi-problemen via vaste desktop-pc

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

wifi-problemen via vaste desktop-pc

@waterrat1978 Kijk zeker eens naar uw drivers van uw pc. Soms bij een update van Windows loopt dat soms wel eens mis. 

installeer de laatste drivers van uw wifi stick en probeer dan alles terug in te stellen.

Het zal niet aan uw wifi liggen van Telenet vermits het op de andere toestellen wel werkt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

wifi-problemen via vaste desktop-pc

ik had al thuis gekeken of ik nog een andere internetstick had liggen,en ik had er nog eentje liggen.
maar op die vaste desktop-pc zag ik,dat de internetverbinding plots terug was,uit het niets.ik heb er niks voor gedaan.
probleem voorlopig opgelost,bedankt voor de reacties.