MarcVIM
Professional Meerweter
MarcVIM
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-03-2023
10:43
|
Lid sinds: 12-02-2016
Datum laatste bezoek: 16-03-2023 10:43
Ranking
Professional Meerweter
16-03-2023
09:42
Hartelijk dank voor de moeite aan iedereen die hier actie voor ondernam en voor het duidelijke antwoord. En ik die dacht dat de sleutel van de oplossing bij Telenet lag. Rare beslissing daar bij de Beeb want er zit geen enkele lijn in voor wát getroffen wordt door die nachtelijke blokkering: willekeurige afleveringen van series vallen er door weg voor terugkijk TV terwijl hun eerste- en/of heruitzending overdag wel beschikbaar is.
... Meer weergeven
05-03-2023
10:35
Goed om weten: als je hier een probleem aankaart ben je een zaag en moet je het zelf maar oplossen. Geen nood: ik verspil hier geen minuut langer van jullie zéér kostbare tijd. Saluukes.
... Meer weergeven
05-03-2023
09:20
Soms. Maar hier zou het me ten zeerste verbazen. Zie mijn eerste bericht: er zit geen enkele lijn in wát er niet beschikbaar is. Afleveringen 56, 58 en 62 van een reeks zijn niet beschikbaar. "Toevallig" 's nachts uitgezonden. Afleveringen 54, 57, 60 en 63 zijn wél beschikbaar. "Toevallig" overdag. Of aflevering 3 's nachts niet beschikbaar, zes uur later overdag wel beschikbaar. Of aflevering 4 van die reeks overdag beschikbaar, zes uur later 's nachts niet. Geloof me: ik heb samen met de Telenet mijnheer die het probleem uiteindelijk erkende alle invalshoeken bekeken: het zit niet in wát er wordt weggelaten maar puur in het tijdslot. Je valt niet dood van zo'n probleem, maar waarom is dat na zoveel tijd nog steeds niet opgelost?
... Meer weergeven
04-03-2023
18:01
Dank u, maar dat had ik wel al door. Ik kan bvb ook niét meer kijken...😯 Waarom moeten wij voor de oplossing zorgen? Als men betaalt voor terugkijk TV verwacht men dat die werkt, neen? Maar het begint er op te lijken dat ik de enige ben die dat vindt. Misschien zou dat anders zijn mocht dit gebeuren bij de VTM of VRT.
... Meer weergeven
04-03-2023
17:44
Dank voor je antwoord maar dat is inderdaad NIET de oplossing. Ik vind niet dat ik op voorhand het zendschema moet uitpluizen om te zien waar ik iets dreig te missen daar waar het voorheen probleemloos werkte. Normaliter krijg je trouwens vooraf een bericht als je moet inboeten aan dienstverlening en doet men dat niet in het geniep... ...mocht dat hier het geval zijn maar een duiveltje zegt mij dat er gewoon iemand vergeet op de 'opname'knop te drukken bij Telenet 😉
... Meer weergeven
04-03-2023
11:56
Ben ik de enige?
Terugkijk TV is voor de nachtprogrammatie (+- 0u30 tot 6u00) van herhalingszenders BBC Entertainment en First al sinds midden januari niet meer mogelijk. En laat dat nu net het slot zijn waar wij meest naar terugkijken.
Ik heb de veel geziene maar niets ter zake doende antwoorden van de klantenservice gelezen:
- Herstart je modem eens.
- Reset je TV-box eens naar de fabrieksinstellingen.
- Het heeft te maken met uitzendrechten.
- Eerste uitzending van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Herhaling overdag wel.
- ...en jawel: Herhaling van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Eerste uitzending overdag wel.
Tot er iemand op 25 januari verder ging kijken en zag dat er wellicht een probleem is bij Telenet waardoor die nachtelijke uitzendingen niet voorzien zijn om te worden bewaard voor terugkijk.
Check zelf eens de programmagids.
4 maart: er is niets veranderd. Zucht.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
TV-box
20-03-2022
12:33
Ik was dat wel van plan. Maar bedoelde eigenlijk 'zolang je niets hoort ben ik nog aan het prutsen.' Ik begon met de kortste pijn en propere lei: Safespot+ verwijderd van de modem. Wi-Fi op modem aan... Chromecast verdwijnt uit Google Home en niet meer te vinden. Krijgt wel IP. Verbindt met router (AP) SSID. De buiten-camera die verbinding maakt met 2de Asus AiMesh toegangspunt SSID is niet meer bereikbaar en krijgt ook geen IP. De binnencamera op router AP SSID is bereikbaar. De rest lijkt te werken. Dan: WiFi op modem uit... en zie daar is alles terug zoals het hoort.
... Meer weergeven
20-03-2022
00:37
1
Daar kan ik wat mee. Dikke merci ! Ik was me er niet van bewust dat die Safespot 'ongemerkt' al mijn toestellen had geactiveerd en in zones gezet toen ik mijn router in AP zette. Als je niets meer van me hoort, dan lag daar de knoop. Morgen aan de slag om uit te zoeken.
... Meer weergeven
19-03-2022
11:29
Mijn Asus RT-AS68U router staat nu in accespoint modus achter mijn Telenet modem.
Dat bleek de enige manier om op mijn toestellen de 1000Mbps abo-snelheid te benaderen. (In routermodus kwam ik nooit boven 500, wat ik ook probeerde.)
Als ik echter de Wi-Fi van de Telenet modem ook inschakel, dan kan ik mijn IP-camera's en Chromecast wel installeren en zichtbaar maken op het netwerk, maar hun apps (Google Home, cast-apps, camera apps) vinden ze niet.
Als ik die Wi-Fi uit zet in Mijn Telenet is het probleem opgelost. Een identieke of verschillende SSID kiezen voor de modem en router maakt geen verschil.
Stom want ik verlies een accespunt.
Oplossing? Iemand?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Router na modem wifi
... Meer weergeven
Labels:
27-11-2017
14:20
Iemand enig idee op welk netwerk men terecht komt als men (van GSM klant bij Base, dus met Base SIM) overschakelt naar Telenet? Op het Orange netwerk hebben we thuis geen bereik. En dat wil ik absoluut voorkomen. We zouden overschakelen naar een Wigo mocht ik de garantie hebben dat we op het Base netwerk terecht komen.
... Meer weergeven
27-08-2016
10:53
@victor Totaal geen excuses nodig hoor! Je vraag was wellicht gewoon een eigen topic waard. Niet meer dan dat. Geef nooit mailadressen of andere privé informatie hier door zoals je gevraagd wordt. Dat staat trouwens expliciet in de gebruiksvoorwaarden van dit forum (onvindbaar voor sommigen). Je haalt er misschien wel de miserie van e-mail spoofing of extra spam mee op je hals.
... Meer weergeven
27-08-2016
10:42
"Figuren"? Ga je me blijven beledigen nadat ik beleefd een vraag gesteld heb? Uw reacties horen niet thuis op een anders proper forum. Vanaf nu reageer ik niet meer op uw trol-posts. Ga maar verder lekker uit de bol. Saluut.
... Meer weergeven
26-08-2016
18:53
Zoals elk forum heeft ook dit zijn gebruiksvoorwaarden hoor. Waarin bvb staat dat het hier dient te gaan over vragen in verband met Telenet diensten. Niet over bvb boxen die Telenet TV overbodig maken. Discussie over commerciële producten heet dat in die gebruiksvoorwaarden. Echt interessante lectuur. Altijd nuttig om dat te lezen als je deelneemt aan een forum. En on topic blijven is elementaire beleefdheid op álle fora. Zeker als TS dat BELEEFD (met de woorden "Vriendelijk verzoek" en "Dank") vraagt. Nogmaals dank.
... Meer weergeven
26-08-2016
13:57
Vriendelijk verzoek om 'on topic' te blijven. Straks gaat het hier over hoe je een of andere (milieu)box moet open krijgen in plaats van over die vreselijke zender hernummering. Dank.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 20-03-2022 00:37 | |
1 | 30-04-2016 20:37 | |
1 | 02-03-2016 18:25 | |
1 | 24-08-2016 10:19 | |
1 | 25-04-2016 21:38 | |
1 | 22-04-2016 17:26 | |
2 | 11-04-2016 16:49 | |
1 | 29-03-2016 14:24 | |
1 | 28-03-2016 16:48 | |
2 | 26-03-2016 21:05 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
28652 | 22-04-2016 17:26 | |
34336 | 26-03-2016 21:05 | |
62134 | 25-03-2016 00:14 | |
58583 | 21-03-2016 20:22 | |
86838 | 06-03-2016 17:18 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig