Beantwoorden
Ex-Netweter

wifi vergroten

Hallo ,

Ik heb beneden erg slechte ontvangst van mijn wifimodem dat boven staat en daarom zou ik een router bijzetten beneden . ik heb een utp kabel liggen beneden en alsook een router staan . ik installeer die zoals ik vroeger deed maar toch krijg ik geen internet signaal . Ik had al eens mail gedaan naar telenet en die zeiden voor een wifi versterker .

versterker is eenvoudig te installeren en dat klopte wel . verbinding maken mee wifi en da lukte , netwerksleutel ok . maar weer geen internet . Is precies dat modem dat signaal tegen houd ? heb het nu op de router en op de versterker ???

Bij mijn vader gestest en daar werkte de versterker en de router perfekt dus aan de instellingen ligt het niet maar aan wat wel ???

0 Likes
3 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

wifi vergroten

De eerste vraag is dan: werkt de UTP kabel tot beneden naar behoren? Misschien moet je er gewoon even een laptop op aansluiten en zien of die een behoorlijke netwerk verbinding krijgt.

Een Wifi versterker is inderdaad eenvoudig te installeren maar dat is ook het enige voordeel in mijn ogen.

Een goed geconfigureerde router is beter. Je moet hem dan wel als access point configureren, maw de utp moet in de LAN aansluiting gestoken te worden en al de netwerk functies (DHCP, DNS, etc.) dienen uitgeschakeld te worden. 

Dit biedt het voordeel dat je de mogelijkheid hebt om de Wifi van de router apart te configureren. Je kan deze eventueel een aparte naam geven (niet aan te raden) en je kan ze op aparte channels zetten zodat deze niet interfereren met met die boven.

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

wifi vergroten

Hallo ja alles werkt . Ik gebruik de poort van de digicorder dus als die lukt moet het ook gaan . Maar heb ook al rechtstreeks in de modem boven gestoken . Is gelijk dat internet signaal geblokkeerd word als je iets extra wilt aanhangen . Die wifiversterker al op 4 andere adressen geprobeerd . Zelf bij buren en daar gaat het altijd . Maar die zitten wel met oude modem telenet en apparte router . Ik heb nog maar alles nieuw hangen . Die versterker is echt eenvoudig en zou moeten gaan . Je logt in gelijk een router . Je moet de wifi aanduiden welke je wilt . Paswoord en hupla in orde . Bij mij lukt elke stap , maar bij internetstatus blijft die uitstaan . Grtz
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi vergroten

Welke extender heb je?

De router heeft waarschijnlijk niet gewerkt omdat je hem per ongeluk verkeerd had ingesteld 😉
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes