Beantwoorden
stevebouckaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onstabiel internet tijdens het gamen

ik ben een verwente gamer op pc,nu mijn vraag was mijn internet komt binnen met coax aansluiting,ik merk tijdens het game af en toe stutteringen,als ik mijn pc ergens anders neem,en sluit hem aan via utp heb ik er geen last van... al meerdere malen met telenet gebeld en die zeggen dat het nu zo is geinstalleerd,ik wil dat er een utp kabel naar de modem gaat ,is dan het probleem opgelost,ben ten einde raad.al mijn vrienden zitten op utp kabel naar de modem en die hebben geen last.. coax wat ik eronder versta is tv op de stroom internet op de stroom wifi over stroom plus andere toestellen ook op stroom

 

Titel gewijzigd door DennisVO(mod) | Vorige titel: internet

 

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onstabiel internet tijdens het gamen

@stevebouckaertUw internet komt binnen via coax dat is inderdaad zo. Maar je zegt zelf als je uw PC aansluiten met ethernet (UTP) het zoveel beter gaat. Dan ga je naar een winkel een koop daar dan een UTP kabel van de nodige lengte en je sluit die aan op je modem. En het is opgelost. Je binneninstallatie doe je zelf. Het is zoals het installeren van een wasmachine. Als er daar geen afvoer, geen stopkontakt en geen wateraansluiting is dan moet je dat ook zelf installeren dan komt de electriciteits leverancier en de waterleverancier dit ook niet doen. Alle andere alternatieven zoals Wifi, of powerlines zijn ondergeschikt en goed als het niet anders kan maar ergens zijn die ook aangesloten via UTP op je modem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Onstabiel internet tijdens het gamen

Iets in je beschrijving is me niet helemaal duidelijk. De coax kabel eindigt normaal op het Telenet modem (ookwel HGW - Home GateWay genoemd). Vanaf dit apparaat is de internet verbinding naar je PC normaal gesproken via UTP of WLAN, eventueel nog met powerlines of andere netwerkapparatuur ertussen.

Het kan niet zijn dat de coax tot in de PC verloopt en je zo internet hebt.

 

Dus, zoals @igvfer  al aangaf, je kunt zelf een utp tussen je PC en het modem aanbrengen. Je zult waarschijnlijk nu een wifi verbinding hebben.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Onstabiel internet tijdens het gamen


@Arnie  schreef:

Dus, zoals @igvfer  al aangaf, je kunt zelf een utp tussen je PC en het modem aanbrengen. Je zult waarschijnlijk nu een wifi verbinding hebben.

Indien je WiFi gebruikt kan je eerst misschien proberen met powerlines, dit is een makkelijkere oplossing als het werkt.

 

Een belangrijke tip, zeker voor gamers, stop de powerline NIET in een verdeelstekker, stop deze rechtstreeks in het stopcontact, zo ga je het beste resultaat krijgen. (De powerlines van Telenet zelf hebben een stopcontact op de powerline waar je dan je verdeelstekker kunt insteken)

Klinkt als het meest logische, maar deze fout komt best vaak voor.

 

Moest het toch niet werken zoals u wenst kan je ze altijd terugbrengen naar de winkel.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (2)
0 Likes
stevebouckaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onstabiel internet tijdens het gamen

mijn internet komt idd binnen via coax,al mijn vrienden die hun internet komt binnen met utp kabel... ze zggen dat internet via utp beter is  omdat via  coax ook tv komt ,of zie ik dit verkeerd? mijn vrienden thuis hebben modem waar de coax niet is aan gesloten en internet via utp kabel komt? 

 

0 Likes
stevebouckaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onstabiel internet tijdens het gamen

Telenet goedgekeurde coax kabel voor de overdracht van radio- en televisie-, telefonie- en internetsignalen? mijn  vraag is storen die radio ,tv ,en telefonie niet dan alles over ene kabel? vroeger had je gewoon een internet kabel naar de modem en daar tak je af met andere kabel naar de pc... 

0 Likes

Onstabiel internet tijdens het gamen

Dan zijn je vrienden geen telenet klant, 99% van de telenet klanten zijn aangesloten via een coaxkabel. Telenet heeft enkele nieuwe verkavelingen waar ftth (fiber) voorzien werd maar ook hier zijn de modems via een coaxkabel met de micro node verbonden. 

Aan mijn PC komt ook een utp kabel toe, deze gaat naar een switch en dan zo via een andere utp naar de telenet docsis modem die via coax is aangesloten.

 

Niet dat het impact had maar analoge radio en tv signalen zijn ondertussen bijna overal uitgeschakeld.

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Onstabiel internet tijdens het gamen

Dat is zeker geen UTP kabel, dat is een telefoonkabel en maakt gebruikt van DSL.
Proximus en andere providers gebruiken DSL voor de signalen, Telenet gebruikt coax.
Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat coax beter werkt en beter is beschermd tegen storing van draadloze signalen.
Ook bij DSL gaat de internet over dezelfde kabel als TV en telefoon.

Normaal gezien hoor je thuis een NIU te hebben (Netwerkverdeler / versterker), daarop zit de dropkabel die van buiten komt op aangesloten.
De NIU filtert ook de signalen, de kabel die vanuit daar naar de modem gaat heeft alleen maar internet signalen, geen TV (En ook geen radio want Telenet zend daar niets meer op uit).

Als je het vermoede hebt dat er een probleem is met de dropkabel (De kabel die van buiten komt) kan je Telenet bellen om een afspraak te maken, dan kan de technieker het signaal uitmeten.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onstabiel internet tijdens het gamen

@stevebouckaert  Zie het antwoord van @CiaranBE . Ik zou eerder het tegendeel beweren. xDSL heeft een nauwere bandbreedte. Bovendien sturen ze hun TV signalen ook via internet. Wat voor gevolg heeft dat, als er bijvoorbeeld 3 mensen in huis (voor zover het mogelijk is) TV kijken de 4e die aan het gamen is sterk beperkt wordt in zijn bandbreedte. Zeker als ze niet over hun maximale 100 Mbps beschikken. Als ze bijvoorbeeld te ver van een wijkkast zitten. Ik heb waar ik woon via xDSL maar een download van +-35 Mbps. Als ik daar 2 TV's op aan sluit en ik wil nog gamen zal mijn gamen ook niet echt vlot verlopen. UTP of niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Onstabiel internet tijdens het gamen

Ik denk dat de discussie coax versus xDSL hier niet relevant is.

Maar misschien moet de topic starter wat beter uitleggen wat hij bedoelt met:

 


@stevebouckaert  schreef:

Nu mijn vraag was mijn internet komt binnen met coax aansluiting, ik merk tijdens het game af en toe stutteringen, als ik mijn pc ergens anders neem, en sluit hem aan via utp heb ik er geen last van.


Dus als hij zijn PC meeneemt buitenhuis, en daar met een UTP kabel verbindt, heeft hij er geen last van. Hieruit besluit ik dat hij zijn PC thuis dus niet met een UTP kabel verbindt, maar via WiFi.

Het is dus waarschijnlijk een WiFi versus UTP kabel probleem ...

 

Al zijn vrienden zitten op een "UTP kabel naar de modem" . Dit kunnen dus ook Telenet gebruikers zijn, maar die hun PC bedraad aangesloten hebben?

0 Likes