25.018
netweters
|
153.909
antwoorden
|
20.872
vragen
|
Beste Telenet en forum gebruikers
Ik vroeg mij namelijk iets af. Wij zijn een jeugdvereninging en weten niet goed wat we ermee moeten doen.
Daarom dat ik hier eens iets wil plaatsen voor eventuele tips of feedback wat we kunnen doen.
Wij willen graag digitale tv in ons leidingslokaal hebben voor eventueel voetbal of iets anders te bekijken.
Ook willen we graag een vast internet hebben in onze lokalen. We verhuren het ook en het lijkt ons wel handig dat onze huurders hier ook gebruik van kunnen maken als ze bijvoorbeeld op kamp komen. Soort van guest netwerk dan. Nu vragen wij ons af wat ons dat gaat kosten ongeveer. Vooral als installatie en wat het ons iedere maand kost.
We hebben niets aan kabels liggen, wel weten we dat ze heel vroeger ooit eens een telefoonlijn hebben gelegd van belgacom maar dat deze al een hele lange tijd niet meer werkt. Deze wordt ook niet gebruikt.
Is het haalbaar om dit idee te realiseren?
Groeten!
Merk je dat er ergens een coax aansluiting binnen komt of dat er een doosje met tv en radio staat tegen de muur? Zo niet moet er een aansluiting van aan de straatkant tot aan het lokaal komen. Best eens in de straat kijken of er zo van die grijze kastjes van telenet staan.
Kost:
Aankoop dropkabel in groothandel , hangt af van de afstand
Kabelaansluiting 50€ om de zelf gelegde kabel aan te sluiten op het netwerk
analoge tv 16€
hd digibox huren 4€ (geen opnames)
internet , voor deze toepassing zou ik al wat volume nemen dus de internet 200 70.79€
play sports voor twee actieve producten is 21.50€
dus samen 16+4+70+21 = 111€
beter dus een whoppa te nemen
67.24€ + huur digibox 4€ + playsports 16.45€
samen 88€ besapring van 23€ om telefoon erbij te nemen
neem je alles apart is het 50€ activering en 85€ installatie
neem je het pakket vallen de activering en installatie weg
terug een besparing van 135€
kabelaansluiting is altijd te betalen
psssssssssssssst..... play more + play sports geeft ook nog een voordeel van 6,40 euro per maand 😉
Er is volgens mij geen enige aansluiting aan onze lokalen.
Het is 1 groot gebouw en is verwijderd van de straat met een parking tussen,
dus het ligt niet direct aan de straat.
Ons budget valt te bespreken, maar liefst zo voordelig mogelijk.
groetjes!