24815
netweters
|
152901
antwoorden
|
20752
vragen
|
Op PC 19" scherm (met VDI) vervangen door 24" (met HDMI). (Goed) beeld verschijnt een fractie van een seconde, gevolgd door "Je kan op dit moment geen live stream TV bekijken. Probeer het later opnieuw".Bij elke kanaalwissel herhaalt zich dat. Vroeger nooit probleem gehad met oude scherm, dat het trouwens nu ook nog probleemloos doet.
Al van alles geprobeerd (Silverlight opnieuw geïnstalleerd, resolutie verlaagd, cookies verwijderd,.. ) maar zonder resultaat.
Iemand een idee hoe dit op te lossen valt?
Ik krijg deze melding ook als ik te lang geen input geef en de screensaver aanslaat. Gewoon op F5 drukken en de pagina vernieuwen lost dit op.
Indien u Windows gebruikt, krijgt u dan in het onderhoudscentrum meldingen van een probleem met uw videodriver? Is uw grafische kaart goed geïnstalleerd?
Een tip: DVI (ipv VDI) is een digitale standaard om videosignalen door te sturen en heeft dezelfde kwaliteit als HDMI verbindingen (in beide gevallen 1920x1200 HD). De enige verschillen zijn dat HDMI ook audio signalen doorstuurt en dat HDMI ook HDCP encryptie ondersteunt (bv. voor Blu ray spelers). Voor een digicorder of een Blu-ray speler kan HDMI dus beter zijn, maar niet voor een pc. Indien uw computerscherm geen ingebouwde luidsprekers gebruikt doet u zich een voordeel door gewoon DVI aan te sluiten, dit geeft minder problemen en frustraties, niet alleen bij Yelo tv overigens.
🙂
Daar houd ik zeker rekening mee. Voor het verbinden van pc's met monitoren is DVI nog altijd veruit de meest gebruikte standaard. Fabrikanten van PC's en monitoren zoals Dell bv. leveren een DVI en een VGA kabel, maar geen HDMI. De toegevoegde waarde van HDMI bij PC toepassingen is nihil terwijl de kost van HDMI wel hoger ligt.
Voor DVD, Blu-ray en DVR/PVR/Digicorders is het HDMI omdat ook audiosignalen worden doorgegeven en voor blu-ray de HDCP ondersteuning, bij PC monitoren is dit doorgaans niet het geval.
Ik stel toch voor om eens te proberen om de monitor en de PC te verbinden via de DVI kabel van de oude monitor, is het probleem opgelost dan is Wim snel en goedkoop geholpen, werkt het niet dan is er niets verloren.