CiaranBE
Professional Weetjesweter
CiaranBE
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-02-2024
13:37
|
Lid sinds: 15-09-2021
Datum laatste bezoek: 16-02-2024 13:37
Ranking
Professional Weetjesweter
27-10-2021
07:17
4
Ik was het vergeten te melden, maar het was inderdaad een kapotte dropkabel, gelukkig was het vlak bij het uiteinde en hebben we er gewoon een nieuwe connector kunnen opzetten en hebben we niet de hele kabel moeten vervangen.
... Meer weergeven
- Tags:
- dropkabel
26-10-2021
09:20
1
Dat is zeker geen UTP kabel, dat is een telefoonkabel en maakt gebruikt van DSL. Proximus en andere providers gebruiken DSL voor de signalen, Telenet gebruikt coax. Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat coax beter werkt en beter is beschermd tegen storing van draadloze signalen. Ook bij DSL gaat de internet over dezelfde kabel als TV en telefoon. Normaal gezien hoor je thuis een NIU te hebben (Netwerkverdeler / versterker), daarop zit de dropkabel die van buiten komt op aangesloten. De NIU filtert ook de signalen, de kabel die vanuit daar naar de modem gaat heeft alleen maar internet signalen, geen TV (En ook geen radio want Telenet zend daar niets meer op uit). Als je het vermoede hebt dat er een probleem is met de dropkabel (De kabel die van buiten komt) kan je Telenet bellen om een afspraak te maken, dan kan de technieker het signaal uitmeten.
... Meer weergeven
26-10-2021
06:57
@Arnie schreef: Dus, zoals @igvfer al aangaf, je kunt zelf een utp tussen je PC en het modem aanbrengen. Je zult waarschijnlijk nu een wifi verbinding hebben. Indien je WiFi gebruikt kan je eerst misschien proberen met powerlines, dit is een makkelijkere oplossing als het werkt. Een belangrijke tip, zeker voor gamers, stop de powerline NIET in een verdeelstekker, stop deze rechtstreeks in het stopcontact, zo ga je het beste resultaat krijgen. (De powerlines van Telenet zelf hebben een stopcontact op de powerline waar je dan je verdeelstekker kunt insteken) Klinkt als het meest logische, maar deze fout komt best vaak voor. Moest het toch niet werken zoals u wenst kan je ze altijd terugbrengen naar de winkel.
... Meer weergeven
25-10-2021
12:37
1
@flip1953 schreef: Vraag gewoon de "modem zonder WiFi" en ze weten waarover je hebt. De passtrough moet je inderdaad altijd zelf doen (na de installatie). Vanuit ervaring weet ik dat de technieker niet altijd de CV8560E bij heeft. Onlangs nieuwe modem laten installeren omdat de oude het had begeven, we hadden de technieker gevraagd of hij de CV8560E kon plaatsen (Vanwege installatie met eigen router), maar deze had hij niet. Achteraf zijn we zelf even bij een Telenet binnen gesprongen en hebben we de modem omgeruild voor een CV8560E. Kort samengevat, vraag het aan de technieker, heeft hij de CV8560E niet bij, laat hem de installatie doen met een andere modem, en koppel deze achteraf los en ruil deze om in de winkel.
... Meer weergeven
22-10-2021
09:00
2
Vraagje, staat uw Linksys systeem in bridge mode? Indien niet, stel deze in op bridge mode, dit zorgt dat alleen de Telenet modem IP-adressen uitdeelt, anders deelt zowel de Telenet Modem IP-adressen uit als uw Linksys systeem ook wat soms voor problemen kan zorgen. Zie hier voor informatie over het instellen van de bridge mode: https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=243548
... Meer weergeven
19-10-2021
12:01
@flip1953 schreef: Al 10+ keer een technieker over de vloer gehad, en de dropkabel nog nooit nagemeten/vervangen ??? Minste wat een technieker eens kan doen is alle connectoren vervangen op de dropkabel en nameten? Tja, tot nu toe nog niet gebeurt zover ik weet.
... Meer weergeven
19-10-2021
07:24
Hey!
Wij zitten hier met een redelijk groot probleem.
Al een paar jaar hebben we problemen met ons signaal hier, in 2019 minstens 3 afspraken gehad, 2020 zeker minstens 2, en alleen deze maand komt vandaag al de 2de technieker (Op 2 weken tijd, en dan ook nog eens zelf de modem omgeruild in de winkel).
Voordien hadden we alleen storing met het internet, minstens 1x per jaar werd de modem vervangen.
Ondertussen is al bijna alles vervangen, de modem, de NIU en de digicorder is onlangs omgeruild voor een TV-box, ook is de modem al verplaatst en staat die nu bij de NIU in de plaats van aan de andere kant van het huis.
Gisteren is alles weggevallen, internet en TV, volledig geen signaal meer.
Het enige waar ik nog echt kan opkomen van wat het probleem zou kunnen zijn is de dropkabel, want die zit er al best lang en is naar mijn weten nog nooit nagemeten of vervangen, of de verdeelkast van Telenet, maar volgens hun zit er niemand anders met storing in de buurt.
Zijn er hier nog andere die een idee hebben waar het aan zou kunnen liggen? (Er komt straks wel een technieker langs, maar ik dacht ik vraag het maar even, misschien hebben andere hier wel een idee waar het aan zou kunnen liggen)
Titel gewijzigd door Nick (mod) | Vorige titel: Regelmatig storingen
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
aansluiting
-
dropkabel
18-10-2021
07:10
Heel vreemd. Een paar vraagjes, heeft de digicorder ooit gewerkt met de TV die u momenteel heeft? Zo nee, probeer eens de digicorder op een andere TV aan te sluiten. Als de digicorder wel werkt met een andere TV lijkt het me een defect aan de TV, de digicorder heeft namelijk een kopie beveiliging tegen het illegaal opnemen via externe apparatuur, misschien is er iets kapot aan de TV waardoor die problemen heeft met de kopie beveiliging. Dit lijkt mij de eerst logische oorzaak aangezien u zegt dat het menu wel werkt, maar live uitzendingen en opnames niet.
... Meer weergeven
- Tags:
- digicorder
- tv
16-10-2021
14:44
1
Dat is moeilijk te zeggen, aangezien je nergens online dit soort specificaties kan vinden over de simkaarten van Telenet (Aangezien hier normaal nooit vraag naar is). Als het goed is kunnen alle simkaarten tegenwoordig op meerdere spanningen werken, 1.8V, 3V en 5V. Misschien een paar dingetjes die je even kunt checken: - Staat er een pincode op de simkaart? (Indien ja, verwijder de pincode van de simkaart, anders zal het toestel sowieso niet kunnen functioneren) - Stuur je het correcte SMS bericht? - Indien mogelijk, test het met een andere simkaart in het alarmsysteem om te checken of de fout niet bij het toestel ligt. Hou er wel rekening mee dat Telenet het gebruik van simkaarten in alarmsystemen niet ondersteund. (Dit wilt niet zeggen dat het niet kan werken, je moet gewoon eens in de zoveel tijd een SMS sturen / ontvangen of er eens naar bellen) https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-simkaart-niet-geschikt-voor-gps-of-alarmsysteem/
... Meer weergeven
13-10-2021
07:03
Als het inderdaad alleen voorkomt met de TV-box zoals u zegt zou u best eens kunnen proberen de TV-box te resetten, en als dit niet helpt de TV-box omruilen voor een andere in de winkel, normaal is dit gratis indien de TV-box echt een defect heeft.
... Meer weergeven
12-10-2021
07:06
Ook nog een tip, als je een eigen router gaat aansluiten is het misschien wel een goed idee om de CV8560E modem op te halen. (Indien je deze nog niet hebt) Deze beschikt namelijk over de functie "MAC-briding", hiermee kan je je eigen router een publiek IP-adres toewijzen als je het MAC-adres van je eigen router ingeeft op Mijn Telenet. Hier kan je meer lezen over deze modem.
... Meer weergeven
12-10-2021
06:58
1
Even als aanvulling over @Arnie zijn antwoord. Dat klopt inderdaad, de Telenet HGW beschikt alleen over RJ45 poorten, maar wat je wel kan doen is een adapter kopen die UTP omzet naar glasvezel.
... Meer weergeven
11-10-2021
10:16
1
@Jdruwe schreef: @CiaranBE "Je kan de TV-box aansluiten op je eigen router, maar het wordt niet aangeraden door Telenet. (TV-box kan wel, digicorder niet) Is er bepaalde functionaliteit die dan niet meer zal werken? Nee, maar als er iets aan het toestel is kan Telenet er niet vanop afstand aan, aangezien Telenet niet kan zien wat er achter je eigen router zit, en ze er dus ook niet aan kunnen.
... Meer weergeven
11-10-2021
08:55
3
Toevallig heb ik zelf een netwerk met een TP-Link Omada router en de CV8560E. Het beste is dat je inderdaad MAC-briding gebruikt, hiervoor moet je het MAC adres van je router instellen op Mijn Telenet. (Zorg wel dat je het MAC-adres van de WAN ingeeft, en niet die van de LAN) Zorg ook dat het IP-adres van je eigen router op dynamisch staat, je kan natuurlijk zelf geen IP-adres kiezen. Je kan de TV-box aansluiten op je eigen router, maar het word niet aangeraden door Telenet. (TV-box kan wel, digicorder niet) Je kan je HGW gewoon omruilen in een Telenet winkel, geen idee of er omruil kosten zijn, gewoon de oude meenemen en zeggen dat je hem wilt omruilen voor de CV8560E.
... Meer weergeven
11-10-2021
07:37
1
Windows 11 is nog maar slechts 6 dagen uit, het is waarschijnlijk zo dat Safespot nog niet compatibel is met Windows 11. Gewoon even geduld hebben, Telenet is waarschijnlijk al bezig met een nieuwe versie die compatibel is met Windows 11, het is gewoon een kwestie van tijd eer dat deze er is.
... Meer weergeven
- Tags:
- Safespot
- Windows 11
Berichten die CiaranBE geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 29-10-2021 12:38 | |
2 | 10-11-2021 07:26 | |
1 | 09-11-2021 12:36 | |
2 | 12-11-2021 06:31 | |
1 | 08-10-2021 09:12 | |
1 | 16-10-2021 14:44 | |
1 | 26-10-2021 09:20 | |
1 | 25-10-2021 12:37 | |
1 | 28-10-2021 12:25 | |
1 | 28-10-2021 07:31 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2956 | 27-10-2021 07:17 | |
4155 | 12-10-2021 06:58 | |
4230 | 11-10-2021 08:55 | |
3497 | 08-10-2021 09:12 | |
5072 | 17-09-2021 23:23 |