Hallo iedereen,
Ik heb thuis een internetmodem van Telenet en we hebben al jaren problemen met ons internet voor op de tv. We hebben al de access point en de wifi powerline van Telenet geprobeerd niets werkt. Het wifi-signaal was zelf verslechterd wanneer we een powerline achter de tv in de keuken wouden plaatsen.
Ik heb nu een router en een mesh wifi systeem gekocht van TP-link in de hoop dat ik het nu wel (eindelijk) in orde krijg.
Toestellen:
Telenet modem 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)
Telenet digicorder DC-AD2200
Telenet HD DIGIBOX DB-AD220
TP-LINK Archer AX50 - Router - AX - geschikt voor Wifi 6 - 3000 Mbps
TP-Link Deco X60 - Mesh WiFi - WiFi 6 - 3000Mbps / 3-pack
Ik heb de router eerst geïnstalleerd en daarna het mesh systeem. De router en één van de drie toestellen van het mesh systeem zijn met een kabel aangesloten op de modem van Telenet.
Ik heb het internet-signaal van de modem niet uitgezet, omdat ik niet weet als dit nodig is?
De Telenet modem en de router hebben dezelfde naam en wachtwoord gekregen. Omdat ik op het internet had gelezen dat dit beter zou zijn voor het internet-signaal. Voor het mesh systeem lukte het mij (nog) niet om dezelfde naam te geven. Het systeem gaf een foutmelding dat er al meerder toestellen deze internetnaam hadden.
Maar uiteindelijk lukte het me wel om het mesh systeem onder een andere naam internet te geven. Ik heb dan één toestel achter de tv aan de digicorder en één achter de digibox geplaatst. Via een kabel heb ik dan de digicorder/digibox verbonden aan het toestel van het mesh systeem. Als ik kijk op de app van TP-Link (Deco) zie ik dat de Deco is verbonden met de digicorder en de digibox.
Maar als ik de digicorder/digibox opstart via de tv en ik wat probeer waarvoor internet nodig is krijg ik de melding dat het toestel geen internet heeft. Maar als ik kijk via de app van Deco zie ik dat de Deco tijdens de actie-aanvraag er een download en upload plaatsvindt.
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt!
Mvrg Lenny
... Meer weergeven