Ik heb met veel interesse jullie discussie gevolgd en zou daar graag iets aan toevoegen, al hoewel ik niet zeker ben of dit hier op zijn plaats is. Ik beschik over Oneup for 2 + data simkaart. Wij reizen met de caravan en zijn gemiddeld 3 à 4 maanden in Frankrijk. Caravan = een grote kooi van Faraday, dus om de ontvangst te verbeteren heb ik een mifi-router met buiten antenne geïnstalleerd. De data simkaart zit dus daarin gemonteerd. Tot verleden jaar had ik One en kon ik dus 80 GB (2 mobiele nummers) verbruiken zonder problemen. Nu ik overgeschakeld ben op Oneup echter, wordt van zodra ik 40 GB verbruik heb alles daarboven extra betaald! Dat wil dus zeggen dat ik verplicht ben om op een gegeven ogenblik mijn sim kaartje uit mijn telefoon te halen om in mijn mifi te plaatsen, waardoor ik natuurlijk niet meer telefonisch bereikbaar ben! Volgens mijn laatste aanrekening heb ik in totaal 68403,516 MB internet verbruik, waarvan men mij onder roaming 4325,752 MB aanrekent voor € 7,9228 ! Volgens de infofiche heb ik recht aan 40 GB per mobiel nummer, dus in mijn geval is dat 80 GB in totaal, ik betaal toch voor een 'BUNDEL', en toch rekent men mij bovenstaand bedrag aan, of ik moet zoals in de prehistorie om de haverklap van sim kaart gaan wisselen. Tot verleden jaar met mijn One abo werkte dat perfect tot die 80 GB ! Dus mijn rekening is geüpgraded, maar mijn service is gedowngraded... Verder 1, terug volgens de infofiche wordt alles boven de 40 GB aangerekend aan 0,00155 €/MB (incl BTW), wat dus ook niet klopt met mijn 4325,752 MB die men aanrekent aan € 7,9228 of maak ik ergens een fout? 4325,752 x 0,00155 = 6,705 ?? En dan te bedenken dat ik in Frankrijk voor €10 zomaar 140 GB kon krijgen... Verder 2, op het portaal 'My Telenet' wordt gewoon BEDROG gepleegd. Toen ik ging kijken naar mijn verbruik, stond daar doodleuk "Alles ok, je verbruik ziet er prima uit", en pas na verder klikken, dus 3 schermen verder stond vermeld dat men mij €7 extra ging aanrekenen! Verder 3, in januari heeft men dit mij ook al eens geflikt. Toen ben ik naar 2 Telenet centers geweest om uitleg te vragen... Bij de eerste zei men dat het verbruik moet beneden de 40 GB blijven, terwijl bij de tweede men onmiddellijk zei, "dit klopt niet" en ik mijn geld terug kreeg ! Moet ik dan werkelijk telkens in de rij gaan staan om te krijgen waar ik recht op heb? Ik ben er zeker van dat heel veel vakantiegangers hetzelfde zullen tegen komen met dit zogezegd verbruik per kaartje... Toch een mooie meeropbrengst voor Telenet... Wat is dit toch allemaal... hoe moet een mens hiermee omgaan? Misschien wachten op die vierde telecom operator? (als die al geen afspraken onderling gaan maken)
... Meer weergeven