kristofDW
Professional Allesweter
kristofDW
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
30-04-2025
00:11
|
Lid sinds: 01-09-2019
Datum laatste bezoek: 30-04-2025 00:11
Ranking
Professional Allesweter
11-03-2025
15:19
1
@toontje Je kunt de HDD extern op je pc of laptop aansluiten en de partities aanpassen met de Windows Schijfbeheerder (diskmanagement), of je kunt een gratis partition manager gebruiken om de partities te beheren.: https://nl.easeus.com/partition-manager/partition-master-free.html Hiermee kan je HDD waar nu 2 volumes opstaan, veranderen naar 1 groot volume. Ik zou zeker NTFS nemen ipv Fat32 als bestandssysteem. Het FAT32-bestandssysteem kan individuele bestanden van maximaal 4 GB opslaan, terwijl het NTFS ook bestanden kan opslaan die groter zijn dan 4 GB. Het NFTS-bestandssysteem gebruikt een groter deel van de schijf en beheert schrijfruimte efficiënter dan FAT32.
... Meer weergeven
07-03-2025
10:29
1
@Kreacher Heb je ook problemen met je vaste internetverbinding, dus wanneer je met een netwerkkabel direct op je router bent aangesloten, of treedt het probleem alleen op bij je Wi-Fi? Let op: het feit dat je Wi-Fi aangeeft dat je vol bereik hebt, betekent niet automatisch dat je een stabiele internetverbinding hebt. Om uit te sluiten dat het aan het binnenkomende signaal ligt, kun je het beste even testen met een kabel die direct op je Telenet-router is aangesloten. Als je dan nog steeds problemen ondervindt, ligt het waarschijnlijk aan de router en dus niet aan je wifi punten. Welk Telenet-abonnement heb je? Ik vermoed namelijk dat je internetlijn overbelast is. Stel dat je theoretisch een internetsnelheid van 150 Mbps hebt, dan haal je in de praktijk meestal zo'n 120 Mbps. Als je die snelheid gebruikt voor meerdere toestellen tegelijk—zoals streaming, gamen, of beveiligingscamera's—kan je bandbreedte opgeraken. Hoewel je router deze belasting aankan, kan de binnenkomende internetsnelheid het niet bijbenen en heb je soms voor dat je niet meer kan surfen. (Overbelasting van de bandbreedte). Daarom heb je dit alleen voor als er meerdere mensen thuis zien die van het internet gebruik maken. Dit is dus een vermoeden op basis van de informatie die je hebt gegeven natuurlijk.
... Meer weergeven
07-03-2025
10:16
2
@BartBailyu Kijk best even het volgende na: Uploadsnelheid van je internet: Check of je thuisinternet wel snel genoeg is om de camerabeelden te uploaden. Een trage uploadsnelheid kan vertragingen veroorzaken. Instellingen van je router: Soms moeten specifieke poorten in je router worden geopend (zie de handleiding van je camera). Dit kan helpen bij de verbinding. Camera updaten: Kijk even of de firmware van je TP C425-camera up-to-date is. Een update kan soms al veel oplossen. Wi-Fi netwerk: Zorg dat je camera verbonden is met een 2.4 GHz-netwerk (in plaats van 5 GHz), want dat heeft een beter bereik. Cloudservice van TP-Link: Het kan zijn dat er een storing is bij TP-Link. Controleer even of hun service goed werkt. De app: Gebruik je de laatste versie van de TP-Link Tapo-app? En is je internetverbinding op je telefoon stabiel? Buitenshuis maak je meestal gebruik van 4G of 5G, waarbij je vaak een stabiele en snellere verbinding hebt maar soms ook niet. Deze connectie is doorgaans niet te vergelijken met de Wi-Fi-verbinding die je thuis gebruikt. Meestal trager en minder stabiel bedoel ik dan. Heb je hetezelfde probleem buitenshuis maar op een andere wifi ?
... Meer weergeven
07-03-2025
09:44
@igvfer inderdaad ik vind het ook spijtig dat ik geen fiber kan gebruiken 😋 Hopelijk komt dit er snel bij ons.
... Meer weergeven
07-03-2025
09:41
@EgemenishhDit staat er in de algemene voorwaarden van Telenet: Telenet levert haar diensten tot aan het netwerkaansluitpunt (punt waarop U toegang krijgt tot de diensten). Dit heeft dus geen betrekking op uw wifi. Wifi maakt wel gebruik van de Telenet-diensten, maar Telenet kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het al dan niet functioneren van uw wifi. Dit is uw verantwoordelijkheid. Door het afsluiten van je abonnement ben je automatisch akkoord gegaan met deze voorwaarden. Het binnenkomende signaal moet in elk geval correct functioneren. Test dit door een deftige werkende kabel (minstens CAT5E) rechtstreeks op je Telenet-router aan te sluiten en direct in je pc of laptop te steken. Als er dan nog steeds problemen optreden, ligt het mogelijk aan de Telenet-router of de bekabeling ernaartoe. In dat geval dient Telenet het probleem kosteloos op te lossen.
... Meer weergeven
03-03-2025
16:49
1
@Maxos De Router dat je momenteel hebt is al een redelijk oud model. Ik zou eerder de F@ST3896LG-TN aanvragen bij Telenet. Dit zou wel eens het probleem kunnen verhelpen. Dat is dan een Eurodocsis 3.1 modem (router), die je nu hebt is een Eurodocsis 3.0. Heb je dit probleem ook op andere apparaten, of is het specifiek voor dit toestel?
... Meer weergeven
03-03-2025
16:34
@JGJW1880 Als je vanavond naar Telenet belt, vraag dan zeker om een diagnose van je modem uit te laten voeren. De nieuwe router van Telenet is veel gevoeliger dan de vorige versies omwille van de bepaalde frequenties in de router die gebruikt worden. Het kan ook zijn dat een probleem met de kabel of aansluiting buiten ervoor zorgt dat je binnen ook storingen ervaart. Probeer zeker eens je laptop via een vaste kabel aan te sluiten en kijk of je nog steeds problemen ondervindt. Als dat niet het geval is, moet je verder zoeken binnen in huis. Als je wel problemen blijft ervaren, weet je dat het aan je router of aan de buitenbekabeling ligt. Test ook zeker de UTP-kabel naar je woonkamer, want als deze kabel niet goed werkt, kunnen er ook problemen optreden op je pod en je tv box
... Meer weergeven
03-03-2025
15:29
@hamers_inge De wifi-bridging wordt ingezet wanneer het trekken van een kabel niet mogelijk is. In plaats van een fysieke kabel wordt het signaal van de ene wifi-verbinding naar de andere doorgestuurd, vergelijkbaar met het trekken van een kabel. De meeste bridging-oplossingen beschikken over een ingebouwde wifi waarmee je een eigen netwerknaam kunt instellen. Een repeater daarentegen ontvangt je bestaande wifi-signaal en versterkt dit. Dit gebeurt meestal onder dezelfde netwerknaam, maar deze kan eventueel wel aangepast worden. Een repeater ontvangt en verstuurt tegelijkertijd en daardoor halveert de repeater de snelheid van het wifi-netwerk. Dit is dus niet aan te raden😉
... Meer weergeven
28-02-2025
10:31
@joris1 Recent zijn er updates voor Intel wifi gepusht. Daarom vraag ik me af: zit er toevallig een Intel wifi-kaart in de laptop? In dat geval kun je het beste de driver opnieuw installeren. Dit geldt ook voor andere merken, maar ik weet dit specifiek omdat ik zelf een Intel wifi-kaart heb in mijn laptop. Zie je trouwens andere wifi-SSID's of helemaal geen wifipunten? Ik vraag dit omdat als je wel enkele wifi-SSID's ziet maar de jouwe niet, het kan betekenen dat de ingebouwde wifi-kaart bijvoorbeeld alleen 2.4 GHz ondersteunt en geen 5 GHz, terwijl jouw wifipunt 5 GHz uitzendt. Indien je er totaal geen ziet, kan het zijn dat er iets aan je driver ligt van je wifikaart of dat je laptop in vliegtuig modus staat. Dit kan ook wel eens gebeuren. 😉 Oudere wifikaarten ondersteunen dus geen 5Ghz of 6Ghz.
... Meer weergeven
28-02-2025
09:34
2
@hamers_inge Powerlines zijn altijd een risico omdat je garage meestal op een aparte elektrische kring is aangesloten (30mA). De powerlines maken gebruik van je elektriciteitskabels. Als deze op een aparte stroomkring zijn aangesloten, kun je in je garage mogelijk helemaal geen internetverbinding hebben, of slechts een zeer beperkte. Wanneer klanten dit meestal aan mij vragen, test ik het uit met een Devolo-testkit. Op die manier weet je zeker of het werkt voordat je het aanschaft. Hetgeen ook een oplossing kan zijn is werken met een wifi bridge. Een wifi bridge heeft meestal wel beter bereik dan een access point of wifipunt omdat de antennes die erin zitten veel krachtiger zijn. Met een wifi bridge maak je draadloos een "bridge" tussen het huis en je garage. Je kan ook kiezen om een wifi versterker booster aan te kopen, hier zit meestal een antenne (of meerdere) in met een zendvermogen van 27 dBm of meer. Koop geen repeater, want dit zal je internetsnelheid halveren.
... Meer weergeven
28-02-2025
09:13
@mdc1756 Je kunt ook een archiefbestand (.pst) aanmaken in Outlook en daarin al je oude e-mails opslaan. Dit bestand kun je later toevoegen aan een andere Outlook-client als je dit zou willen, zodat je de e-mails daar ook kunt inzien. Deze .pst-bestand neemt geen ruimte in op je online mailbox.
... Meer weergeven
27-02-2025
20:20
@ostenddamani heb je nog problemen gehad? Of heeft de aanpassing geholpen?
... Meer weergeven
27-02-2025
20:18
1
@NotJustMe Telenet is momenteel bezig met onderhoud aan hun systeem, wat mogelijk voor storingen kan zorgen. Je kunt controleren of er een algemene storing is via deze link: https://allestoringen.be/storing/telenet/ Hopelijk is het snel opgelost!
... Meer weergeven
25-02-2025
09:20
@Thomazz Misschien een stomme vraag maar het stopcontact waar de pods insteken, staat daar spanning op 🙂 In het begin moeten de pods signaal zoeken en dan zouden de lichtjes moeten branden. indien dit niet het geval is, misschien best de bekabeling nakijken 😁 Bij verbouwingen kan het wel eens voorvallen dat er een stopcontact niet aangesloten is. (vergeten)
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 29-04-2025 17:44 | |
2 | 16-04-2025 22:21 | |
4 | 17-04-2025 21:41 | |
2 | 16-04-2025 12:51 | |
1 | 16-04-2025 09:11 | |
3 | 10-04-2025 16:37 | |
1 | 04-04-2025 10:29 | |
1 | 04-04-2025 11:32 | |
2 | 10-04-2025 13:56 | |
1 | 07-04-2025 20:49 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
598 | 10-04-2025 16:37 | |
323 | 19-01-2025 11:50 | |
374 | 30-12-2024 08:47 | |
1250 | 23-12-2024 11:21 | |
623 | 09-12-2024 18:20 |