25.019
netweters
|
153.913
antwoorden
|
20.873
vragen
|
Goede avond
Onlangs merkte ik dat we geen yelo tv meer kunnen bekijken op onze laptop.
Vroeger ging dit wel zonder problemen.
Nu krijgen we de melding: "je kan geen yelo play bekijken op deze netwerk verbinding".
Als we bij jullie 'help' te rade gaan, dan zou het probleem liggen aan het feit dat er geen toestellen zijn geregistreerd.
Hoe krijgen we onze laptop geregistreerd?
Bij de help staat dat je automatisch wordt geregistreerd als je iets kiest van de 'extra paketten', alleen dit willen we niet. We willen gewoon tv kijken of iets van onze opnames.
Hoe kunnen we ons toestel registreren zonder die extra paketten?
Hopend op een spoedig antwoord.
Met vriendelijke groeten
Silvia
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, wij hebben Telenet Internet.
@Ex-Netweter schreef:Goede avond
Onlangs merkte ik dat we geen yelo tv meer kunnen bekijken op onze laptop.
Vroeger ging dit wel zonder problemen.
Nu krijgen we de melding: "je kan geen yelo play bekijken op deze netwerk verbinding".
Als we bij jullie 'help' te rade gaan, dan zou het probleem liggen aan het feit dat er geen toestellen zijn geregistreerd.
Hoe krijgen we onze laptop geregistreerd?
Bij de help staat dat je automatisch wordt geregistreerd als je iets kiest van de 'extra paketten', alleen dit willen we niet. We willen gewoon tv kijken of iets van onze opnames.
Hoe kunnen we ons toestel registreren zonder die extra paketten?
Hopend op een spoedig antwoord.
Met vriendelijke groeten
Silvia
Je zit toch niet toevallig op en onbeveiligd netwerk van de buren die Proximus klant zijn.
En je moet ook DTV met een digicordeboxr van Telenet hebben.die interactief zijn aangesloten.
Wij zitten op ons eigen internet verbinding van Telenet. Dat controleer ik steeds.
Dat van die DTV, snap ik niet.
Kun je dit eventjes toelichten?
Maar vroeger werkte dit en nu ineens niet meer. We hebben niets veranderd...
We zijn nog eens aan het controleren of we wel degelijk op ons netwerk zitten.
En volgens ons wel want het woord 'verbonden' staat bij ons ding: 'telenet-22X22'.
Dat wil toch zeggen dat we met ons netwerk zijn verbonden hee? Of zijn we zo mis?
Bij 'mijn thuisnetwerk' merken we nu wel ineens de volgende boodschap op:
"Opgelet! Je surft momenteel niet via je Telenet-modem, maar bijvoorbeeld via een homespot. Als je de testen doet, zullen de resultaten niet relevant zijn voor je Telenet-internetverbinding. Maak verbinding met het internet via je Telenet-modem. "
Hoe kan dit?
En wat moeten we dan doen om wel via ons netwerk te surfen?
En hoe kunnen we dit controleren? Want we dachten dat de eerste paragraaf voldoende was en juist om er vanuit te gaan dat we via ons netwerk surfen...
Alvast bedankt voor je reactie 🙂
Als ik jou was, zou ik eerst even de modem van de stroom halen, opnieuw laten opstarten, en dan nagaan op welke manier hij precies een verbinding maakt. Ik denk dat dat hetzelfde is wat bij jou 'mijn thuisnetwerk' heet, maar bij mij heeft het precies een andere naam...
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do?action=showBasicSettings
Normaal is dit een makkelijke plek om te controleren op welke manier je verbonden bent. Je kan hier ook komen via "Mijn Telenet", kiezen voor Mijn Internet, en dan voor Draadloze Instellingen - Instellingen. Normaal zie je daar of je inderdaad via je gewone modem verbonden bent, en niet (eventueel) via je homespot.
Op die plek kan je ook opnieuw nagaan met welke modem je de computer moet laten verbinden. Via het wifi-icoontje van je computer kan je dan ev. nog eens nagaan of dat ook echt gebeurd is. Eventueel kan je ook:
-> je homespot eens uitzetten, en kijken of je dan wel op de juiste maier verbinding kan maken.
-> de modem terugzetten naar de standaardinstellingen (en dan handmatig opnieuw de beveiliging instellen)
Verder weet ik echt niet of jullie op dit moment juist zitten of niet. Het klinkt allemaal wat tegenstrijdig aan elkaar, maar dat is waarschijlijk net waarom er idd problemen zijn 😉
JA! We hebben de oplossing gevonden!!
Blijkbaar ligt het aan ons Avast Secure Line VPN-dinges.
Als we hiermee verbinding maken dan werkt Yelo TV niet, maar als we de verbinding verbreken, dan werkt het wel!
Allee we zijn weer wat wijzer geworden 🙂
Allemaal nog eens bedankt om mee te zoeken!!
Conclusie: Die AVAST eraf gooien. Ik weet zelfs niet wat je met zo'n secure VPN zou moeten doen. Als het voor een VPN verbinding met je bedrijf is dan zou ik het nog enigzins begrijpen. Al zou ik als bedrijf dan toch een andere oplossing kiezen.
Goede raad: Hou het bij een goede virusscanner zonder veel toeters of bellen en gooi er al die gratis versnellers, toolbars, scanners, beveiligde verbindingen enz. eraf. De meeste dingen die gratis zijn vertragen of blokkeren uw PC omdat ze allerlei informatie uit uw PC willen halen. Voor gratis betaal je altijd een prijs.