24748
netweters
|
152286
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ben ik de enige?
Terugkijk TV is voor de nachtprogrammatie (+- 0u30 tot 6u00) van herhalingszenders BBC Entertainment en First al sinds midden januari niet meer mogelijk. En laat dat nu net het slot zijn waar wij meest naar terugkijken.
Ik heb de veel geziene maar niets ter zake doende antwoorden van de klantenservice gelezen:
- Herstart je modem eens.
- Reset je TV-box eens naar de fabrieksinstellingen.
- Het heeft te maken met uitzendrechten.
- Eerste uitzending van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Herhaling overdag wel.
- ...en jawel: Herhaling van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Eerste uitzending overdag wel.
Tot er iemand op 25 januari verder ging kijken en zag dat er wellicht een probleem is bij Telenet waardoor die nachtelijke uitzendingen niet voorzien zijn om te worden bewaard voor terugkijk.
Check zelf eens de programmagids.
4 maart: er is niets veranderd. Zucht.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nog even een update: mijn collega van Content Acquisition heeft van onze kant uit ook contact opgenomen met BBC. Ook nu was de feedback dat dit hun policy is - en daar kunnen wij helaas niets aan overrulen.
Carl
Hartelijk dank voor de moeite aan iedereen die hier actie voor ondernam en voor het duidelijke antwoord. En ik die dacht dat de sleutel van de oplossing bij Telenet lag.
Rare beslissing daar bij de Beeb want er zit geen enkele lijn in voor wát getroffen wordt door die nachtelijke blokkering: willekeurige afleveringen van series vallen er door weg voor terugkijk TV terwijl hun eerste- en/of heruitzending overdag wel beschikbaar is.
Terug kijk tv werkt niet meer na 00.00 uur op bbc first elke dag digicorder
Beste @luc55,
Zoals eerder gesteld ligt de sleutel hiertoe enkel en alleen bij BBC zélf. Telenet kan deze parameters niet autonoom aanpassen: alles heeft met rechten te maken.
Carl
Zal het aan bbc vragen het zelfde programma voor 00.00 uur kan je wel opvragen en na 05.00 uur ook
Was bij de andere bbc ook uitgevallen in de vakantie nu werkt het weer op alle tijdstippen raar
Het probleem ligt bij de distributiepartners zegt bbc
Er staat weldegelijk dat ze zelf de keuze gemaakt hebben.
Het feit dat ze de distributiepartners vermelden interpreteer ik persoonlijk als iets financieel. In de trend van "Als de distributiepartners een hogere vergoeding zouden betalen dan zou het wel kunnen". Of met andere woorden, ze hebben bespaard door die uitzendingen niet beschikbaar te maken.
Zou wel kunnen zijn een geld kwestie ik zie ook nu bbc entertainment nu ook na 0.00 uur ook tot 06.00 uur
ook geen terug kijk tv meer bij de ander aanbieders geen probleem
Uiteraard is het een geldkwestie. Denk je misschien dat de BBC geen pond meer zal betalen indien het wereldwijd mag bekeken worden? Denk je niet dat in dat geval de BBC dat ook zal doorrekenen aan zijn afnemers? Als de BBC de licentie niet heeft om buiten een bepaald gebied een bepaald programma te verspreiden dan moet je dat leren aanvaarden. Als je dat niet kan, probeer dan een overeenkomst te maken met de BBC voor u en zie dan welk bedrag je daarvoor over hebt. (Ik weet dat dit niet mogelijk is, maar je kan tenminste een gedachte experiment doen in die zin).
BBC probeert aan zo veel mogelijke landen verkopen
Zelf aan australie
https://www.bbcstudios.com.au/channels
Zolang er maar geld binnen komt
De afnemer bied terug kijk tv aan of niet dat kiest hij zelf
Vanuit Telenet kan inderdaad ik alleen maar nogmaals aanhalen dat wij contractueel geen rechten hebben om deze bepaalde BBC-programma's in Replay aan te bieden.
Als we de rechten hadden zouden we geen enkele reden hebben om dit niet aan te bieden - integendeel, uiteraard: hoe meer content we kunnen aanbieden, hoe liever. Content is immers de hoeksteen van onze TV-producten.
Groet,
Carl
Is het te moeilijk om te aanvaarden:
Dat is juist als ze niet willen dat kan de klant is de dupe en die neemt iets anders
Bij prox loopt het hele dag door omdat ze wel willen terug kijk tv
https://www.pickx.be/nl/televisie/tv-gids
Ik begrijp niet waar deze zinloze discussie naartoe gaat, en waarschijnlijk alleen gevolg is van misverstanden.
Niet iedereen heeft de gave om zich in klare taal uit te drukken ... tot je tot de conclusie komt dat je het eigenlijk met mekaar eens zijn.
You are in violent agreement
@CarlAtTelenet schreef:
Vanuit Telenet kan inderdaad ik alleen maar nogmaals aanhalen dat wij contractueel geen rechten hebben om deze bepaalde BBC-programma's in Replay aan te bieden.
Wat ik hieruit afleid:
1) het contract tussen BBC en Telenet laat niet toe bepaalde content in Replay aan te bieden
2) het contract tussen BBC en andere "distributiepartners" laat wellicht wel toe om bepaalde zaken in Replay aan te bieden.
Een contract is een vrijwillige overeenkomst tussen 2 partijen.
Eens je een contract hebt (waarvoor een bepaalde prijs betaald wordt) moeten beide partijen zich aan de overeenkomst houden.
Als Telenet wilt dat ze meer content in Replay willen kunnen aanbieden, moet er een nieuwe overeenkomst onderhandeld worden, met de resulterende kostprijs.
Het is dus de distributiepartner die moet uitmaken of die extra kost verantwoord is, en wat de toegevoegde waarde is voor zijn aanbod.
Zo denk ik erover. De klant kan vrij kiezen aan welke TV provider ze hun geld willen geven...