@pdmv schreef: Dus gewoon instellen dat ze moeten geforward worden lukt niet maar met die regel lukt het dus wel... Rare jongens daar bij Telenet. Dit soort nuteloze opmerkingen en/of beschuldigingen bewijzen dat je de vorige berichten ofwel niet hebt gelezen, ofwel niet hebt begrepen. Want het "probleem" heeft niets met Telenet te maken, maar met de verstrengde toepassing van de SPF/DKIM/DMARC regels door de mail server van de ontvanger Zoals je hierboven schreef zijn er 2 manieren op een mail door te sturen: alle mails forwarden. De mail komt aan bij de ontvanger met het originele afzender adres, nog voor deze in jouw Inbox terecht komt (wordt door de Telenet mail server onderschept en doorgestuurd). specifieke mails forwarden op basis van "inbox Rules": hier komt de mail wel in jouw Inbox terecht, er wordt gecontroleerd of deze aan de criteria voldoet, en wordt dan pas doorgestuurd. Deze mail zal dus aankomen bij de ontvanger met jouw afzender adres, net zoals je manueel een mail zou doorsturen (komt dus ook in jouw "verzonden" items). In het eerste geval krijg je een SFP fout, gezien de mail afkomstig is van een server (Telenet) die niet overeenstemt met het adres van de afzender. In het tweede geval is dit een normale mail, alsof je die zelf zou verstuurd hebben.
... Meer weergeven