MarcVIM
Professional Meerweter
MarcVIM
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-03-2023
10:43
|
Lid sinds: 12-02-2016
Datum laatste bezoek: 16-03-2023 10:43
Ranking
Professional Meerweter
25-02-2016
12:55
Al geprobeerd om voor die mail gebruiker een alias xxxx@telenet toe te voegen? Bij mij is dat zo en mails werken probleemloos. Of de info@joudomein.xx als alias toe te voegen op je eigen mail instellingen? Tussen haakjes: info@ is een oorzaak van een toevloed van spam. Omdat spammers veelal gelijk hebben dat zo'n mail adres bestaat bij de meeste domeinen. Schieten zonder mikken is dat dan. Ik gebruik 'iets anders'.
... Meer weergeven
24-02-2016
09:25
@Arthur2 schreef: @MarcVIM je kan ook 5 GHz hebben zonder 802.11ac 🙂 maar als je laptops het netwerk niet zien hebben ze geen 5 GHz. Dat eerste is helemaal juist, maar... dat tweede is nog 'juister'
... Meer weergeven
17-02-2016
22:56
Ik herhaal het: ik begrijp de frustratie en woede maar, zoals hier al aangehaald, Telenet is niet de oorzaak en kan op geen enkele manier een oplossing bieden. Die mails worden gestuurd, ergens vanaf een server in een ver land door een kwaadwillige mailadressendief. En die heeft de adressen niet op de servers van Telenet gaan pikken. Er zouden in dat geval wel tienduizenden klanten getroffen zijn door dat misbruik toch? En wees maar gerust dat het al lang zou gedonderd en gebliksemd hebben in de IT-wereld en in de media mocht dat het geval zijn. Waarom blijft men daar dan toch op hameren? Zucht. Soms vraagt een mens zich af hoe het komt dat er plots SPAM mails opduiken in onze mailbox. Ook in die van ons gmail of hotmail account. (Kan je niet raadplegen met Telenet Webmail ) Wie zo gemakkelijk aan mailadressen raakt, kan ze even goed misbruiken "om te gaan spoofen". Simpel as that. Veel kan voorkomen worden door met email voorzichtig om te springen. O.a. door de tip die ik hogerop al beschreef. En je vrienden en kennissen te vragen om dat ook te doen zolang je in hun contactenlijst staat en er hen attent op maakt dat het gebruik van lange lijsten met "To" of "CC" in hun mails een van de grootste oorzaken is van het onbeheersbaar verspreiden en misbruiken van de mailadressen uit hun kennissenkring. Blijf van openbare wifi netwerken af als je niet weet hoe je dat veilig kan doen... Een niet-versleutelde mail is zo onderschept. En... nog veel meer alles uit de kast halen om niet tussen wolfijzers en schietgeweren terecht te komen. P.S.: Ik zal de eerste zijn om mij te verontschuldigen als er ooit iemand met harde bewijzen komt dat Telenet hier in de fout gaat of gegaan is. Tot dan blijft het gissen en schieten op het gemakkelijkste slachtoffer dat zich aandient.
... Meer weergeven
15-02-2016
09:03
Hangt volledig af van de router hard- en software. Ik ga er van uit dat ook de Telenet modem/router de trafiek 'eerlijk' verdeelt. Ik zie geen mogelijkheid om daar op in te grijpen via 'Mijn Telenet'. Met een eigen router daarachter (of een 'managed switch' of een PC/server met de nodige software,...) heb je die mogelijkheid wel (QOS, bandbreedte beperking, enz - Google is your friend). Ook daar hangt alles af van de gebruikte hard- en software hoe en in hoeverre je kan ingrijpen in de verdeling van je beschikbare WAN bandbreedte over je LAN. Eerlijk gezegd heb ik geen 'verbetering' kunnen vaststellen door te 'spelen' met de QOS instellingen op mijn router. Niemand in dit huis is echter een gamer en er draaien geen Torrents die o.a. beide toch bekend staan als slokoppen van bandbreedte. Enkel streamen van CD-kwaliteit muziek, veelvuldig gebruik van onze OneDrives en frequent downloaden van GPS wandelkaartupdates gaan hier met 'nogal' wat bites lopen. Maar met een bandbreedte van 200Mbps merk je daar niets van. (Wij verbruiken 'slechts' zo'n 70GB per maand.)
... Meer weergeven
14-02-2016
09:32
@iRo212 schreef: Je bent zeker niet de enige met dit probleem! Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn thuis-netwerk! Als het persoonlijk wifi signaal uit staat, werkt WiFree ook niet meer! Dank om dat met ons te delen. Ligt dus blijkbaar niet aan de specifieke modem die bij mij thuis staat.
... Meer weergeven
13-02-2016
08:32
@victor schreef: Het is een Toshiba satellite L50D-B-166 met windows 10 ik apprecieer echt je hulp Marc! Uit de Specs: "Netwerk ondersteuning : 802.11b/g/n (up to 150 Mbps)" Vrees dat er inderdaad geen 5GHz ondersteuning is als 802.11ac niet beschikbaar is. Persoonlijk zou ik niet te veel geloof hechten aan die "up to 150 Mbps". Ik denk dat ik met een gerust hart iedereen mag uitdagen om nog maar in de buurt van die snelheid te komen met die Specs. Maar voor gewoon surfen mag dat toch geen merkbare problemen geven.
... Meer weergeven
12-02-2016
18:47
Kan je merk, model en Windows versie van die recentste laptop eens posten. Dan zoek ik eens op of die inderdaad geen 5GHz frequentie ondersteunt of dat er evtl nog instelwerk te doen valt. Roubaix kan dan in kilometers niet ver weg zijn... maar dat betekent niet noodzakelijk dat die meting 'juist' is. Eigenlijk moet je meten naar een Telenet server. Maar hoe je dat kan bepalen is me ook niet direct bekend. Iemand?
... Meer weergeven
12-02-2016
17:18
We zien hierboven nu ook het testresultaat van je computer. Raar dat je testprogramma connecteert op een server in Roubaix. Dat zal ook wel niet helpen om de topsnelheid van je WiFi te meten.
... Meer weergeven
12-02-2016
16:58
@victor schreef: Hallo Ik ben nog al een bangerik als het gaat om technolige, ik mag dus de 2,4 GHz uitschakelen en enkel de 5 GHz gebruiken, zal ik dan snellere wifi hebben ? en zal dit werken op de laptop van 2013, laptop 2014 en laptop 2015 ? Bang hoef je er niet van te zijn hoor. 5GHz laat idd veel hogere snelheden toe. Dat netwerk gebruik je als je toestel die ondersteunt. En, zoals vermeld, als je beide banden een verschillende naam geeft zie je direct of je laptop of smartphone die aankan. Als het toestel een 5GHz niet aankan, zal die het netwerk ook niet zien en dus ook niet tonen. Daarom juist het belang van aparte naamgeving.
... Meer weergeven
12-02-2016
14:59
Bij de draadloze instellingen: Signaal. 'Enkel 5GHz' kiezen. Je moet er wel op het slotje voor klikken om de geavanceerde instellingen te kunnen aanspreken.
... Meer weergeven
12-02-2016
14:38
1
@victor schreef: Hey, Wij surfen hier met drie laptops, allemaal windows. en dan nog eens met twee android smartphones. Je zegt dat je het op alle toestellen hebt. Sta me toe een paar mogelijkheden op een rijtje te zetten: Hebben je 2,4 en 5Hz netwerken toevallig dezelfde naam? Niet doen want dan ben je misschien met de traagste verbonden. Ben je m.a.w. zeker dat je op je 5GHz band zit? Al geprobeerd om enkel de 5GHz aan te zetten? We kunnen maar meedenken hé.
... Meer weergeven
12-02-2016
11:33
Met welk toestel surf je draadloos? Ik heb reeds 1000 instellingen, reboots, enz geprobeerd maar, met mijn Apple iPad 3de generatie, haal ik NOOIT, never, jamais, niemals meer dan 48Mbps. Eerder 40. Ik heb bedraad altijd rond de 200Mbps, volgens mijn abonnement. Met mijn Android phone haal ik, 10cm naast mijn iPad, via hetzelfde WiFi kanaal, met dezelfde instellingen als op de iPad ook vlotjes altijd 190 tot 210Mbps. Met een laptop draadloos op datzelfde 5GHz eveneens. Maar ook niet op de iPad van moeder de vrouw: meestal rond de 40. Ook na een 'terug naar fabrieksinstellingen'. Mede daarom dat de metingen die Test Aankoop aanklaagt met een dikke korrel zout moeten genomen worden. Als ik (en vele anderen) op die site een meting met de iPads zou doen, dan zou Telenet er maar bekaaid vanaf komen. En wees maar gerust dat dat gebeurt, ook al staat er op die site dat je zo niet mag meten. Niemand die meekijkt over de schouder van de 'meters'.
... Meer weergeven
12-02-2016
11:06
@wboel schreef: ...ze kunnen er niets aan doen... En dat klopt volledig. Al tig keer is er op gewezen dat men de oorzaak in eerste instantie NIET bij de provider moet zoeken. Zie trouwens het topic met hetzelfde onderwerp op dit forum. Soms vraag ik me af of men kwade bedoelingen heeft om telkens opnieuw de oorzaak in de schoenen van (in dit geval) Telenet te schuiven. De waarheid heeft haar rechten.
... Meer weergeven
12-02-2016
08:55
De technici bij Telenet zijn 'er mee bezig'. Blijkbaar is mijn modem de enige... of is er niemand die het tot nu toe rapporteerde. Zou kunnen, want wellicht zijn er niet veel klanten die hun privé draadloos netwerk uitzetten en dan ook nog eens gaan testen of WiFree op hun modem nog werkt. Ze denken dan misschien dat er geen probleem is terwijl ze eigenlijk de WiFree op de modem van een gebuur gebruiken. Ik heb zo geen geburen . Telenet bevestigt dat dit niet normaal is want dat je privé draadloos netwerk geen invloed mag hebben op het gebruik van WiFree door anderen. P.S.: Ik post nu onder een nieuwe naam want mijn vorig account is niet meer bereikbaar: ofwel worden mijn inloggegevens geweigerd of kom ik telkens op een scherm om mijn profiel te vervolledigen en raak niet meer verder. Wellicht omdat ik in mijn vorig profiel een antwoord-mailadres opgaf dat niet identiek is aan dat waarmee ik aanmeld?
... Meer weergeven
12-02-2016
08:43
1
@Crownie schreef: Het dringt wel door hoor! conclusie: uitzweten?? of gewoon alle accounts schrappen? Of heeft dit ook geen zin? Het moet inderdaad vreselijk vervelend zijn! Je wenst het niemand toe. Uitzweten kan en even je vriendenkring er attent op maken dat er mails de ronde doen die OP HET EERSTE GEZICHT van jou afkomstig zijn. Accounts schrappen gaat, zoals hierboven al vermeld, ook niet helpen: die mails gaan blijven komen. Het enige verschil met "uitzweten" is dan wel dat je vriendenkring het onderscheid tussen jou mails en die vanaf het "gestolen" adres onmiddellijk kunnen zien als je hen op de hoogte brengt van wat er zich afspeelt. En dat oude adres in een "ongewenste mail" regel zetten. De oorzaak kan velerlei zijn. Zoals al beschreven. Zo ken ik iemand die hetzelfde meemaakte omdat zijn mailadres was opgevist door een Trojaans Paard in de contactenlijst van de computer van één van zijn vrienden. Bleek achteraf. Die lijst vertoonde natuurlijk veel gelijkenis met die van hemzelf. Waardoor het leek alsof hij of zijn computer de oorzaak van alle kwaad was. Ook bij hem werd eventjes gedacht aan gehackte servers van de provider (was niét Telenet trouwens) omdat hij geen virus vond op zijn computer. Niet dus. Een tip om veel onheil te voorkomen: stop met het verspreiden van die "interessante" kettingmails met foto's, filmpjes, links e.d. die mensen zo graag gebruiken om hun vriendenkring te laten meegenieten van iets dat ze vonden op het internet. Of zelf binnenkregen van een van hun vrienden. Vraag aan je vrienden om hetzelfde te doen of tenminste je van hun distributielijst te gooien. Die spullen zijn veelal ongevaarlijk maar heel soms zit er een (laat ik het in één woord benoemen als) virus in dat je anti-virusprogramma te slim af is. Dergelijke mails vliegen bij mij ongeopend onmiddellijk in mijn prullenmand en er gaat elke keer opnieuw een mailtje naar de afzender met de vraag om te stoppen met het sturen van dergelijke 'plezante' kettingmailtjes. Met een woordje uitleg waaróm ik dat vraag. Échte vrienden begrijpen dat wel.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 20-03-2022 00:37 | |
1 | 30-04-2016 20:37 | |
1 | 02-03-2016 18:25 | |
1 | 24-08-2016 10:19 | |
1 | 25-04-2016 21:38 | |
1 | 22-04-2016 17:26 | |
2 | 11-04-2016 16:49 | |
1 | 29-03-2016 14:24 | |
1 | 28-03-2016 16:48 | |
2 | 26-03-2016 21:05 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
28654 | 22-04-2016 17:26 | |
34341 | 26-03-2016 21:05 | |
62141 | 25-03-2016 00:14 | |
58588 | 21-03-2016 20:22 | |
86843 | 06-03-2016 17:18 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig