@bert_ heeft de bijkomende vragen intern uitgezet en we hebben ondertussen wat antwoorden ontvangen. Er is wat verwarring, omdat er verschillende modem campagnes gelijktijdig lopen binnen Telenet. Deze bevatten elk ook andere communicatie.
We geven jullie graag een kort overzicht.
Proactieve modem swap In deze campagne worden klanten met een CH6643 modem uit productiejaar 2011/2012 aangeschreven, ze loopt al anderhalf jaar. Deze campagne is opgezet omdat de CH6643 modem uit dit productiejaar gekend staat om soms van de ene op de andere dag plots de geest te geven. Telenet wil dit uiteraard proactief aanpakken door deze klanten een nieuwe modem aan te bieden, zodat een out-of-service situatie vermeden kan worden. Men kan namelijk niet voorspellen wanneer dit type modem plots niet meer werkt. Maar omdat het evengoed kan dat deze modem nog jaren werkt, is er hier geen deadline voor bepaald. Wat betekent dat je als klant zelf kan kiezen wanneer je hierop in gaat. @wido is een klant die n.a.v. deze campagne communicatie heeft gehad.
Docsis 2.0 @bert_ heeft hierover al heel wat informatie gegeven in deze post. Kort samengevat: de Docsis 2.0 modem zit in een uitfasering en zal vanaf een bepaalde dag niet meer werken. Dit betekent dat klanten voor een bepaalde datum actie moeten nemen. In deze communicaties staat er dus wel een datum vermeld. Neem je als klant geen actie tegen deze datum, zal je modem uitvallen en zal je geen gebruik meer kunnen maken van je diensten.
Spec increase Er zijn nog enkele klanten die moeten overschakelen naar een ander type van modem, omwille van bepaalde verhogingen van specificaties op bepaalde producten. Telenet schrijft deze klanten aan om hen hiervan bewust te maken en ervoor te zorgen dat ze optimaal kunnen genieten van hogere snelheden. Deze campagne is zo goed als afgerond op dit moment.
Hopelijk zorgt dit voor de nodige opheldering. Weet dat nieuwe campagnes zoals deze niet vreemd zijn voor een bedrijf als Telenet en dus regelmatig worden opgezet. We willen namelijk dat klanten het meeste uit hun producten kunnen halen.
Uiteraard blijft het erg vervelend wanneer er iets misloopt met de activatie van een nieuwe modem naar aanleiding van een swap op suggestie van Telenet. Dan neem je als klant sowieso best meteen contact op met de klantendienst, zodat dit individueel bekeken en opgelost kan worden.
... Meer weergeven