Beantwoorden
Lenny_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden!

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

Hallo iedereen,

 

Ik heb thuis een internetmodem van Telenet en we hebben al jaren problemen met ons internet voor op de tv. We hebben al de access point en de wifi powerline van Telenet geprobeerd niets werkt. Het wifi-signaal was zelf verslechterd wanneer we een powerline achter de tv in de keuken wouden plaatsen.

Ik heb nu een router en een mesh wifi systeem gekocht van TP-link in de hoop dat ik het nu wel (eindelijk) in orde krijg.

 

Toestellen:

  • Telenet modem 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)
  • Telenet digicorder DC-AD2200
  • Telenet HD DIGIBOX DB-AD220

 

  • TP-LINK Archer AX50 - Router - AX - geschikt voor Wifi 6 - 3000 Mbps

 

  • TP-Link Deco X60 - Mesh WiFi - WiFi 6 - 3000Mbps / 3-pack

 

Ik heb de router eerst geïnstalleerd en daarna het mesh systeem. De router en één van de drie toestellen van het mesh systeem zijn met een kabel aangesloten op de modem van Telenet.

Ik heb het internet-signaal van de modem niet uitgezet, omdat ik niet weet als dit nodig is?

De Telenet modem en de router hebben dezelfde naam en wachtwoord gekregen. Omdat ik op het internet had gelezen dat dit beter zou zijn voor het internet-signaal. Voor het mesh systeem lukte het mij (nog) niet om dezelfde naam te geven. Het systeem gaf een foutmelding dat er al meerder toestellen deze internetnaam hadden.

 

Maar uiteindelijk lukte het me wel om het mesh systeem onder een andere naam internet te geven. Ik heb dan één toestel achter de tv aan de digicorder en één achter de digibox geplaatst. Via een kabel heb ik dan de digicorder/digibox verbonden aan het toestel van het mesh systeem. Als ik kijk op de app van TP-Link (Deco) zie ik dat de Deco is verbonden met de digicorder en de digibox.

Maar als ik de digicorder/digibox opstart via de tv en ik wat probeer waarvoor internet nodig is krijg ik de melding dat het toestel geen internet heeft. Maar als ik kijk via de app van Deco zie ik dat de Deco tijdens de actie-aanvraag er een download en upload plaatsvindt.

 

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

 

Mvrg Lenny

0 Likes
24 reacties
Ex-Netweter
 

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

Zou hij geen gebruik kunnen maken van zijn Deco's IPTV functie?

 

Dat werkte destijds, bij wijze van test, toen ik gebruik maakte van de EMTA 3.0. IPTV was ingesteld op een van de ethernetpoorten van een van mijn Aimesh nodes.

Lenny_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden!

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

@Ex-Netweter 

 

Ik heb de app van de deco eens bekeken en ik kan IPTV/VLAM inschakelen.

Maar wat doet dit (voor- en nadelen voor het mesh systeem) ?

 

@Arnie Ik heb gezien in de app dat ik ook de doco's kan instellen als access point.

Moest ik dit doen verlies ik dan mijn wifi van de deco? En wat zouden de voor- en nadelen zijn?

Maar als je het nog zou zien zitten zou ik toch ook graag weten als een Wireless N Access Point (zoals je eerder voorstelde) een mogelijkheid is.

Want dit is dan eigenlijk het zelfde principe als mijn mesh systeem op access point zetten maar dan veel goedkoper?

 

Hieronder enkele screenshots van de Deco app:

 

Screenshot geavanceerd - Bewerkingsmodus.jpg

 

Screenshot geavanceerd 1.jpg

 

Screenshot geavanceerd 2.jpg

 

Ik kijk al uit naar jullie reacties en bedankt allemaal om mij zo goed te willen helpen.

 

 

Mvrg Lenny

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

Als het mogelijk is de deco in access-point te zetten, dan heeft dat mijn persoonlijke voorkeur. Twee routers die achter elkaar staan en beide NAT doen kan problemen opleveren. Het maakt je netwerk onnodig complex, en ik zie er geen voordelen van.

 

We hebben in een ander onderwerp echter geleerd dat de access-point modus bijvoorbeeld bij een google-nest niet mogelijk is wanneer je meerdere "access-points" gebruikt om een mesh-netwerk op te bouwen. Een serieuze beperking aan de nest.

Als dit met een deco wel kan, dan is dat absoluut een plus voor de deco. Eigenlijk iets wat al dit soort apparaten zouden moeten kunnen. Ik gebruik zelf unifi, die werken ook gewoon als access-points, zonder router functie.

 

Als je er toch voor zou kiezen de router modus te blijven gebruiken, dan kan de IPTV/VLAN setting uitkomst bieden. Je kunt daarmee de routing functie voor een bepaalde poort uitschakelen. Dit doe je dan voor de poort waarop je je digibox hebt aangesloten. Meestal is dit iets wat je op de "master" doet. Of het ook via wifi naar een andere access-point werkt weet ik niet. Zou mooi zijn. Probeer het eens.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lenny_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden!

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

@Arnie @Ex-Netweter

 

Ik ga eens proberen om de router modus te blijven gebruiken en via de IPTV/VLAN setting de routing functie voor een bepaalde poort uit te schakelen. Wish me luck.

 

PS: Ik lees op het internet dat IPTV illegaal is.

Maar dat is enkel als je hiermee probeert extra tv-kanalen te hebben zeker?

Ik ga toch zeker niets illegaal doen hé 😛

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

IPTV is niet verboden.

Als je iets streamt, via Netflix, Streamz enz. gebruik je IPTV.

Het is pas dan illegaal wanneer je iets bekijkt waarvoor geen rechten betaald zijn. Bijvoorbeel een film kijken via een illegale server,


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lenny_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden!

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

@Arnie @Ex-Netweter 

 

Na wat filmpjes te bekijken hoe een LAN wordt ingesteld heb ik het volgende gedaan:

 

Ik heb (denk ik) kunnen instellen dat de bovenste poort van de Deco 2 en 3 een IPTV VLAN verbinding hebben met de Deco 1. 

 

Screenshot IPTV-VLAM.jpg

 

Kan iemand mij deze opmerking van de hoofd-Deco meer toelichten?

Willen ze hiermee bedoelen dat de twee poorten van de hoofd-Deco nu ook de verbonden zijn met de LAN verbinding?

 

Nu moet ik nog de LAN IP instellen, maar in wat?

Want dit moet een 10.XX.XXX.X.X worden zeker?

 

Screenshot LAN IP.jpg

 

 

Maar moet ik hiervoor ook geen nieuw draadloos netwerk voor maken?

Of zou ik dit niet kunnen/moeten instellen via de Deco?

 

Alvast bedankt!

 

 

Mvrg Lenny

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

Dag @Lenny_V 

Sorry dat ik niet meteen antwoord, ben aan het werk.

Lan IP hoef je niet te veranderen. Je hoeft geen nieuw draadloos netwerk aan te maken. De opmerking van de hoofd-Deco is niet van belang hier, want je zult IPTV-poorten toewijzen aan je satellieten/nodes (de andere deco's dus).

 

Profiel van internetprovider => bridge

Internet VLAN => uitgeschakeld laten

IPTV VLAN => IPTV VLAN ID => leeg laten

IPTV VLAN => IPTV VLAN Prioriteit => leeg laten

Opslaan

 

Lenny_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden!

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

@Ex-Netweter 

 

Bedankt! Het is gelukt! 😁

 

De digicorder in de keuken en de digibox in de woonkamer hebben allebei internet.

 

Screenshot IPTV-VLAM oplossing.jpg

 

Het duurde even tegen dat de opnames van de digicorder zichtbaar waren op de digibox.

Maar deze zijn uiteindelijk ook goed met elkaar verbonden. 🙂 

 

Bedankt iedereen die geholpen heeft om ons naar de oplossing te leiden.

 

Mvrg Lenny

 

Ex-Netweter
 

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

@Lenny_V 

 

Heykes

 

Ik ben heel blij dat we het samen met je hebben kunnen oplossen! 😃

 

Vooraleer ik gerust ben:

 

Hebben zowel je digicorder als je digibox interactiviteit? Ik bedoel, kun je eens controleren of je bijvoorbeeld een film, een serie, ... kunt opvragen? Zo ja, laat eens eentje op beide televisies spelen - hoeft niet tegelijk, hoor - en kijk of alles goed wordt afgespeeld. Spoel eens door, zet eens op pauze, ... spoel eens terug. Indien alles perfect werkt hoeven we niet je IGMP onder de loep te nemen.

 

Werkt je wifi goed, met name de wifi van je Deco's? Laden websites vlot? Spelen filmpjes op YouTube naar behoren af?

 

Werkt de Yelo TV app op bijvoorbeeld je smartphone goed? Test eens als je verbonden bent met het wifi-netwerk van je Deco's. Test ook eens als je verbonden bent met 4G (wifi uitzetten op je smartphone). Komen de films in de app snel tevoorschijn? Komen je opnames in de app snel tevoorschijn?

 

Grts

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder kan niet verbinden met TP-Link Deco X60 Mesh

@Ex-Netweter 

 

Vermits de opnames van de digicorder ook zichtbaar zijn op de digibox (zoals @Lenny_V schreef) zijn ze interactief.

 

Ik vind het wel fijn dat je een beetje "ongerust" bent en alles nog eens wil checken. That's a good spirit 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.